Halogenki na poddaszu

1. Data: 2005-07-24 15:34:25

Temat: Halogenki na poddaszu
Od: "andy" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
W jaki sposob zamontowac lampki - oczka halogenowe w suficie na poddaszu w
plycie GK ? Chodzi mi o to, że zaraz za plytą jest folia paroizolacyjna, a
żarówka w oczku wystaje do tylu, mocno się nagrzewa tym samym uszkodzając
folię. Czy stosuje sie jakies oddzielajace mini komory na żarówkę? Jeżeli
tak to czy robi sie je samemu adaptując jakies puszki czy też mozna tekie
kupić.

Pozdrawiam
Andrzej

2. Data: 2005-07-24 18:19:41

Temat: Re: Halogenki na poddaszu
Od: "Mir_Gdyr" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "andy" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> tak to czy robi sie je samemu adaptując jakies puszki czy też mozna tekie

Witam.
Najlepiej kupić oczka halogenowe typu "meblówka", czyli cała oprawa
wysokości ok. 2-3 cm na halogen kapsułkę (OSRAM - HALOSTAR, PHILIPS -
CAPSULINE). Oprawa ma już w sobie puszkę osłaniającą od tyłu (od sufitu)
całe jej wnętrze. Rozumiem, że transformator już kupiłeś i jest
zainstalowany tak, aby jego ciepło nie uszkodziło folii. Nie jestem pewien,
czy są oprawki na halogeny na napięcie sieciowe (OSRAM - HALOPIN), ale jeśli
są, to byłyby one najlepszym rozwiązaniem w celu uniknięcia montażu
transformatora.
Jeżeli zaś kupiłeś już oczka halogenowe na żarówki typu MR-16 lub MR-11, to
raczej nie polecam stosowania dodatkowych puszek ze względu na wytwarzające
się ciepło (chyba, że dasz puszkę z plastiku grubości 1 cm, żeby nie oddawał
zbyt duż ociepła w przestrzeń międzystropową; ale wówczas halogeny trzeba
będzie wymieniać średnio 1 albo 2 razy w miesiącu - będą się przegrzewać).
Pozdrawiam
Mir_Gdyr

pralka-małe wymiary
Re: Czerwone meble w kuchni