Re: Instalacja gazowa - przepisy UE

Newsgroups: pl.rec.dom,pl.soc.prawo
From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
Subject: Re: Instalacja gazowa - przepisy UE
Date: Mon, 14 Mar 2016 12:18:41 +0100

Pan Waldemar napisał:

> W Polsce nawilżano jakiś czas gaz ziemny właśnie z tego powodu. U nas

Była też zasada, że jak się zakręci główny kurek, to potem po włączeniu
trzeba kontrolować całą instalację w budynku. Że nimy przy zerowym
nadciśniniu łatwiej o rozszczelnienie suchych pakuł.

> zmieniono z miejskiego na ziemny (w 199x roku, ten miejski to też był
> właściwie przerabiany ziemny, koksowniczego dawno nie było) to najpierw
> był obchód mieszkań, patrzono co i jak, zmieniano instalację jak było
> potrzeba (na koszty dostarczyciela). Jak naszła godzina X, to najpierw
> zamknięto wszystkie zawory, powymieniano dysze w kuchenkach i w
> ogrzewaniu i dopiero potem przestawili gaz. Action był w całym osiedlu.

Za Gomułki zorganizowano to nieco inaczej. Przyznam, że dość sprytnie.
Magik chodził po domach i wymieniał po *dwie* dysze w kuchenkach.
Na pracującym wciąż systemie zasilanym z gazowni miejskiej. Po godzinie
X można było od razu używać tych palników. A dwa pozostałe przerabiał
na spokojnie w trakcie kolejnej wizyty kontrolno-sprawozdawczej. Tam
u nas były tylko kuchenki, żadnego ogrzewania czy ciepłej wody.

--
Jarek