Re: Haft krzyżykowy - wzory

Data: 2001-09-06 19:09:41
Temat: Re: Haft krzyżykowy - wzory
Od: Jo'Asia <J...@r...art.pl>

Bartek Golenko wystukał w wiadomości
<s...@d...caton.com.pl>:

> Opiszcie dokladnie algorytm to zadam to jako prace semestralna z informatyki
> jakiejs studentce (lub studentowi). W tym roku mam 5 grup to sie pewnie
> jakas zainteresowana osoba trafi. Byloby to GPL oczywiscie.

To się jeszcze mniej-więcej da zrobić, jeśli mamy tylko dobry algorytm
dopasowywania _barw_. Gorzej z ładnym wydrukiem. Nie wiem, czy istnieją
już programy potraiące duży fragment krzyżyków jednego koloru oznaczyć
na wydruku jako obszar o kolorze numer X zamiast pracowicie zapełniać
go odpowiednią iloscią symboli krzyżyków koloru X.

Przykładowo:

Jeśli mamy kwadrat 5x5 krzyżyków koloru 3 oznaczonego jako * to zazwyczaj
jest tak:

*****
*****
*****
*****
*****

A dla mnie o wiele czytelniejszy jest zapis w stylu

_____
| |
| |
| 3 |
| |
|_____|

A już zupełnie nie zoszę wzorów, które są drukowane jako kolorowe
kwadraciki. Oślepnąć można.

Jo'Asia

--
(\(\ Joanna Słupek (\_/) http://rassun.art.pl /)/)