Re: Ile gniazdek w kuchni?

From: j...@z...com.pl
Newsgroups: pl.rec.dom,pl.rec.kuchnia,pl.misc.budowanie
Subject: Re: Ile gniazdek w kuchni?
Date: Wed, 1 Apr 2009 05:11:29 -0700 (PDT)

Policzyłem szybko gniazdka:
1. lodówka
2 zmywarka
3 okap z oświetleniem szafek
4 kuchnia elektryczna z piekarnikiem
do tego 9 gniazd trochę powyżej poziomu blatu w tym jedno stale zajęte
przez mikrofalę. Ogrzewanie - bojler jest poza kuchnią.
Pomimo takiej ilości gniazd zdarza się, że muszę coś wyłączaćżeby
włączyć inne urządzenie.
Instalacje zrobiłem podobnie 5 x 4 do kuchni zabezpieczone 16A. Tam
rozdzielenie na obwody, w miarę równomirnie rozdzielone na 3 fazy.
Rozdzielenia dokonałem za pomoca listwy zaciskowej pozwalające dokonać
właściwego połaczenia. Listwa zaciskowa w obudowie w wykonaniu
natynkowym została ukryta za szufladą, która została skrócona o
odpowiednią długość w praktyce prawie nie do zauważenia w porównaniu z
pozostałymi szufladami. Dostęp po wyjęciu szuflad doskonały. Pomimo
tego, że całość oprócz oświetlenia górnego zasilana jest jednym
trójfazowym obwodem ani razu nie miałem kłopotów z tym związanych.

Jurek