Re: Homeopatia = leki ekologiczne ? Re: Homeopatia, biorezonans i inne takie

Data: 2002-04-14 09:11:11
Temat: Re: Homeopatia = leki ekologiczne ? Re: Homeopatia, biorezonans i inne takie
Od: Digit <d...@p...no.spam.onet.pl>

Jacek <g...@p...onet.pl> wrote in
news:18167-1018745730@pd57.katowice.sdi.tpnet.pl:

> Ciagle rozpowszechniane sa mity nt. lekow homeopatycznych, ze
> tam jest sama woda, maka lub alkohol,
> a przeciez mozna obliczyc ilosc czasteczek substancji aktywnej,
> znajac mase czasteczkowa
> i naprawde bywa ze ilosc substancji aktywnej nie jest mniejsza
> niz w tradycyjnych lekach.
> A potencje sa znane i mozna to wszystko obliczyc na kalkulatorze
> a z netu sciagnac mase czasteczkowa.
>(...) itd, itp

Wydawalo mi sie ze Jola P. wyjasnilo wszystko w tej sprawie...
Osoby wypowiadajace sie w sposob jak powyzej zachecam do siegniecia
do encyklopedii chociazby (podaje za internetowa WIEM
http://wiem.onet.pl/wiem/01294a.html)

Homeopatia to:
"1) zasada stosowania dawki najmniejszej leku, ktora osiaga sie przez
kolejne rozcienczenia. Homeopatia stwierdza, ze im wieksze
rozcienczenie, tym silniejsze dzialanie leku, a takze iz roztwor, w
którym lek juz nie wystepuje, jest terapeutyczny,"

Tlumacze: oznacza to, ze lek w ktorym stezenie substancji aktywnej
jest tak duze jak napisano w poscie powyzej nie jest homeopatyczny i
tu mozna skonczyc dyskusje.

"2) zasada leczenia podobnego podobnym, czyli stosowanie np. w
stanach biegunkowych leków zwiekszajacych perystaltyke jelit czy w
stanach zapalnych leków drazniacych,"

Tlumacze: dzialania zwiazkow "aktywnych" stosowanych w "lekach"
homeopatycznych jest na ogol znane i w wiekszych stezeniach (jak
napisano powyzej "nie mniejszych niz w tradycyjnych lekach" wywoluja
efekty zblizone do objawow chorobowych - czyli podane
przeciwgoraczkowo podnosza temperature itd. i tu znowu mozna skonczyc
dyskusje bo o efektach leczniczych wiekszych dawek nie moze byc mowy.
No i nie jest to homeopatia. Wiec o czym dyskutowac ?

Co ciekawe argumenty takie podnosi jak sie zdaje zwolennik
homeopatii... co swiadczy o calkowitym niezrozumieniu jej zasad.
Chyba ze to ktos w rodzaju Wallenroda ;-)

Przy okazji uprzedzajac inne argumenty
Homeopaty zawierajace wieksze dawki substancji aktywnych innych niz
podane na opakowaniu ;-) (a z tego co wiem w lekach homeopatycznych
znajdowano witaminy, sterydy itp czyli zwiazki jak najbardziej
wywodzace sie z medycyny konwencjonalnej) rowniez nie mozna zaliczyc
do lekow homeopatycznych.

I jeszcze jedno - zawsze denerwowalo mnie naduzywanie terminu
ekologiczny
Ekologia to dzial biologii badajacy przejawy zycia na poziomie
organizacji wyzszym niz pojedynczy organizm, zajmuje sie
oddzialywaniami pomiedzy osobnikami jednego lub roznych gatunkow,
pomiedzy organizmami a srodowiskiem a takze zjawiskami zachodzacymi w
calej biosferze i jej fragmentach
(rowniez zachecam do skorzystania z encyklopedii)

Pozdrawiam
Darek (biolog)