Re: Jak dyslektyka zaciekawić ortografią?

From: "Sowa" <m...@w...pl>
Newsgroups: pl.soc.dzieci.starsze
Subject: Re: Jak dyslektyka zaciekawić ortografią?
Date: Sun, 19 Feb 2006 10:04:22 +0100

Użytkownik "Borek" <m...@d...chembuddy.these.com.parts> napisał w
wiadomości news:op.s461hvjl26l578@borek...

> Eeee... Albo nie rozumiem co masz na myśli, albo nie masz racji.

Albo może użyłam złych przykładów.
Bo jednak normalne dziecko szybko sobie radzi z takimi wyrazami, a "głuchy"
dyslektyk całe życie pisze źle, choć często mówi poprawnie i starannie.

Bo jak
> dziecko pisze "kref" albo "japko" (albo "sont" - to tam, gdzie pracuje
> "seńdzia") to niestety ma rację - tak słychać, taka jest poprawna polska
> wymowa.

No nie wiem, parę razy juz się wykłócałam na ten temat i raczej będę
obstawać, ze to nie jest poprawna wymowa, tylko kiepska/niechlujna dykcja na
którą co gorsza jest po prostu przyzwolenie.
Poprawna wymowa jest jakoś tak pól na pół w najgorszym wypadku ;) - nie
dyslektyk to wysłyszy i napisze poprawnie.
No bo jednak nikt z w miarę poprawną wymową nie mówi na co dzień "tszy japka
poprosze"(albo w jeszcze gorszej formie "czy japka":>), jednak normalnie,
człowiek zadaje sobie trud, żeby zaistniało tam choć połowicznie to bł, rz,
ę.

--
Edyta Czyż
// varium et mutabile semper femina // Wergiliusz