Gwałtownie mi się przebarwiły zęby

1. Data: 2007-02-27 13:55:00

Temat: Gwałtownie mi się przebarwiły zęby
Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl> szukaj wiadomości tego autora

Właściwie to z dnia na dzień zęby mi się przebarwiły na szarobrązowo.
Myślałem, że to jakiś incydent, ale to już utrzymuje się od miesiąca, mam
wrażenie, że ze zmiennym natężeniem. Nie palę, kawy piję umiarkowanie duzo
(jedna, dwie dziennie), utrzymuję normalną higienę. Zęby są żywe i zdrowe. No,
jeden jest martwy po endo, ale jest solidarnie przebarwiony w takim samym
stopniu, jak jego żyjący koledzy :) Antybiotyki w przeciągu ostatnich kilku
lat brałem raz, przez tydzień, rok temu. Jestem generalnie zdrowy. Jedyna
zmiana jest taka, że od pół roku zmieniłem pastę na zielonego Elmexa. Co
się mogło stać?
--
Samotnik

2. Data: 2007-02-27 14:03:21

Temat: Re: Gwałtownie mi się przebarwiły zęby
Od: LM <p...@n...sig> szukaj wiadomości tego autora

Samotnik pisze 27-02-2007 14:55:
> [...]
> zmiana jest taka, że od pół roku zmieniłem pastę na zielonego Elmexa. Co

IMHO to właśnie przez zielonego Elmeksa - jest to pasta o bardzo niskim
współczynniku ścieralności i zdarza się, że przy jego stosowaniu odkłada
się dużo osadu (nie tylko kawa, herbata czy papierosy mogą być
przyczyną, również twarda woda).

Spróbuj, czy przebarwienie/osad daje się zarysować/zeskrobać (tylko
bardzo delikatnie to rób) twardą wykałaczką czy igłą. Jeżeli tak - do
dentysty na usuwanie osadu, ew. spróbować na szybko, czy bardziej
ścierna pasta (np. Blanx czy Clinomyn dla palaczy) nie usunie chociaż
części osadu.

--
Nieustannie pozdrawiam
Leszek Maszczyk

3. Data: 2007-02-27 21:45:13

Od: "Marek Li" <M...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "LM" <p...@n...sig> napisał w wiadomości

> [...]
> dentysty na usuwanie osadu, ew. spróbować na szybko, czy bardziej
> ścierna pasta (np. Blanx czy Clinomyn dla palaczy) nie usunie chociaż

To jak to jest z tym Blanxem? Wg ulotki, gdzie cytują WHO "jedyna znana
pasta wybielająca, na bazie naturalnych składników, nie ścierająca
szkliwa"
Myślałem, że to coś jak Youtuel enzymatyczny, choć wiem, że w Blanxie są
kawałki sproszkowanego bambusa (ale twardość bambusa nijak się ma do
twardości szkliwa:-)

4. Data: 2007-02-28 08:58:08

Od: LM <p...@n...sig> szukaj wiadomości tego autora

Marek Li pisze 27-02-2007 22:45:

> [...]
> Myślałem, że to coś jak Youtuel enzymatyczny, choć wiem, że w Blanxie są
> kawałki sproszkowanego bambusa (ale twardość bambusa nijak się ma do

A czy ja gdzieś napisałem, że ściera szkliwo? Przecież nie musi być
twardsza od szkliwa, wystarczy, że będzie twardsza od osadu
_na_powierzchni_szkliwa_

Obie te pasty sa przeze mnie wyprabowane, nie zauwazylem u siebie
starcia szkliwa.
--
Nieustannie pozdrawiam
Leszek Maszczyk

5. Data: 2007-02-28 09:55:33

Od: "Marek Li" <M...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> _na_powierzchni_szkliwa_
>
> Obie te pasty sa przeze mnie wyprabowane, nie zauwazylem u siebie

No ale Blanx jest z całkiem innej bajki niż Clinomyn, szczególnie we
wsp. ścieralności. Uważasz (a wymieniłeś je razem) Clinomyn za tak samo
bezpieczna dla szkliwa pastę jak Blanx?

6. Data: 2007-02-28 10:53:44

Od: LM <p...@n...sig> szukaj wiadomości tego autora

Marek Li napisał(a):

> No ale Blanx jest z całkiem innej bajki niż Clinomyn, szczególnie we
> wsp. ścieralności. Uważasz (a wymieniłeś je razem) Clinomyn za tak samo
> bezpieczna dla szkliwa pastę jak Blanx?

Clinomyna przez pewien czas (więcej niż jedna tubka, jako jedyną pastę)
stosowała moja siostra - nie widzę u niej żadnych niepokojących skutków.
Aczkolwiek nie uważam, żeby była to pasta do ciągłego, długotrwałego
stosowania.
--
Nieustannie pozdrawiam
Leszek Maszczyk

jedzenie i nadpotliwość
Kościół Stomatologii a ludzie pod bramami
odsłonił mi się (trochę) ząb z dziąsła
odsłonił mi się (trochę) ząb z dziąsła
wyprysk na ustach..co to?