Halogenk w lazience - jaka moc i ile ?

1. Data: 2003-11-20 08:27:45

Temat: Halogenk w lazience - jaka moc i ile ?
Od: "Robik" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Moze ktos mi poradzi.....
Nosze sie z zamiarem rozplanowania miejsc na halogenki w lazience bo
niedlugo przychodzi ekipa ocieplajacych i kladacych regipsy.
Mam lazienke 7,5 m2 pow uzytkowej. Jest tam jeden skos. Scianka kolankowa na
3 bloczki siporeks.Wiec w sumie ciut wiecej calkowitej.
Okno szer 90 cm, wys 150 cm w rogu lazienki. Swiatlo pada z niego wzdluz
sciany pionowej (tej na przeciwko sciany ze skosem). Lazienka po obwodzie
podlogi mniej wiecej jest kwadratowa.
Zastanawiam sie ile halogoenkow i jakiej mocy powinienem zrobic. Chcialem
najpierw dwa rzedy po trzy sztuki, ale potem stwierdzilem ze to za malo,
wiec moze dwa rzedy po cztery sztuki - jeden na skosie (pod skosem jest
wanna-chce miec dobrze ja oswietlona bo nie lubie sie kapac w polmroku), a
drugi rownolegly do niego na suficie.
Ale teraz sie zastanawiam czy nie powinienem zrobic trzech rzedow po 4
sztuki ? Ale czy to nie za duzo ? I nie bedzie ten sufit ze skosem wygladal
jak ugwiezdzone (na dodatek regularnie) niebo ?
Jakiej mocy powinny byc te halogenki ? Wszystkie beda osadzone w regipsie.
Lubie skupione jasne swiatlo w lazience. Zaden polmrok.

Bede wdzieczny za sugestie.
Robik

1. Data: 2003-11-20 10:38:14

Temat: Re: Halogenk w lazience - jaka moc i ile ?
Od: Wojciech Ściesiński <w...@N...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nosze sie z zamiarem rozplanowania miejsc na halogenki w lazience bo

Przy lustrze/lustrach planujesz oświetlenie boczne ?

Z moich doświadczeń wynika, że halogeny przy lustrze ale na suficie to
za mało :-(

Pozdrawiam :-)

--
Wojciech Ściesiński
mailto:w...@N...prv.pl

1. Data: 2003-11-20 12:13:38

Od: "Robcio" <r...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja ma lazienke okolo 4m2 ... 2 halogeny nad lustrem i 2 po bokach (ale tez
na dol) .. 12V zasilacz 100 lub 150W daja mi w sam raz swiatla na mily
klimat.. do sprzatania potrzeba wiecej.. mam wiec jeszcze 2 na scianach po
50W 220V i juz jest zupelnie jasno, a na wszelki jeszcze zwykla oprawa na
suficie ;)))
mysle ze na taka lazienke to chyba lepiej dac kilka 4-6 halogenow dla
klimatu 12V (bo duze transformatory strasznie za bardzo brzecza ;))) a do
oswietlenia calosci przy sprzataniu dalbym gdziez z 2 oprawy zwykle i tyle..
jesli chcesz tylko halogeny to mysle ze 6 x 50 W musi byc

a w ubikacji 1,7m2 mam tylko 1 x 50W 230V i mi styka ;)))

1. Data: 2003-11-20 13:50:00

Od: "krzys" <k...@z...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

moja łazienka ma wymiary 3x4 (12m2)
zastosowałem 6 halogenów po 35W
do tego na środku zwykła oprawa 100W 230V
przy lustrze oświetlenie (2 kinkiety)
muszę przyznać że jest wystarczająco jasno :)

okapy 50cm
Kot a zaciemnienie pomieszczenia-prosze o pomoc zwlaszcza kociarzy!
Lustro lazienkowe wklejane
Sedes naroznikowy
okna pcv- Poznań