ficus benjamina

1. Data: 2005-04-15 12:04:04

Temat: ficus benjamina
Od: "mikem" <m...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kupiłem małą roślinkę. Pnie zostały owinięte plecionką ze sznurka tak, że
wyglądają jak gruby pień. Dzięki temu roślinka (ok 40 cm) wygląda bardzo
atrakcyjnie. Roślina gubi liście 'od środka', te wewnątrz korony, choć nie w
jakiejś dużej ilości. Poza tym wydaje się puszczać sporo nowych. Czy jest
powód do zmartwienia? Czy powinienem rozciąć sznurek i przymocować pnie do
jakiegoś patyka? Kilka liści miało pojedyńczą okrągłą plamę troszkę
jaśniejszy odcień niż sam liść, o średnicy ok 1mm. Na wszelki wypadek
usunąłem. Czy to było mechaniczne uszkodzenie, czy może jakiś szkodnik? I
jeszcze - wszystkie liście mają drobniutkie białe kropeczki rozmieszczone
równo po obwodzie... podejżewam, że ten typ tak ma ale wolę się upewnić, czy
to nie żadna choroba. Proszę o pomoc, bo zupełnie się nie znam na pielęgnacji
roślin, a ciężko jest zastąpić doświadczenie informacjami w stylu 'zraszaj,
nie przelej, postaw w jasnym miejscu'.

2. Data: 2005-04-17 14:17:19

Temat: Re: ficus benjamina
Od: "Violetta Kołeczko" <v...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

mikem <m...@W...gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
pielęgnacji
> roślin, a ciężko jest zastąpić doświadczenie informacjami w stylu 'zraszaj,

Z mojego doświadczenia wiem, że ficus benjamina nie lubi bardzo słonecznych
miejsc, i nie lubi być przestawiany z miejsca na miejsce.Jak sie
zaklimatyzuje przestanie gubić liście, chociaż jak czasami jakis zgubi to nie
problem, skoro jak stwierdzileś wypuszcza nowe.Myślę ze ten sznurek, to tylko
ozdoba więc lepiej go zdjąć, a pień przymocować do patyka, jeśli jest taka
potrzeba.
Pozdrawiam, Violetta

zwalczanie kretów
Choroba porzeczek