Jak Wasze jagodzianki ;)

1. Data: 2004-07-07 19:57:58

Temat: Jak Wasze jagodzianki ;)
Od: "Gusiek" <a...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zauważyłam na grupie pewien ruch w związku z pieczeniem jagodzianek ;)
Jak efekty? Udały się?
Moje były pyszne, zniknęły wkrótce po upieczeniu :) Będzie powtórka wkrótce
:)
Pozdrawiam, Agata

--
***nakarm głodne dziecko www.pajacyk.pl

1. Data: 2004-07-08 06:14:36

Temat: Re: Jak Wasze jagodzianki ;)
Od: "Rendi" <glupi_login[NOSPAM]@interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Gusiek" <a...@W...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Jak efekty? Udały się?
> Moje były pyszne, zniknęły wkrótce po upieczeniu :) Będzie powtórka

gdyby nie mój zje... głupi piekarnik to byłby ekstra.. a tak troche zostały
przypieczone od dołu.. ale i tak rozpłyneły s ie chyba w powietrzu... bo
tylko 2 z okoł 10 zjadłem:)

1. Data: 2004-07-08 07:00:29

Od: "msokolska" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sluchajcie, te jagodzianki to istna rewelacja! Wyszly naprawde suuupeeer!
Teraz beda mnie meczyc, abym caly czas piekla:). Z takim ciastem mozna
pokombinowac rozne farsze. Gratuluje przepisu!
Pozdrawiam,
m.

1. Data: 2004-07-08 07:10:11

Od: "Kama" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

napisze jeszcze tutaj bo nie zauwazylam - zrobiłam i wyszło mi 18 pięknych
średnich bułeczek - poczęstowałam rodzinę i
jeszcze mam dzisiaj w pracy :) Wielkie dzieki za pyszny przepis
Kama

1. Data: 2004-07-08 08:05:48

Od: "sMOCZYCA" <smoczyca @NOSPAMgower.pl> szukaj wiadomości tego autora

ja też się dokładam - mi wyszło 14 sztuk średnich, pachniało w całym domu -
generalnie fajna sprawa - też mam w pracy - już jedną zjadłam i druga mam do
drugiej kawy ;)
pozdrawiam i dodam jeszcze że zrobię jutro na obiad pierogi z jagodami a w
sobotę upieke ciasto - wg przepisu Netusi na rabarbarowe - tylko że z
jagodami - pycha
Ania

1. Data: 2004-07-08 09:51:34

Od: "Meg" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zauważyłam na grupie pewien ruch w związku z pieczeniem jagodzianek ;)
> Jak efekty? Udały się?

wyszły pycha tylko mi popękały jak już pisałam , niedługo powtórka dla
złapania wprawy :)))

pozdr Magda

1. Data: 2004-07-08 13:10:09

Od: "Marta Kamińska" <m...@m...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Jak efekty? Udały się?
> Moje były pyszne, zniknęły wkrótce po upieczeniu :) Będzie powtórka

Przy okazji podam swoj przepis na jagodzianki

500 g maki
250 ml mleka
20 g drozdzy
jajko
2 zoltka
60 g masla
50 g cukru
sol

z polowy maki, drozdzy , 1 lyzki cukru i cieplego mleka zrobic rozczyn.
Poczekac az wyrosnie, dodac jajko, zoltka utarte z cukrem, reszte maki, sol
i stopione maslo (przestudzone troche), dobrze wyrobic ciasto
zostawic do wyrosniecia, potem jeszcze raz dobrze wyrobic
jagody tak jak w przepisie wczesniejszym
uformowac buleczki (z tego wychodzi ok 16-20, w zaleznosci jak duze sie
robi)
pozostawic ok 15 min do wyrosniecia
piec 15-20 minut w 200 stopniach
z tymi minutami i temperatura to roznie, ja niby mam piekarnik elektryczny,
niby na 200 stopni a grzeje jakby mocniej ;)

bulki robie z 2 porcji i w mig znikaja .. jeszcze gorace ;)))

Marta i Szymuś (14.03.2004r.)

1. Data: 2004-07-09 16:54:36

Od: "Anna Ladorucka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Jak efekty? Udały się?
> Moje były pyszne, zniknęły wkrótce po upieczeniu :) Będzie powtórka

A mi nie wyszly... Moze za krotko wyrabialam ciasto? Juz nie mialam sily, a
ono wciaz sie kleilo do rak. Odstawilam do wyrosniecia, po czym nadal mocno
sie kleilo, nie dalo sie z nich formowac bulek, chociaz dosypalam cala
szklanke maki. A wiec zrobilam drozdzowke - wrzucilam ciasto do keksowki,
przelozylam w polowie jagodami z cukrem i upieklam. Po upieczeniu
polukrowalam i posypalam krokantem. Calkiem smaczna, ale buleczki bylyby
lepsze...

Pozdrawiam,
Ania

1. Data: 2004-07-10 09:47:26

Od: "Aretkka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Jak efekty? Udały się?
> Moje były pyszne, zniknęły wkrótce po upieczeniu :) Będzie powtórka wkrótce

Wczoraj piekłam pierwszy raz. A dzisiaj już będzie powtórka! Wyszły bardzo
dobre, chociaż kosztowały mnie "trochę" nerwów, a to z tego powodu, że nie
chciało ciasto rosnąć. Zanim doszłam dlaczego takie uparte, minęło sporo
czasu. Po prostu miałam w kuchni za zimno. Nalałam do zlewu ciepłej wody,
wstawiłam miskę z ciastem, i.... po niecałej godzince pięknie podwoiło
objetość!( kiedyś tak w "Domowej....." zrobił p. Tadeusz, dobrze, że w porę mi
się to przypomniało. Pozdrawiam z zimnej , lipcowej kuchni. Areta

1. Data: 2004-07-10 09:53:57

Od: "Aretkka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> przelozylam w polowie jagodami z cukrem i upieklam. Po upieczeniu
> polukrowalam i posypalam krokantem. Calkiem smaczna, ale buleczki bylyby

Jeżeli dodałaś ilości składników jak stało w przepisie, to może....coś z mąką
nie tak! A jeśli mąka była w porządku, to i tak spróbuj jeszcze raz, może
zamiast całych jaj,dodaj tylko żółtka. Daj.... szansę domownikom spróbowania
PYSZNYCH jagodzianek. Pozdrawiam Areta

wekowanie mięsa
Pomysł na ciasto urodzinowe i pytanie
Jagodzianki -czemu pękają?