Re: IdN - awaria 1999.12.07

1. Data: 1999-12-22 20:18:29

Temat: Re: IdN - awaria 1999.12.07
Od: Krzysztof Szarner <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Z braku lepszego zajecia biore sie za cos na czym sie nie znam (wg
notacji AA), wiec wybaczcie ;) Ale do rzeczy :)

Aleksander napisał:

> Nazwy serwerów zanotowałem. W ich większej liczbie można wybierać.

Ja bym wybral news.idn.org.pl, wydaje mi sie ze chodzi dosc szybko.
Na pewno nie tpnet, vogel. Ale wogole mam odczucia ze wszystkie chodza
tak samo - tzn raz ten szybciej, raz ten.

> Niestety nie wiem "z czym się to je" (nie znam tych narzędzi)

np. w sesji dosowej windowsa ping news.idn.org.pl , dla porownania
ping news.tpnet.pl, ping news.icm.edu.pl, news.task.gda.pl...
Podany czas w milisekundach powinien powiedziec Ci ktory serwer
najszybciej odpowiada. Ale musisz zrobic wiecej serii, bo przeciez
ruch na laczach jest rozny...
A tracert podaje droge Twoich pakietow do celu. Czasami mozna sie
zdziwic ;>>

pozdr. balon

2. Data: 1999-12-31 13:08:14

Od: m...@u...idn.org.pl (Michal 'Orr' Daszkowski) szukaj wiadomości tego autora

A więc stało się! ;-) Dnia Thu, 30 Dec 1999 18:12:04 +0100, osoba podpisująca
się: Aleksander <p...@p...pl>, w artykule:
<3...@n...vogel.pl> napisała:

> Niestety miałem okazję się przekonać, ten "samolubny" serwer nie dał mi
> żadnych szans :-)

Bo to nie jest serwer *publiczny*, czyli ,,ogólnodostępny''!
Zaglądałeś na jego stronę informacyjną? http://news.idn.org.pl

Pozdrawiam
Orr

--
/~~\ __ __ ____________________________________________________
| () |||))||)) | Michal 'Orr' Daszkowski <o...@i...pl> PGP: DB36A1F1 |

3. Data: 2000-01-03 10:46:25

Od: "Aleksander" <p...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Michal 'Orr' Daszkowski napisał(a) w wiadomości: ...

>Bo to nie jest serwer *publiczny*, czyli ,,ogólnodostępny''!
>Zaglądałeś na jego stronę informacyjną? http://news.idn.org.pl

Nie, jeszcze nie zagladałem- teraz to na bank już zajrzę. Domyslam się, że
trzeba psiadać konto na tym serwerze żeby móc korzystać z jego grup
dyskusyjnych. Dzięki Michale za informacje :-)
Olek

4. Data: 2000-01-04 22:14:24

Od: m...@u...idn.org.pl (Michal 'Orr' Daszkowski) szukaj wiadomości tego autora

A więc stało się! ;-) Dnia Mon, 3 Jan 2000 11:46:25 +0100, osoba podpisująca
się: Aleksander <p...@p...pl>, w artykule:
<38725670$1@news.vogel.pl> napisała:

[snip]

> Nie, jeszcze nie zagladałem- teraz to na bank już zajrzę. Domyslam się, że
> trzeba psiadać konto na tym serwerze żeby móc korzystać z jego grup
> dyskusyjnych. Dzięki Michale za informacje :-)

Niezupełnie. :-) Ale zajrzyj i poczytaj! :-)

Pozdrawiam
Orr

--
/~~\ __ __ ____________________________________________________

5. Data: 2000-01-08 18:08:37

Od: "Aleksander" <p...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

>Niezupełnie. :-) Ale zajrzyj i poczytaj! :-)

Zajrzałem i poczytałem, a więc inwigilacja :-)
Pozdrawiam
Olek
http://www.ptr.px.pl/

6. Data: 2000-01-10 07:59:13

Od: m...@u...idn.org.pl (Michal 'Orr' Daszkowski) szukaj wiadomości tego autora

A więc stało się! ;-) Dnia Sat, 8 Jan 2000 19:08:37 +0100, osoba podpisująca
<3...@n...vogel.pl> napisała:

> Zajrzałem i poczytałem, a więc inwigilacja :-)

Nie rozumiem???

Pozdrawiam
Orr

--
/~~\ __ __ ____________________________________________________

7. Data: 2000-01-12 20:49:15

Od: "Aleksander" <p...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

>Nie rozumiem???

To tylko żart, że niby muszę podać swoje dane osobowe i pisać o swojej
działalności, bo jak nie to szlaban :-)
Pozdrawiam
Olek

8. Data: 2000-01-13 08:57:01

Od: m...@u...idn.org.pl (Michal 'Orr' Daszkowski) szukaj wiadomości tego autora

A więc stało się! ;-) Dnia Wed, 12 Jan 2000 21:49:15 +0100, osoba podpisująca
<3...@n...vogel.pl> napisała:

> To tylko żart, że niby muszę podać swoje dane osobowe i pisać o swojej
> działalności, bo jak nie to szlaban :-)

A owszem. Ale news.idn.org.pl nie jest serwerem *otwartym*, czyli
z założenia nie ma być dla wszystkich. IdN nie ma ani ambicji, ani
możliwości technicznych, ani pieniędzy, ani *powodu*, aby tworzyć
jeszcze jeden otwarty serwer news taki jak tpnet, sunsite czy vogel.

A to, czego wymagam, jest pewnego rodzaju ,,filtrem''
[niedoskonałym, ale na razie sie sprawdza -- nadużyć nie
stwierdzono ;-)], który ma zapewnić to, aby serwer ten służył
przede wszystkim osobom niepełnosprawnym i takim, które w jakąś
działalność na rzecz tychże są zaangażowane.

Między tym, co wymagam, a *inwigilacją*, jest IMHO głęboka
przepaść. :->

W zamian za te wymagania, użytkownicy otrzymują względnie sprawnie
działający serwer [sam z niego korzystam, jak widać ;-)], chyba
dosyć szybki dla użytkowników korzystających z połączeń
na 0202122 i stosunkowo szybko wymieniający newsy z innymi
serwerami.

W każdym razie jak dotąd żadna z osób, które zdecydowały sie
z niego korzystać, nie skarżyła się specjalnie na jego działanie.
:-)

Jeżeli natomiast ktoś jest bardzo kurczowo przywiązany do swojej
rzekomej anonimowości w Sieci i koniecznie chce ukrywać swoje
nazwisko [zawsze mnie to zastanawia, wstydzą się ludzie, czy co?
:->] -- jego wybór. Może korzystać z ,,publicznych'' serwerów.

Pozdrawiam
Orr

--
| () |||))||)) | Michal 'Orr' Daszkowski <o...@i...pl> PGP: DB36A1F1 |