Re: "Ida" w trzeźwej ocenie młodych.

From: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com>
Newsgroups: pl.sci.psychologia,pl.soc.polityka
Subject: Re: "Ida" w trzeźwej ocenie młodych.
Date: Sun, 03 May 2015 16:05:28 +0200

Chiron wrote:

> Kolejnym, genialnym- fundamentalnym dla naszej cywilizacji wynalazkiem
> chrześcijaństwa jest rozdział władzy świeckiej i duchowej. To działa- i
> jest przecież cywilizacyjnie twórcze. Na tej bazie można np zrozumieć,
> dlaczego w Polsce Złotego Wieku żyły obok siebie różne wyznania- w sposób
> pokojowy. Chociaż- państwową religią był Rzymski Katolicyzm. I- własnie
> dlatego to działało, że państwową religia był Rzymski Katolicyzm. W
> prawosławiu cesarz uznał się za głowę Kościoła. Podobnie w niektórych
> krajach protestanckich (np anglikanizm). To jest ewidentne odstępstwo od
> [...]

Z tą pokojowością to przesadzasz. Może inkwizycja w krajach romańskich była
mniej skłonna do przemocy fizycznej niż się wydaje, ale wiele "osiągnęła"
terrorem psychicznym. Wiem, że ludzie są skłonni do donosicielstwa w każdej
postaci, ale anonimy człowiek uczciwy wyrzuca do kosza, a najwięksi
zwolennicy inkwizycji przyznają, że były one czytane. Plus ewidentne
niszczenie książek, obrazów etc. przekazujących informacje niezgodne z
oficjalną doktryną.

Zobacz, dlaczego ??? są dzisiaj militarną i polityczną potęgą. A to gdyż
przez te lata, w których Hiszpanie i Portugalczycy umacniali swoją potęgę w
Ameryce Pd. i Filipinach zdążyli się zorientować, że nacje ???????? (dzisiaj
nazywani ?????) oraz ?????? są niszczycielami cesarstw i że wykorzystują do
tego nauki pewnej religii nazywanej ?????, a kiedy się zorientowali, że chcą
założyć w ich państwie bazy swoich armii, to wyrzucili te zdradzieckie nacje
razem z wyznawcami ???????? na 200 lat z kraju. Dzięki temu zachowali swoją
tradycyjną kulturę.

A Polska, kraj w środku Europy, pogrążyła się w anarchii sprowadzając sobie
jezuitów do edukacji oraz katolicką dynastię Wazów, która skłóciła ją z
narodamo ościennymi dając początek niezczęść RON. Oprócz tego dynastia ta
wyrugowała praktycznie wierzenia rodzime z klasy panującej, zostawiając je
tylko u chłopstwa. Odwrotnie niż w ??, gdzie dzięki odrzuceniu ?????
zachowała się w pelni rodzimowiercza religia ?? wraz z jej chramami (??) i
kapłanami (??).

--
????
???