Re: Gwałtownie mi się przebarwiły zęby

From: LM <p...@n...sig>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Gwałtownie mi się przebarwiły zęby
Date: Tue, 27 Feb 2007 15:03:21 +0100

Samotnik pisze 27-02-2007 14:55:
> Właściwie to z dnia na dzień zęby mi się przebarwiły na szarobrązowo.
> Myślałem, że to jakiś incydent, ale to już utrzymuje się od miesiąca, mam
> wrażenie, że ze zmiennym natężeniem. Nie palę, kawy piję umiarkowanie duzo
> (jedna, dwie dziennie), utrzymuję normalną higienę. Zęby są żywe i zdrowe. No,
> jeden jest martwy po endo, ale jest solidarnie przebarwiony w takim samym
> stopniu, jak jego żyjący koledzy :) Antybiotyki w przeciągu ostatnich kilku
> lat brałem raz, przez tydzień, rok temu. Jestem generalnie zdrowy. Jedyna
> [...]

IMHO to właśnie przez zielonego Elmeksa - jest to pasta o bardzo niskim
współczynniku ścieralności i zdarza się, że przy jego stosowaniu odkłada
się dużo osadu (nie tylko kawa, herbata czy papierosy mogą być
przyczyną, również twarda woda).

Spróbuj, czy przebarwienie/osad daje się zarysować/zeskrobać (tylko
bardzo delikatnie to rób) twardą wykałaczką czy igłą. Jeżeli tak - do
dentysty na usuwanie osadu, ew. spróbować na szybko, czy bardziej
ścierna pasta (np. Blanx czy Clinomyn dla palaczy) nie usunie chociaż
części osadu.

--
Nieustannie pozdrawiam
Leszek Maszczyk