Re: Interpretacja świata

Data: 2009-12-06 16:24:24
Temat: Re: Interpretacja świata
Od: "Chiron" <e...@p...com>

Użytkownik "Robakks" <R...@g...pl> napisał w wiadomości
news:hfgife$rah$1@inews.gazeta.pl...
> "Chiron" <e...@o...eu>

> Jesteś tego świadomy, że Twoje serce podjęło decyzję za Ciebie?

> Pytam po to by się dowiedzieć czy wiesz, że wiara jest łaską
> a nie decyzją. Znasz tę PRAWDĘ?

> To łatwo wykazać. Krzyżacy pacyfikujący ogniem i mieczem pogan
> - także nosili symbol swojej wiary na płaszczach. Czy ktoś ich
> pytał co czują do swoich ofiar, czy po prostu wykonywali zawód
> mordercy w imię Miłości?

> Obłuda na tym polega by co innego mówić, a co innego robić.

> Dobry król to taki, który kierując się miłością=empatią do bliźniego
> [...]
Hmm, a może my co innego rozumiemy pod pojęciem Miłość? Miłość- to pięknie
oddaje ten list:
http://www.nonpossumus.pl/ps/1_Kor/13.php

cytuję:
"nie cieszy się z niesprawiedliwości,
lecz współweseli się z prawdą."
itd.
Król nie kochający, żeby nie wiem jak rozumny- doprowadzi swoich poddanych
do niechybnej zguby, jeśli miłości w nim nie będzie. Będzie jako miedź
brzęcząca lub cymbał brzmiący. Król, który kocha poddanych- nie będzie im
przecież pobłażał- będzie starał się, aby byli jak najlepsi: będzie dbać o
to, by byli jak najbardziej samodzielni, odpowiedzialni, kochający.
Zabezpieczy ich przed agresorem- bo ich kocha, więc będzie dbać o wojsko (Si
vis pacem? Para bellum.). Będzie także izolował ich od morderców- wieszając
tych ostatnich. Będzie rządził tolerancyjnie, łagodnie- ale stanowczo.I- jak
zwykle- po owocach ich poznacie. No to kjakie owoce wyda brak miłości? To
oczywiście retoryczne pytanie. Czy można rządzić bez mądrości? Także nie
będzie to dobre- więc najlepsza jest mądrość- mająca swe "umocowanie" w
miłości właśnie.
--
Serdecznie pozdrawiam

Chiron