Grzejnik w lazience - moc

1. Data: 2004-02-25 22:37:47

Temat: Grzejnik w lazience - moc
Od: Krzysztof Gmyr <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Jestesmy wlasnie na etapie zmian w projekcie instalacji c.o. w
mieszkaniu. Na planie mieszkania w lazience, projektant wpisal grzejnik
PS18-600 (z symbolu wyglada na PURMO).
W tabelce mocy przy parametrach 75/65/20 wychodzi 1038 W. I tu zaczyna
sie problem, bo wyglada mi to na jakies nieporozumienie. Dlaczego?
Bowiem lazienka ma raptem 4 m^2. Co prawda jest na parterze bloku i
jedna ze scian jest zewnatrzna, ale wydaje mi sie, ze taka moc jest o
wiele za duza. Wg. roznistych kalkulatorow moc nie powinna przekroczyc
500W, liczac nawet srednie ocieplenie budynku.
Czy ktos moglby pomoc nam przeliczyc moc potrzebna do tej lazienki?
Parametry, ktore powinny sie przydac:
powierzchnia lazienki 4,2 m^2
wysokosc - 2.5m
jedna sciana zewnetrzna w oknem 60*60cm (szyba 1,1)
parter
budynek z pustaka MAX40 + 15 cm styropianu.
temp. w pomieszczeniu wg projektu - 25C

z gory dzieki za pomoc. Gorzej bedzie jak faktycznie wyjdzie te 1000W i
bedziemy musieli miec grzejnik 60*180 cm !

ps: wydaje mi sie, ze w pokojach tez sa spooooro przewymiarowane :)
Jakby ktos byl tak dobry i mogl tez w wolnej chwili przyjrzec sie tym
mocom, to prosze na priva.

-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-
Krzysztof Gmyr
l...@p...onet.pl

1. Data: 2004-02-26 06:14:29

Temat: Re: Grzejnik w lazience - moc
Od: PeJot <P...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Krzysztof Gmyr napisał(a):

> [...]
> 500W, liczac nawet srednie ocieplenie budynku.
> Czy ktos moglby pomoc nam przeliczyc moc potrzebna do tej lazienki?

Nie szacuj zapotrzebowania energetycznego w łazience przy użyciu
współczynników dobrych w pokojach. U mnie 4.5 m^2 łazienki *niezbyt*
skutecznie ogrzewa drabinka Gł3 prod. Instal Projektu o mocy 1 kW.
Niezbyt skutecznie, bo zamiast 1 x 1000 W wolałbym 2 grzejniki o
sumarycznej mocy 1kW, ale jeden pod oknem a drugi większy w okolicy
wanny. Na razie mam zbyt wielkie różnice tempratur, bo CO w łazience
pracuje 3 godziny na dobę generując 24 st. C.

> [...]
>
> z gory dzieki za pomoc. Gorzej bedzie jak faktycznie wyjdzie te 1000W i
> bedziemy musieli miec grzejnik 60*180 cm !

A kto Ci każe instalować takie pudło ? Nie lepiej założyć drabinkę, np.
taką j.w ?

> ps: wydaje mi sie, ze w pokojach tez sa spooooro przewymiarowane :)

E tam, zaraz spoooooro. Grzejnik o zbyt wielkiej mocy łatwo zdławić,
oczywiście nie w przypadku jeżeli przewymiarowany jest np. o 200 % :)
Jeżeli w pokojach masz ok. 100( +/-20 %) W/m^2 powinno być OK. U mnie w
mieszkaniu ( nieco mniej styropianu, za to ściany grubsze ) w pokojach
zewnętrznych tj. z 2 ścianami na zewnątrz wychodzi 120 W/m^2 i jest OK,
w pokojach z jedną ścianą na zewnątrz wartość 90 W/m^2 jest deko za
duża. Z tym, że te wartości są liczone na podstawie katalogowych mocy
grzejników.

--
Piotr Jankisz
Małe co nieco o rowerach:

1. Data: 2004-02-26 10:12:29

Od: Grzegorz Janoszka <G...@p...onet.pl-----USUN-TO> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 25 Feb 2004 23:37:47 +0100 I had a dream that Krzysztof Gmyr
<l...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
> wiele za duza. Wg. roznistych kalkulatorow moc nie powinna przekroczyc
> 500W, liczac nawet srednie ocieplenie budynku.

Ehm, olej kalkulatory. Mi wszystkie wyliczenia i wszyscy sprzedawcy
wmawiali, że do ogrzania mojej łazienki powinienem mieć grzejnik
wielkosci szafy, który by mi zajął całą ścianę (drobna przesada).
Oczywiście nie dałem się im, kupiłem mały zgrabny grzejnik, mimo iż
sprzedawca mówił, że nie ogrzeje mi łazienki.
I co? - w ciagu 20 minut mam w łazience saunę, jak odkręcę zawsze
zakręcony kaloryfer :)

> [...]
> z gory dzieki za pomoc. Gorzej bedzie jak faktycznie wyjdzie te 1000W i
> bedziemy musieli miec grzejnik 60*180 cm !

Ja mam do łazienki ok. 4 m^2 grzejnik ręcznikowiec 80x60 (albo 80x40)
i jest za duży nawet jak na ogrzanie całej łazienki. Za to akurat
pasuje do ręczników, więc taki kupiliśmy :-)

1. Data: 2004-02-26 10:45:54

Od: "noe" <brak@ANTYSPAM/konto.pl> szukaj wiadomości tego autora

W tabelce mocy przy parametrach 75/65/20 wychodzi 1038 W.

Nie wiem jak u ciebie ale u mnie 75 stopni to moze było 1% calego sezonu
grzewczego,z reguły mam ok 60 stopni ale jest gorąco (purmo 50cmX 80cm pod
sufitem)
U mojej ciotki gdzie w łazience jako grzejniki robią rurki przelotowe temp
na pionach nie przekracza 45 st. to skandal te same osiedle.

1. Data: 2004-02-26 15:23:30

Od: Krzysztof Gmyr <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ktos, kiedys, a konkretnie P...@o...pl napisal...

> A kto Ci każe instalować takie pudło ? Nie lepiej założyć drabinkę, np.
> taką j.w ?

Ten w projekcie tez jest drabinkowy ;)

No tak - GL3 ma wymiary 600*1300 - tyle, ze mocy przy 75/65 ma 850W.
Moze wystarczy...

--
-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-
Krzysztof Gmyr

1. Data: 2004-02-27 06:12:14

Od: PeJot <P...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Krzysztof Gmyr napisał(a):

> No tak - GL3 ma wymiary 600*1300 - tyle, ze mocy przy 75/65 ma 850W.
> Moze wystarczy...

U mnie wystarcza, z uwagami jak wcześniej. Jakiś tam nadmiar mocy jest,
mo pomieszczenie rozgrzewa się bardzo szybko.

1. Data: 2004-02-28 18:28:50

Od: "Julita" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wg. roznistych kalkulatorow moc nie powinna przekroczyc
> 500W, liczac nawet srednie ocieplenie budynku.

No coz, ja mam raczej odwrotne doswiadczenia niz koledzy. W mojej lazience
ogrzewanie podlogowe okazalo sie niewystarczajace i trzeba bylo dodac
kaloryferek. Podobnie u mojej mamy, jeden kaloryfer drabinkowy nie
wystarczal, dodalismy jeszce jeden przy wannie. A moce pierwotnego
ogrzewania byly liczone wg tabelek i to z zapasem (w mnie alurat lazienka
jest w ganku).

Pozdrawiam
Julita

wanna z hydromasażem