Lustro lazienkowe wklejane

1. Data: 2003-11-19 23:01:30

Temat: Lustro lazienkowe wklejane
Od: Malgorzata Lewicka <s...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam ponownie,
tym razem ;) potrzebuję zamówić lustro do łazienki o bardzo konkretnych
wymiarach -- ma być przyklejone do ściany w ramie z listew od glazury,
a żeby nie trzeba było ciąć listew, lustro musi mieścić się w prostokącie
84x58,7 cm. Czy takie lustro powinno mieć szlif, czy być gładko ucięte?
Co między ramę a powierzchnię lustra -- fugi, silikon czy coś jeszcze
innego? No i na koniec, gdzie w Warszawie warto takie lustro zamówić tak,
by było gotowe szybko i niedrogo?

PS. Poprzedni dylemat (korek czy płyta tekturowa pod barkiet)
rozwiązałam porównując wygląd i ceny jednego i drugiego - IMO nie warto
oszczędzać, za 30 m2 korka Barlinka zapłaciłam koło 300 zł, a cieńszy
i przyjemniejszy niż płyta. Zdam relację, jak się sprawdzi po położeniu.

Saddie
--
|\ /|
,~~~>>";"<<

1. Data: 2003-11-19 23:27:19

Temat: Re: Lustro lazienkowe wklejane
Od: "666" <j...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Szybko i niedrogo zamówisz w Pyrofleksie.
Do jakości szkła można mieć zastrzeżenia, moim zdaniem leciutko faluje chociaż niby
float belgijski, nie jest to merc, ale taki opelek ;-)
Tam zadaj te pytania, oni więcej luster widzą w ciągu tygodnia niż my wszyscy razem
wzięci.
Tak czy inaczej nie klej na 'klej do luster' (neoprenowy), a klej na 'silikon do
luster' np. Soudal do kupienia w hurtowniach budowlanych na początku Bartyckiej
chociażby.
Ja lustro po prostu zafugowałem jak płytki.
Kleiłem sam, miałem szlif, i odrobinę za głęboko mi 'wpadło', może klej nieco wessał,
wyglądałoby lepiej jakieś 1 mm bardziej wystające, no ale ja o tym wiem to i mnie to
przeszkadza ;-)
Następne będeę kleił raczej podklejając od tyłu dystansowe paski neoprenowe (coś w
rodzaju uszczelek do okien) dla zapewnienia dystansu.
JaC

1. Data: 2003-11-20 09:37:33

Od: "Wlodzimierz Macewicz" <w...@i...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

ja zamowilem u szklarza lustro o dosyc fikusnym ksztalcie
(wycial wg szablonu) i po prostu przykleilem
je silikonem do glazury (bez zadnych ramek) i wg mnie jest OK

pozdrawiam WM

1. Data: 2003-11-20 13:13:53

Od: "Piotr Worobiej" <P...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej

Tylko pamiętaj, żeby to lustro przykleić klejem do luster (np Soudal 47A )
a nie zwykłym silikonem octowym.

Piotr Worobiej

1. Data: 2003-11-20 21:33:58

Od: "Grzegorz W. Fedorynski" <a...@z...mimuw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 19 Nov 2003, Malgorzata Lewicka wrote:

> [...]
> wymiarach -- ma być przyklejone do ściany w ramie z listew od glazury,
> a żeby nie trzeba było ciąć listew, lustro musi mieścić się w prostokącie

Zamówiłem u szklarza z książki telefonicznej (jego numer to 602 214011).
Przyjechał, zmierzył, następnego dnia przyszło dwóch ludzi od niego i
przykleiło. Sam bym się nie odważył (ale lustro było trochę większe -
półtora na metr).

> Czy takie lustro powinno mieć szlif, czy być gładko ucięte?

A to już jak lubisz. Mnie szlif się nie podobał i mam gładko. Taniej bez
szlifu. :-)

> Co między ramę a powierzchnię lustra -- fugi, silikon czy coś jeszcze
> innego?

