Jak kupować klimatyzator używany?

1. Data: 2002-05-07 08:19:08

Temat: Jak kupować klimatyzator używany?
Od: "oberek" <o...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

witam jak w temacie, np przenośny, na co zwracać uwagę,jak przelicza się moc
chłodniczą na ilość metrów kw. w mieszkaniu,tzn ile trzeba np na 30, 40 ,50
m^2,czy sprawność klimatyzatora spada z biegiem lat? czy mogą sie wydostawać
siakieś nie przyjemne zapachy?
thx
pzdr.

1. Data: 2002-05-07 10:06:44

Temat: Re: Jak kupować klimatyzator używany?
Od: "Jd" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"oberek" <o...@p...onet.pl> wrote in message
> witam jak w temacie, np przenośny,

Na sposób wyprowadzania ciepła z pomieszczenia - przenośne są dwu rodzajów:
- ze skraplaczem wywieszanym za okno, co wymusza ustawienie przy oknie i
utrzymywanie otwartego okna (co niweczy efekt pracy klimatyzatora...)
-z odprowadzeniem gorącego powietrza rurą (co wymaga lokalizacji przy
przewodzie wentylacyjnym lub wybicia dziury o średnicy ok. 110mm w ścianie
zewnętrznej)
Ponadto istotna jest pojemność zbiornika na wodę oraz zachowanie urządzenia
po wypełnieniu zbiornika wyłączenie lub "siku na podłogę" ;))

> na co zwracać uwagę,jak przelicza się moc
> chłodniczą na ilość metrów kw. w mieszkaniu,tzn ile trzeba np na 30, 40
,50
> m^2,

Tak to trudno przeliczać, bo moc chłodnicza zależy od izolacji ścian i
stropu (weź pod uwagę ostatnie piętro, stropodach pokryty posmołowaną
papą...) oraz od nasłonecznienia pomieszczeń, a to z kolei zależy od
powierzchni okien, usytuowania do stron świata itp.

czy sprawność klimatyzatora spada z biegiem lat?

W pewnym stopniu tak, ale podejrzewam że nie jest to spadek znaczący,
przekraczający kilka %.

>czy mogą sie wydostawać
> siakieś nie przyjemne zapachy?

Mogą - jeśli się nie czyści/wymienia filtrów, a przylegają one do
parownika, to zawilgocone brudne filtry mogą wydzielać zapach zbutwiałej
piwnicy...

--
==========###-###-###-###==============
Jaroslaw Dubowski, Bytom

1. Data: 2002-05-07 10:41:47

Temat: Re: Jak kupowaŠ klimatyzator u“ywany?
Od: Grzegorz Szyszlo <z...@a...wbc.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

oberek wrote:

> [...]
> m^2,czy sprawność klimatyzatora spada z biegiem lat? czy mogą sie wydostawać

jak sie przelicza, nie wiem. w kazdym razie liczy sie kubatura
pomieszczenia, oraz przeliczona powierzchnia scian z naslonecznieniem
(przeliczona na poludnie), oraz maksymalna (typowo maksymalna) ilosc
osob przebywajacych w pomieszczeniu, i sumaryczna moc wydzielana
przez rozne urzadzenia (zarowki/swietlowki tez sie wlicza).

--
| http://avalon.wbc.lublin.pl/~znik/ \===\__/==\ artykulu wymaga
| Grzegorz Szyszlo mailto:z...@w...lublin.pl | rzetelnosci

Lodówka Amiki, czy warto?
Tynki gipsowe, posadzki - pytania laika
Czy jest coś tańszego od rolet SUNFLEX na okna
pomierniki ciepła wypararowe/elektroniczne ?
pomierniki ciepła wypararowe/elektroniczne ?