Re: Jak dyslektyka zaciekawić ortografią?

Newsgroups: pl.soc.dzieci.starsze
Subject: Re: Jak dyslektyka zaciekawić ortografią?
Date: Mon, 20 Feb 2006 11:33:13 +0100
From: Marzena <m...@b...com.anti.pl.spam>

Dnia Mon, 20 Feb 2006 11:21:23 +0100, Joanna Duszczyńska
<j...@p...onet.pl> napisał:

> Problem polega na tym, że nigdy nie wiesz na jak długo udało się
> wyprowadzić
> dziecko. Stres może spowodować regres po którym nagle dziecko zapomina co
> jak się pisze. Znam historię dzieciaka który nie miał zaświadczenia, bo
> podobno był wyprowadzony z dysleksji.

Dyslektykiem jest się przez całe życie. Dzieckiem z kłopotami w poprawnym
ortograficznym pisaniu - niekoniecznie. Jak już wspomniałam wszystko
zależy od tego jak głębokie są zaburzenia. To jest w stanie ocenić
psycholog.

> Dawno to było, bo była wtedy ósma
> klasa, egzaminy do liceum i dzieciak nagle ze stresu i presji - miał się
> dostać do dobrego liceum cofnął się w rozwoju. Nagle po prostu przestał
> umieć poprawnie pisać. Dziwne, szokujące, ale prawdziwe. Na dodatek
> poradnia
> nie mogła zgodnie z przepisami wydać zaświadczenia, bo nie było
> kilkuletniej dokumentacji badań i reedukacji...

Tu dokumentacja pracy z dzieckiem będzie i to całkiem solidna.

Marzena

http://www.spet.info.pl