Jak mnoży sie rododendrony.

1. Data: 2005-04-15 19:43:37

Temat: Jak mnoży sie rododendrony.
Od: "Tomasz" <w...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak podejść do tematu. Mam takie z dużymi liściami na dosyć grubych łodygach
?

2. Data: 2005-04-15 20:13:02

Temat: Re: Jak mnoży sie rododendrony.
Od: "Rafał Wolski" <rafal.wolski@nie_spamowi_poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

Ciężko.

Zrób odkłady. Niestety potem trzeba długo czekac na kwitnienie.

--
Pozdrawiam, Rafał Wolski
http://wrzosowisko.pl/sklep/ - sklep z wrzosami

3. Data: 2005-04-15 20:21:17

Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

"Rafał Wolski" <rafal.wolski@nie_spamowi_poczta.fm> wrote:

> Zrób odkłady.

A z sadzonek?

Proszę, powiedz, jak to wygląda z punktu widzenia
praktyka/praktyków. Ja wiem, że teraz 90% produkcji to z kultur
tkankowych na pożywkach, ale jak to było za dawnych czasów? :-)

Interesuje mnie to czysto amatorsko, mam kilka, które chciałbym sobie
rozmnożyć.

Pozdrawiam,
Grzesiek
--
Świat zgodnie z planem szedł przez moment,
Lecz człowiek słuchał grzesznych ponęt

4. Data: 2005-04-15 21:44:20

Od: b...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> tkankowych na pożywkach, ale jak to było za dawnych czasów? :-)
>
> Interesuje mnie to czysto amatorsko, mam kilka, które chciałbym sobie

Nasiona, sadzonki, odkłady...wszystko w zależności od gatunku/grupy. Czekalski
się na ten temat rozpisuje.

Pozdrawiam, Basia.

5. Data: 2005-04-15 21:53:59

Od: "Rafał Wolski" <rafal.wolski@nie_spamowi_poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

> Interesuje mnie to czysto amatorsko, mam kilka, które chciałbym sobie
> rozmnożyć.
> Pozdrawiam,
> Grzesiek

Rozmnażano z sadzonek, głównie wierzchołkowych. Ale z sadzonki trzeba długo
czekać na kwiat. Teraz robi się jedynie in-vitro - to w produkcji
wielkotowarowej, oczywiście.

Rododendrony dość dobrze się rozmnaża. Tylko to kwitnienie....

6. Data: 2005-04-15 22:29:54

Od: "Mareks" <m...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Rafał Wolski <rafal.wolski@nie_spamowi_poczta.fm> napisał(a):

> [...]
> wielkotowarowej, oczywiście.
>

> Rododendrony dość dobrze się rozmnaża. Tylko to kwitnienie....

==== onegdaj to nadłamywało się niską gałązkę(łamanie tak by się nie
rozdzieliła tkanka)w okresie wiosny i okolice nadłamaną wkłada się pod
krzewem do ziemii (warto przycisnąć np.Kamieniem) W ziemii puszcza na
jesieni lub pewniej na wiosnę przyszłego roku nowy gotowy pęd, który się
ukorzenia.Wtedy można go ostroznie oddzielić od głownej rośliny i posadzić
do ziemii.Tak z dobrym rezultatem przywoziłem młode sadzonki w okresie stanu
wojennego z Przesieki k/Jeleniej Góry do centrum, w łódzkie.Dzisiaj to silne
i piękne rododendrony. Pozdrowienia z Kolumny Mareks

7. Data: 2005-04-16 18:58:20

Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

b...@p...onet.pl wrote:

> Nasiona, sadzonki, odkłady...wszystko w zależności od
> gatunku/grupy.

Wszystkim dzięki za wskazówki, popróbuję.

Pozdrawiam,
Grzesiek
--
Juan Sanchez, co mieszkał był w Chile,
Dość pechowo się potknął na pile.

8. Data: 2005-04-17 06:46:44

Od: "Violetta" <v...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> wojennego z Przesieki k/Jeleniej Góry do centrum, w łódzkie.Dzisiaj to
silne
> i piękne rododendrony. Pozdrowienia z Kolumny Mareks
>
> --

Jak centrum, łódzkie, i leśna działka w Kolumnie, to na pewno Ziemia Łaska
:-)))

Pozdrawiam
Violetta

Hypocyrta... Epipremnum... ???