Grzyby po raz n-ty....

1. Data: 2006-09-19 22:56:01

Temat: Grzyby po raz n-ty....
Od: "Akulka" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam śliczne siniaczki (podgrzybki brunatne) w liczbie 3 wiaderek, które chcą
doczekać zimowych wieczorów. Zamrażalka odmawia przyjecia nastepnej porcji,
słoiki z suszonymi przepełnione, marynata odpada...

Czy da się je podsmażyć na oliwie, przełozyć do słoików i zapasteryzować
jako bazę do sosów? Jeśli tak, to poproszę o szczegółowe wskazówki, co, jak,
kiedy i gdzie... A może jeszcze inne pomysły na zawekowanie ich?

Akulka

2. Data: 2006-09-20 01:44:07

Temat: Re: Grzyby po raz n-ty....
Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Akulka" <s...@g...pl> wrote in message
> [...]
> jak,
> kiedy i gdzie... A może jeszcze inne pomysły na zawekowanie ich?

Witaj Akulko!

Dokładnie tak jak piszesz, z tym, że muszą być usmażone do stanu gotowego
(uwzgledniając pasteryzowanie). Nie mogą być na wpół surowe. Cebulę dopiero
po otwarciu...

3. Data: 2006-09-20 06:53:33

Od: Kyllyan <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dokładnie tak jak piszesz, z tym, że muszą być usmażone do stanu gotowego
> (uwzgledniając pasteryzowanie). Nie mogą być na wpół surowe. Cebulę dopiero
> po otwarciu...

Ja dodatkowo pasteryzuję dwukrotnie w odstępie 24 godz.

--
Sławomir J Marusiński
Gdańsk

4. Data: 2006-09-20 07:03:39

Od: t...@w...pl szukaj wiadomości tego autora

Hej
pewna metoda bez zepsucia:
obgotuj około 10-15 minut. Dobrze odcedz, najlepiej pozostawić na
sitku lub cedzaku na noc. Nastęnie pokrój na kwałki lub paseczki i
wrzuć na mocno rogrzany tłuszcz, posól, popieprz i smaż aż cała
woda dobrze odparuje i zostanie sam olej którego troszkę sporo
powinno być (powinno to trwać około 10-20 minut). Nie dodawaj cebuli
bo szybko fermentuje w słoikach bez octu. Napełnij słoiki, ale
pozostaw około 1,5 cm przestrzeni z góry, zakręć i pasteryzuj
około 20 minut. Wspaniała baza do zupy, sosy czy nadzienia.
Smacznego. Pozdrawiam

Tomciu (kucharz)

5. Data: 2006-09-20 07:08:23

Od: "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mam śliczne siniaczki (podgrzybki brunatne) w liczbie 3 wiaderek,

Podziel się :-) Ja marzę o grzybobraniu i grzybach, szczególnie świezych,
takich usmażonych na patelni z cebulą, ale niestty lekarz zabronił mi jeść
je w ciąży :-( Na grzyby z kolei iść nie mogę, bo mąż mi nie pozwala ze
względu na kleszcze i możliwość zachorowania Maleńkiej :-(

Ale w przyszłym roku sobie "odbiję". Zostawię Małą z babcią i pojadę. A
co!!! :-)

Pozdrawiamy życząc smacznego
Barbara i Maleńka (~11.10.2006)

6. Data: 2006-09-20 07:36:43

Od: "Katarzyna" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Cześć
A może po prostu zasól je.
Moja teściowa robi tak: do wiaderka (np po kapuście) sypie warstwę soli
warstwę grzybów i tak do pełna.na wierzch jakiś talerzyk na który m jest coś
ciężkiego na tyle żeby talerzyk wprasował sie w grzyby i były cały czas
zalane sokiem.Takie zasolone stoją sobie w piwnicy nawet do marca czy
kwietnia. wybiera sie po trochu , moczy przez noc żeby sól odeszła i
gotowe.Przy wybieraniu trzeba uważać i robic to jednakowymi warstwami i
pamiętać o docisnięciu talerza żeby wszystkie były zalane skokiem , bo
inaczej sie zepsują.

--
Katarzyna -Rzeszowianka

8. Data: 2006-09-23 17:43:21

Od: "Margola" <malgos@spamowi_mowimy_won.panda.bg.univ.gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> napisał w
wiadomości news:eeqpc9$env$1@opal.icpnet.pl...
> Ale w przyszłym roku sobie "odbiję". Zostawię Małą z babcią i pojadę. A
> co!!! :-)

Tiaaa... też sobie tak co roku obiecywałam, ale mój mamincycek... po
czterech latach udało się pierwsze poważne grzybobranie ;)

Margola

9. Data: 2006-09-23 18:09:00

Od: "maślak" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Margola" <malgos@spamowi_mowimy_won.panda.bg.univ.gda.pl>
napisał w wiadomości

> Tiaaa... też sobie tak co roku obiecywałam, ale mój mamincycek... po
> czterech latach udało się pierwsze poważne grzybobranie ;)

????
cztery lata karmić piersią
????

maślak