Różne są szkoły - ja mam fugę gipsową, niektórzy krytykują, bo można
porysować lustro (u mnie się nie porysowało) i dają silikon. Przeciwko
silikonowi też były jakieś argumenty, ale nie pamiętam jakie.

> No i na koniec, gdzie w Warszawie warto takie lustro zamówić tak,
> by było gotowe szybko i niedrogo?

Nie wiem, czy było niedrogo, bo nie mam rozeznania, na pewno było szybko.

Pozdrawiam,

Alojzy

1. Data: 2003-11-21 11:27:43

Od: Malgorzata Lewicka <s...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tako rzecze Grzegorz W. Fedorynski:
> A to już jak lubisz. Mnie szlif się nie podobał i mam gładko. Taniej bez
> szlifu. :-)

To pewnie zrobię bez, albo malutki - zależy, czy lustro da się zrobic
równo z poziomem glazury, czy będzie nieco wystawać.

> Różne są szkoły - ja mam fugę gipsową, niektórzy krytykują, bo można
> porysować lustro (u mnie się nie porysowało) i dają silikon. Przeciwko
> silikonowi też były jakieś argumenty, ale nie pamiętam jakie.

Hm, to myślę, że spytam szklarza - mam fugi Mapei i silikon dobrany
kolorem do fug, więc to już jak fachowiec doradzi. Dekoratorka twierdzi,
że można w ogóle bez niczego między ramą a lustrem, ale nie wiem, czy to
będzie dobrze wyglądać -- odstęp większy niż 1 mm już chyba byłby
nieładny.

Saddie
--
|\ /|
,~~~>>";"<<

1. Data: 2003-11-21 11:29:17

Od: "Lesio5" <I...@w...pI> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Malgorzata Lewicka" <s...@h...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Co między ramę a powierzchnię lustra -- fugi, silikon czy coś jeszcze
> innego? No i na koniec, gdzie w Warszawie warto takie lustro zamówić tak,

JA zamówilem w Castoramie (teZ wklejalem w dziure miedzy flizami). NA
dowolny wymiar i grubosc. Kilka róznych kolorów zwierciadla. Fobia tez faze
na krawedzi w 2 róznych szerokosciach (3 i 5 cm).

--
Lesio5 - Leszek Grelak
Ať si bylo, jak si bylo, přece jaksi bylo, ještě nikdy nebylo, aby jaksi

1. Data: 2003-11-21 15:01:06

Od: Jo'Asia <j...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Malgorzata Lewicka wystukała:

> [...]
> że można w ogóle bez niczego między ramą a lustrem, ale nie wiem, czy to
> będzie dobrze wyglądać -- odstęp większy niż 1 mm już chyba byłby

I byłby świetnym zbiornikiem na wszelki kurz i przyległości. Za to
niemożliwym do wyczyszczenia. Stanowczo czymś zalepić.

Jo'Asia

--
__.-=-. Joanna Słupek j...@h...pl .-=-.__
--<()> http://bujold.fantastyka.net/ http://esensja.pl/ <()>--

1. Data: 2003-11-24 14:28:33

Od: "Robert" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

>Następne będeę kleił raczej podklejając od tyłu dystansowe paski neoprenowe
(coś w rodzaju uszczelek do okien) dla zapewnienia dystansu.
>JaC

A gdzie co takiego kupić.
Czy to się nadaje żeby utrzymać całe lustro (50 x 73 cm).
Ja mam taki problem, że została mi dziura w płytkach na grubość 1,2 mm =
płytka + klej. I jeśli wkleję lusto bepośrednio na tym to gneralnie mi już
zostanie dziura.

Robert

Sedes naroznikowy
okna pcv- Poznań
premia gwarancyjna z PKO
nakladka higieniczna na sedes poszukiwana
TV- ile cali do mojego 17 m pokoju?