Grzyby i robaki - dla zaspokojenia mojej ciekawosci

1. Data: 2006-09-26 13:49:53

Temat: Grzyby i robaki - dla zaspokojenia mojej ciekawosci
Od: "IwonaW" <iwo_nka[spam]@wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
pytanie moze nie do konca na te grupe ale zaryzykuje ;-)
Dostalam ostatnio koszyk pieknych dorodnych grzybow, ktore lotem koszacym
wyladowaly w koszu a wczesniej w foliowej torbie. Wyladowaly w torbie w
wyniku ukazania sie na ich powierzchni licznej populacji robaczkow. I stad
moje pytanie: co to za robaczki i jakie owady sie z nich moga
"wypoczwarzyc"?
Juz wiem ze po takim doswiadczeniu w tym roku bede robila sosy i zupy
wylacznie pieczarkowe :-(

dziekuje i pozdrawiam
Iwona

2. Data: 2006-09-26 15:04:46

Temat: Re: Grzyby i robaki i pieczarki
Od: "yuras" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "IwonaW" <iwo_nka[spam]@wp.pl> napisał w wiadomości
| wylacznie pieczarkowe :-(

Z tymi pieczarkami to tez mi apetyt kiedyś popsuli .Cały czas byłem pewny ze
pieczarki są hodowane na końskim nawozie i przyznam sie że byłem wielkim
amatorem tych grzybów, ale do czasu.Będąc u rodziny która zajmuje sie
wlasnie produkcja broilerów, dowiedziałem sie ze cala podściółkę z kurzym
nawozem biorą wlasnie hodowcy pieczarek.Jak sobie przypomniałem sobie ile
dodają oni do paszy rożnego rodzaju komponentów to sie załamałem .Witaminy
to mały pikus ,wala w pasze wszystko co tylko może sobie wymarzyć każdy
kulturysta i w kurniku liczy sie tez przyrost masy mięśniowej,resztę sobie
dospiewajcie ,gdzieś to musi sie dalej podziewać ,brojlerów tez nie spożywam
.
juras

3. Data: 2006-09-26 15:25:12

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"yuras" <p...@o...pl> wrote in message

> [...]
> kulturysta i w kurniku liczy sie tez przyrost masy mięśniowej,resztę sobie
> dospiewajcie ,gdzieś to musi sie dalej podziewać ,brojlerów tez nie

Pieczarki też są atakowane przez muszki, a co za tym idzie bywają
robaczywe - to znaczy te są zdrowsze niż te bez robaka, gdyż dawniej
polewano pieczarki "Bielinką" (chlor, rak piersi - takie tam), teraz różnymi
innymi - Zachód się otworzył i nikt tak naprawde nie dopuszcza w Polsce
chemii rolniczej na rynek - wystarczy akceptacja Chujni...
Ja sprawdzam grzyby, jeżeli nie sa bardzo zjedzone - znaczy larwa była jedna
lub dwie, przy suszeniu trzeba dać do wygrzanego piekarnika, ale nie za
mocno, aby się nie ugotowały i wszystkie larwy wyjdą na hymenofor - dlatego
trzeba kapelusze kłaść nim do góry i istnieje możliwość ich zgarnięcia
choćby piórem gęsi... NIe jest to konieczne larwa wkrótce ginie i po
wyschnięciu zostaje nitka chitynowa (jak u skorupki raka zjadanej tak
chętnie w masle rakowym) i podczas mycia suszonych grzybów przed namoczeniem
idzie precz.
8-P)))))))))))))))))))))))))))

4. Data: 2006-09-26 16:03:17

Od: "czeremcha " <c...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

IwonaW <iwo_nka[spam]@wp.pl> napisał(a):

> Dostalam ostatnio koszyk pieknych dorodnych grzybow, /.../

a potem to już się tylko dziwiłam. Nigdy nie zbierałaś grzybów? No dobrze,
może nigdy. Nie słyszałaś, że grzyby mogą być robaczywe - tak jak jabłka,
śliwki, rzodkiewka, można znaleźć robaki w brokułach i kalafiorze?
Robaczywych się po prostu z lasu nie wynosi, a już na pewno żadnych grzybów
nie wkłada się do foliowych toreb.

