Grzejnik na prąd - jaki?

1. Data: 2004-10-11 08:25:36

Temat: Grzejnik na prąd - jaki?
Od: "jha" <a...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Chcę zakupić jakiś grzejnik, kaloryfer na prąd który ogrzeje pomieszczenie
10 m2 na poddaszu. Co możecie polecić i dlaczego. Nie wiem nawet od czego
zacząć poszukiwania. Chodzi o coś niezbyt wielkiego i zużywającego rozsądne
ilości energii.
pozdr

1. Data: 2004-10-11 10:18:26

Temat: Re: Grzejnik na prąd - jaki?
Od: Ormianin <o...@c...pf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mon, 11 Oct 2004 10:25:36 +0200, na pl.rec.dom, jha napisał(a):

> [...]
> zacząć poszukiwania. Chodzi o coś niezbyt wielkiego i zużywającego rozsądne

najbardzej ergonomiczny jest olejak, inne sa juz strasznie pradozerne

1. Data: 2004-10-11 11:23:55

Od: "tomkar" <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Prądożerne to są wszystkie!
A olejowy nie bieże ciepła z oleju tylko też z prądu.

1. Data: 2004-10-11 11:50:15

Od: Ormianin <o...@c...pf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mon, 11 Oct 2004 13:23:55 +0200, na pl.rec.dom, tomkar napisał(a):

> Prądożerne to są wszystkie!
> A olejowy nie bieże ciepła z oleju tylko też z prądu.

Mimo to nagrzewany jest olej, ktory oddaje temperature do otoczenia,
termostat odpowiednio ustawiony daje taka prace ze gralka nagrzewa olej,
stopniowo, lub cyklicznie, stad olejak jest mniej pradozerny... szybciej
natomiast nagrzewa sie pomieszczenie grzejnikiem konwektorowym, farelka

1. Data: 2004-10-11 12:31:09

Od: "Tomek" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zacząć poszukiwania. Chodzi o coś niezbyt wielkiego i zużywającego rozsądne

Muszę Cie zmartwić. Nie istnieje pojęcie urządzenia elektrycznego zuzywającego
rozsądne ilości energii. To znaczy że bez względu jaki grzejnik czy kaloryfer
kupisz i bedziesz chciał mieć jakąś określoną temperature to zawsze zuzyje on
tyle samo energii. Wynika to z obowiazującej na razie fizyki. Dlatego
konwektor nie bedzie lepszy ani gorszy od olejaka lub termowentylatora i na
odwrót. Mnejsze koszty moga wynikać jedynie z tego ze tańszy będzie nośnik.
Używanie gazu będzie tańsze niż prądu a węgla tańsze od gazu itd. Mozna za to
zaoszczędzić mądrze gospodarując energią. Szkoda ze nie wiadomo czemu ma
służyć to pomieszczenie. Napisz co chcesz w nim robić a jakiś sposób na pewno
się znajdzie. Tomek

1. Data: 2004-10-11 14:37:40

Od: "jha" <a...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Ma to być pokój do pracy. Czyli ogrzewanie potrzebne mi będzie przez kilka
godzin dziennie. Średnio 6 godzin na dobę.
Oczywiście chcę zużyć jak najmniej energii a chciałbym aby było w miarę
ciepło tzn. ponad 22 stopnie. Reszta mieszkania ma CO więc częsciowo będzie
dogrzewać poddasze.
Nie wiem jak działają olejowe. Czy każdy taki grzejnik pobiera ze 2 KW
energii? Jaki jest sposób regulacji.
Myślę że może dobre byłoby np. grzanie przez pół godziny na full a potem
stopniowy spadek temperatury do powiedzmy 20 stopnii (otoczenia) i znów
załączenie grzejnika na maxa do zadanej temperatury. Taki olejowy chyba nie
wychładza sie tak szybko? Ma ktoś jakieś doświadzenia z nimi? A farelka? To
chyba szybko ale na chwilę i chyba brak regulacji temp?
pozdr

1. Data: 2004-10-11 19:01:25

Od: "Tomek" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wychładza sie tak szybko? Ma ktoś jakieś doświadzenia z nimi? A farelka? To
> chyba szybko ale na chwilę i chyba brak regulacji temp?

Kup termowentylator. Teraz nawet najtańsze maja regulację temperatury. Czyli
ustawiasz sobie 22 stopnie i masz 22 stopnie. W twoim przypadku zaleta bedzie
że efekt działania termowentylatora bedzie zauważalny w kilka minut po
włączeniu. Wadą tych urządzeń jest szum jaki robią. Te najtańsze szumia ciszej
niz włączony komputer. Te najdroższe są prawie niesłyszalne, ale jedna trochę
szumią. Drogie modele maja wbudowany zegar. Nastawiasz sobie np. że chcesz
żeby się właczył o jakiejś godzinie, to sie włączy. Tak samo z wyłączeniem. W
miedzyczasie stara sie utrzymać temperature w pomieszczeniu, taką jaką mu
kazałeś. Najtańszy kosztuje z 40 zł, te drogie widziałem i po 350 zł. Tomek

1. Data: 2004-10-11 21:14:03

Od: ogryzek <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tomek napisalo:

> [...]
> tyle samo energii. Wynika to z obowiazującej na razie fizyki. Dlatego
> konwektor nie bedzie lepszy ani gorszy od olejaka lub termowentylatora i na

Nieco sie mylisz. Termowentylator ogrzewa powietrze - jesli pomieszczenie
jest wysokie lub ma nieszczelne okna to zadowalajacego efektu nigdy sie
nie doczekasz. Z kolei "sloneczko" bardzo szybko nagrzeje wyposazenie
mieszkania i przeciagi mu niestraszne. Olejak jest najbezpieczniejszy i
najlepiej nadaje sie do dlugotrwalej pracy.

> [...]

> służyć to pomieszczenie. Napisz co chcesz w nim robić a jakiś sposób na pewno

Z gazem przesadziles. Ma wydac 7-8 tys. ogrzewanie 10 m2 ?

.

1. Data: 2004-10-11 22:48:23

Od: "jha" <a...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomek" <k...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> miedzyczasie stara sie utrzymać temperature w pomieszczeniu, taką jaką mu
> kazałeś. Najtańszy kosztuje z 40 zł, te drogie widziałem i po 350 zł.

A ile taki termowentylator zużywa energii i jak się to ma do grzejników
olejowych?

1. Data: 2004-10-12 07:31:01

Od: Ormianin <o...@c...pf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tue, 12 Oct 2004 00:48:23 +0200, na pl.rec.dom, jha napisał(a):

> A ile taki termowentylator zużywa energii i jak się to ma do grzejników
> olejowych?

termowentylator traktuj jako urzadzenie pomocnicze, nie nagrzejesz nim
calkowicie pomieszczenia, jesli to poddasze, to zapomnij, bedziesz mial
uczucie ciepla, ale nagrzane bedzie powietrze, do tego wysuszone...
najlepiej spisuja sie promienniki - sloneczko, grzejnik kwarcowy,
nagrzewaja sie przedmioty, zdecydowanie najlepsze do lazienki i innych
pomieszczen mieszkalnych.
Moim zdaniem najwygodniejszy jest jednak olejak oraz dosc bezpieczny.

Koszt podobny we wszytskich tych urzadzeniach, chociaz moim zdaniem
termowentylatory pobieraja wiecej energii, do pracy dochodzi jeszcze
wiatrak... potem sloneczka, konwektory itp. a najmniej (nie znaczy ze super
mniej) olejak

Trojmiasto - kuchnie
Zmywarka - Suszenie
Winorosl - zima