Ile czasu gotować jajko na miękko?

41. Data: 2006-02-16 12:19:26

Temat: Re: Ile czasu gotować jajko na miękko?
Od: ":: Solana ::" <s...@h...NO-SPAM.com> szukaj wiadomości tego autora

"salmatis" <s...@p...onet.pl> skrev i meddelandet
news:dt0t4d$nrl$1@news.onet.pl...

> Sliczna sprawa :)) Musze sie rozejrzec czy maja to-to tutaj, chociaz dotad
> chyba nie widzialam....

Jest o tyle dobre, ze dziala nawet jesli masz maly gaz (wtedy jak wiadomo
jajka gotuja sie wolniej i trudno trafic) albo lodowata wode. Wazne by je
dogladac i sprawdzac kolor.

pozdr, magda

42. Data: 2006-02-16 15:30:46

Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Misiek" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

> Zgadza sie... Wszystkie sposoby prowadzace do celu sa dobre :)
> Ale dzieki za rade... paprobujem :)

Jesli nie znasz tego sposobu, to jeszcze podpowiem, ze wazne jest wktore
miejsce nakluwasz. Nakluc nalezy w szerszy/tepy koniec jajka. Tam z reguly
znajduje sie pecherzyk powietrza (czasem ulozy sie inaczej, ale bardzo
rzadko, wowczas ratujesz sie sola) ;)
Iwona
// Wlasciwoscia czlowieka jest bladzic, glupiego - w bledzie trwac / /
Cyceron

43. Data: 2006-02-17 14:03:09

Od: "Anna Styś" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ja też się uśmiałem, gdy przeczytałem, że nie wiesz ile minut gotuje się
> jajka żeby wyszły na miękko... Oj te baby :)
>
> J.

Bez przesady. Wiem że od 1 do 4 ale chciałam zasięgnąć opinni ekspertów, bo
to dla mojego dzidziusia :)

44. Data: 2006-02-17 14:18:24

Od: "Hanna Burdon" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

In news:dt4l9p$t54$1@news.onet.pl, Anna Styś wrote:
> Bez przesady. Wiem że od 1 do 4 ale chciałam zasięgnąć opinni
> ekspertów, bo to dla mojego dzidziusia :)

E, no to krótka piłka: dzidziusiom nie podaje się jajek na miękko.
Wyłącznie na twardo. I problem masz z głowy.

Hania
--
***
Google might not be right, but it certainly is quick.

45. Data: 2006-02-17 15:07:21

Od: Marcin E. Hamerla <X...@X...Xonet.Xpl.removeX> szukaj wiadomości tego autora

Michal Jankowski napisal(a):

>Zależy. Od jajka, od jego początkowej temperatury, od gustu...
>
>Ja gotuję jajka, rozmiaru powiedzmy L, wyjęte parę minut wcześniej z
>lodówki, równe 4 minuty od wrzucenia do wrzątku.
>
>Ale to trzeba samemu spróbować...

Jak male jajko, z marketu, to nie wiecej niz 3.5 minuty. Gdy duze, z
targowiska, to i nawet ponad 4 minuty.

--
Pozdrowienia, Marcin E. Hamerla

46. Data: 2006-02-17 19:34:03

Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Hanna Burdon" <b...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości

> E, no to krótka piłka: dzidziusiom nie podaje się jajek na miękko.
> Wyłącznie na twardo. I problem masz z głowy.

A to dlaczego, jesli mozna wiedziec???

47. Data: 2006-02-17 20:51:04

Od: "Hanna Burdon" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

In news:dt58ek$hop$1@news.dialog.net.pl, Iwona_s wrote:
> Użytkownik "Hanna Burdon" <b...@p...onet.pl> napisał w
> wiadomości

> A to dlaczego, jesli mozna wiedziec???

Pewnie ze względu na salmonellę. W ciąży też nie wolno, nie wiedziałaś?
Jajko na miękko be, majonez (domowy) be. Ale nie wypytuj mnie o powody,
tyle tego było do spamiętania, że generalnie udało mi się tylko
zapamiętać, czego nie wolno, rzadziej - dlaczego nie wolno. Na pewno
znajdziesz w guglu.

Hania
--
***
Google might not be right, but it certainly is quick.

48. Data: 2006-02-17 21:58:29

Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> tyle tego było do spamiętania, że generalnie udało mi się tylko
> zapamiętać, czego nie wolno, rzadziej - dlaczego nie wolno. Na pewno

Nie, nie wiedzialam;) Od kiedy to takie restrykcyjne zakazy? Hmm...biedne te
dzieci... Za moich ciazowych czasow tego nie bylo. I cale szczescie. Uwazam,
ze jajko (zoltko) to podstawa ;)
Moje dzieci byly bardzo "jajeczne" ;)

Dla jasnosci salmonella, to nie tylko jajka:
http://www.pfm.pl/u235/navi/199945
Iwona
// Kazda rzecz ma dwie strony. Fanatycy widza tylko jedna // Schutzbach

49. Data: 2006-02-20 10:04:26

Od: "Anet" <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jak male jajko, z marketu, to nie wiecej niz 3.5 minuty. Gdy duze, z
> targowiska, to i nawet ponad 4 minuty.
>
> --
> Pozdrowienia, Marcin E. Hamerla

A ile małe ale z targowiska a duże z Marketu?

Anet

50. Data: 2006-02-20 11:03:12

Od: Waldemar Krzok <w...@c...de> szukaj wiadomości tego autora

Pszemol wrote:

> Nakłuwasz ? Czym i po co ? Co to za myśl pikna ?

trza piknąć by nie pikło ;-)
Ja mam taki aparat do pikania.

Waldek

Pomidorowa przepis