Można nic nie jeść i żyć powietrzem - tyle, że niedługo.

Ania

5. Data: 2006-09-27 07:30:19

Od: "delf" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

wlasnie dlatego grzyby poddaje sie obrobce termicznej - co by z nich nie
bylo
Marynata- obgotowac
Suszenie- goracy piekarnik
Duszenie- obgotowac, zlac wode, dusic

pozatym jesli masz taki wstret to pewnie sliwek, czeresni, zielonego
groszku, malin, kalafiorow, brokulow tez nie jadasz- wspolczuje

J&J

6. Data: 2006-09-27 07:48:16

Od: Beata Mateuszczyk <b...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

delf wrote:
> wlasnie dlatego grzyby poddaje sie obrobce termicznej - co by z nich nie
> [...]

Dobrze zrozumiałam, przetwarzasz robaczywe grzyby?

Pozdrawiam
Bea

7. Data: 2006-09-27 10:07:50

Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Beata Mateuszczyk napisał(a):

> Dobrze zrozumiałam, przetwarzasz robaczywe grzyby?

A ty pewnie myślisz, że istnieją takie nierobaczywe?
;-)
Pozwól im poleżeć przez noc.
:-)
pozdr. Jerzy

8. Data: 2006-09-27 10:29:57

Od: "IwonaW" <iwo_nka[spam]@wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "czeremcha " <c...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
grzybów
> nie wkłada się do foliowych toreb.
>
> Można nic nie jeść i żyć powietrzem - tyle, że niedługo.

No tak wyszlo ze nigdy nie zbieralam grzybow. Nie robie tego na czym
zupelnie sie nie znam, zreszta grzybow nie kupilam tylko je dostalam. W
foliowa torbe wsadzilam je dopiero wtedy kiedy zobaczylam jak "rusza" sie
najwiekszy kapelusz, wczesniej lezaly w koszyku takim jak na truskawki.
Brokuly, kalafiory, jablka, sliwki itp itd przed jedzeniem sprawdzam i jak
sa robaki to je wyrzucam. Grzyby czekaly aby przerobic je na sos, nie mialam
w planach zjesc ich na surowo. Zreszta pytanie brzmialo w co sie zamienia te
(obrzydliwe swoja droga) robaki.

pozdrawiam
Iwona

9. Data: 2006-09-27 17:56:47

Od: "bazyli4" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Beata Mateuszczyk" <b...@p...gazeta.pl> napisał w
wiadomości news:efdac2$946$1@inews.gazeta.pl...

> Dobrze zrozumiałam, przetwarzasz robaczywe grzyby?

Nastawia się niezbyt wysoką temperaturę w piekarniku i rzeczone same
wyłażą, chwieją się chwilę, i umierają stojąc. Wystarczy zeskrobać, i
potem suszyć dalej.

Pzdr
Paweł

PS No, jak już ucieka cały kapelusz, to lepiej wyrzucić.

Pzdr
Paweł

10. Data: 2006-09-27 20:51:29

Od: "czeremcha" <c...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

IwonaW <iwo_nka[spam]@wp.pl> napisał(a):

> No tak wyszlo ze nigdy nie zbieralam grzybow.

Nie jesteś w tym sama. Moja przyjaciółka też nigdy nie zbierała :-)

>Zreszta pytanie brzmialo w co sie zamienia te
> (obrzydliwe swoja droga) robaki.

W Obcego? Może - w Obcych?

Przepraszam, samo mi się tak... Po prostu też nie wiem. Jakieś leśne ludki
pewnie.

Ania

instrukcja do garnków Berghoff
Re: PANSLAV SZUKAJ W WYLATOWIE