Re: Haft krzyżykowy - wzory

Data: 2001-09-07 09:56:44
Temat: Re: Haft krzyżykowy - wzory
Od: b...@d...caton.com.pl (Bartek Golenko)

Jo'Asia <J...@r...art.pl> wrote:
> Bartek Golenko wystukał w wiadomości

> To się jeszcze mniej-więcej da zrobić, jeśli mamy tylko dobry algorytm
> dopasowywania _barw_. Gorzej z ładnym wydrukiem. Nie wiem, czy istnieją
> już programy potraiące duży fragment krzyżyków jednego koloru oznaczyć
> na wydruku jako obszar o kolorze numer X zamiast pracowicie zapełniać
> go odpowiednią iloscią symboli krzyżyków koloru X.

[cut przyklad]

Powinno dac sie to zrobic - sa w koncu algorytmy wykrywania krawedzi
(chocby tak proste jak zwykly fitr Sobela lub Laplace'a). Na dopasowaniu
kolorow sie za bardzo nie znam - nie wiem czy znalezienie minimum wg
kryterium sredniokwadratowego byloby wystarczajace - ale zawsze mozna
poszukac innej (subiektywnie lepszej) metody wyznaczania odleglosci
obrazka estymowanego od oryginalu.

Podsumowujac:

Wejscie: rysunek w formacie np. .tiff o dowolnym (?) rozmiarze
docelowy rozmiar wzoru (x*y "krzyzykow" ?)
paleta dostepnych kolorow

Wyjscie: plik graficzny (moze tekstowy ?) zawierajacy "aproksymacje
krzyzykowa" rysunku wejsciowego

Algorytm:
1. Decymacja obrazu
2. Dopasowanie kolorow
3. Wykrycie krawedzi
4. Oznaczenie odpowiednich obszarow symbolem koloru

Zgadza sie mniej wiecej ? Mozecie podac jakis przyklad pliku
wejsciowego i wyjsciowego z tego programu ktory macie ?

--
Bartek Golenko | Hi! I'm a .signature virus! Copy me into your
b...@c...com.pl | ~/.signature to help me spread!