Jagodzianki

1. Data: 2002-08-02 14:48:37

Temat: Jagodzianki
Od: <L...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktos ma dobry sprawdzony przepis.Dziekuje
probowalam zrobic ze zwylego ciasto drozdzowego - wyszly pacie
Czy mozna wziac mrozone jagody?

1. Data: 2002-08-02 17:06:40

Temat: Re: Jagodzianki
Od: "Malina" <m...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <L...@h...com> napisał w wiadomości
> Czy ktos ma dobry sprawdzony przepis.Dziekuje
> probowalam zrobic ze zwylego ciasto drozdzowego - wyszly pacie
> Czy mozna wziac mrozone jagody?

Witam!!!
A oto przepis na najsmaczniejsze jagodzianki na swiecie (na reszcie moge sie
wykazac):

Ciasto:
50 dag przesianej maki pszennej
2 jajka
1/2 szkl. cukru
czubata łyzka masla lub margaryny
5 dag drozdzy
1 szkl. mleka
szczypta soli

Nadzienie:
50 dag jagod
2 lyzki bulki tartej
3 lyzki cukru
2 paczki cukru waniliowego
1 jajko i troche mleka do posmarowania buleczek

Z drozdzy, lyzki cukru, lyzki mąki i szklanki cieplego mleka zrobic rozczyn
i odstawic go do wyrosniecia w cieple miejsce. Jajka ubic z cukrem.
Przesiac mąke do miski i wlac do niej wyrosniety rozczyn, wymieszac, dodac
jajka z cukrem i roztopione letnie maslo. Wyrabiac tak dlugo az ciasto
zacznie odstawac od reki. Wyrobione ciasto odstawic w cieple miejsce do
wyrosniecia.
Teraz jagody wsypac do jakiegos naczynia (miseczka) i wymieszac z cukrem,
cukrem waniliowym i tarta bulka.
Kiedy juz wyrosnie ciasto, odrywa z niego kawalki rozplaszczac na dloni,
lyzka nalozyc farsz jagodowy, zlepic dokladnie, zeby nie wyplynelo i
formowac buleczki. Ulozyc je na wysmarowanej tluszczem blasze (odstepy
miedzy niemi musza byc spore) i znow odstawic w cieple miejce do
wyrosniecia. Kiedy urosna posmarowac je jajkiem zoztrzepanym z mlekiem i
wstawic do piekarnika nagrzanego do temp. 180 st. C (mozna troche mniej) i
piec do momentu az sie slicznie zrumienia.
Smacznego!!!! To naprawde sprawdzony przepis. Moja rodzina katowala mnie
domaganiem sie jagodzianek kilka tygodni temu, kiedy byl najwiekszy wysyp
jagod u nas.

Malina

1. Data: 2002-08-02 18:14:44

Od: <L...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

Serdecznie dziekuje!
Jutro bede piekla.Napisze jak mi sie udaly
Pozrawiam

1. Data: 2002-08-03 12:22:09

Temat: Wersja z dzemem - jak?
Od: "Cherokee gd" <c...@t...skasujCalyTenNapis.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam pytanie - jak jagody zastąpic dżemem tak, że by nie zrobił sie
zakalec?

Dodać bułki tartej, czy co radzicie?

pozdr

cherokee napalona na drożdzówki

1. Data: 2002-08-03 17:05:23

Temat: Re: Wersja z dzemem - jak?
Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Cherokee gd <c...@t...skasujCalyTenNapis.pl> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:aigr4n$rob$...@a...dialog.net.pl...
> Mam pytanie - jak jagody zastąpic dżemem tak, że by nie zrobił sie
> zakalec?
>
> Dodać bułki tartej, czy co radzicie?
>
> pozdr
>
> cherokee napalona na drożdzówki

dżem to Ci się chyba rozciumpcia. Daj może komunistycznej marmolady albo
dżem gęsty bez żelfiksu. Dobre buły drożdżowe wychodzą z gęstymi powidłami
śliwkowymi.

wkn

1. Data: 2002-08-03 17:23:07

Od: "Malina" <m...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wkn" <w...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> dżem gęsty bez żelfiksu. Dobre buły drożdżowe wychodzą z gęstymi powidłami

Kurcze z dzemem nie robilam, wiem tylko ze ta bulka tarta ladnie spaja
wszystko i nie robi sie "ciapcia".
Ale kombinowac mozna chyba ze wszystkim
Pozdrawiam i zycze smacznego
Malina

1. Data: 2002-08-03 18:40:08

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

> Kurcze z dzemem nie robilam, wiem tylko ze ta bulka tarta ladnie spaja
> [...]
nie wiem czy akurat to sie nada, ale jak robie np apple pie, to
te jablka pociachane najsmprzod obtaczam w mace kartoflanej,
posypuje cukrem i przykrywam ciastem. wtedy ten sos jablkowy jest
gesty a nie wodnisty

Krysia
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2002-08-06 19:49:23

Temat: Wersja z dzemem - wnioski
Od: "Cherokee gd" <c...@t...skasujCalyTenNapis.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jagodzianki udaly sie pieknie.

Dzemy domowe wszelakiego rodzaju (pycha brzoskwinia z cynamonem mojej
babci) po lekkim przesypaniu bulka tarta nie wyrzadzily szkód.

Ale powstaly dwa problemy:

1. Dlaczego pól kilo maki nie wystarczylo na odlepianie sie ciasta od
rak, trzeba bylo podsypac troche? (maka Tesco 650)

2. Jak zlepiac, aby nadac ksztalt jagodzianki?

Droga empiryczna wyszlo takze, iz:

Ciasto drozdzowe schowane na 24h do lodówki , wbrew logice
(temperatura) rosnie, i nawet z zimnego wychodza przepyszne buly.

Koniec konców mielismy przepyszne buly o szerokiej, przypadkowej
palecie ksztaltów, z czego trzy zostaly poddane procedurze zamrazania
i posluza do eksperymentu pt.:"mrozone drózdzówy"

Pozdrawiam dziekujac za przepis

cherokee

1. Data: 2002-08-06 22:55:21

Od: <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> 50 dag przesianej maki pszennej
> 2 jajka
> 1/2 szkl. cukru.........itd itp. Ciach............

.....Ciach.
> [...]
> domaganiem sie jagodzianek kilka tygodni temu, kiedy byl najwiekszy wysyp

Malinko powinnas dochodzic sie praw autorskich i oczywiscie odpowiedniej
kompensacji finansowej. Twoj przepis byl wydrukowany w lipcowym wydaniu (Numer 7
(143) magazynu "Poradnik Domowy" na stronach 80/81 (ze wzgledu na duze zdjecie
upieczonych jagodzianek przepis zajmuje 2/3 srodkowej czesci 2 stron).
Pozdr.mr.

1. Data: 2002-08-07 06:41:24

Od: "Malina" <m...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tak sie sklada, ze mam ten przepis od dawna, dala mi go moja kolezanka, a
"poradnika " nie czytam...
Pozdrawiam
Malina

Gofry - przepis
Lasanie
2 przepisy na dobre przetwory w sloikach:)
[PYT] Ciasto jogurtowe
ciasteczka