Jak mówić do mężczyzny? ;)

1. Data: 2006-08-20 18:40:04

Temat: Jak mówić do mężczyzny? ;)
Od: "Sky" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak mówić do mężczyzny?

Pytanie wcale nie jest błahe. Coraz więcej kobiet skarży się: "Rozmowa
z moim mężem przypomina walenie głową w mur. On albo mnie nie słucha,
albo zaraz się denerwuje, albo milczy".
Tmczasem, zdaniem naukowców, takie wnioski są błędne. Pozorna
obojętność wcale nie znaczy, że Twój partner Cię nie słucha, albo że mu
na Tobie nie zależy. Przyczyna takiego stanu rzeczy tkwi dużo głębiej:
w mózgu. Zajrzyjmy tam. To może wiele wyjaśnić.
Wszystko tkwi w głowach
Ostatnie badania dowodzą, że mężczyźni inaczej niż kobiety przetwarzają
usłyszane informacje. Wynika to najprawdopodobniej z różnic w budowie
mózgu, w jego funkcjonowaniu. Dzięki najnowszym badaniom różnice te
można wreszcie zobaczyć i wyjaśnić. Oto jak działa mózg kobiety i mózg
mężczyzny podczas czterech czynności: słuchania, myślenia,
zapamiętywania i mówienia.
U kobiet w lewej półkuli mózgu, odpowiedzialnej za zdolność
posługiwania się mową, jest więcej komórek nerwowych niż u mężczyzn. To
ważne, bo im więcej komórek, tym lepsza praca mózgu. Naukowcy odkryli
na przykład, że gimnastycy mają większy obszar mózgu odpowiadający za
równowagę i poruszanie. Prawidłowość jest też taka: że im więcej
ćwiczą, tym obszar ten staje się większy.
Kobiety mają więcej połączeń między półkulami mózgowymi, gęstsza jest u
nich sieć włókien łączących lewą i prawą półkulę. To, zdaniem
naukowców, duży krok do wyjaśnienia zagadki różnego interpretowania
przez kobiety i mężczyzn tego samego tekstu. Mimo że pojedyncze słowa
mózg kobiety i mężczyzny przetwarza w podobny sposób, inaczej wypada
zrozumienie całego zdania. Dlaczego? Badacze przypuszczają, że w
procesie jego interpretacji u mężczyzn uczestniczy pewien obszar jednej
półkuli mózgu, podczas gdy u kobiet uaktywniają się odpowiednie rejony
w obu półkulach.
U kobiet podczas słuchania i mówienia aktywne są większe obszary mózgu.
Nie oznacza to jednak, że są one lepszymi słuchaczami czy mówcami. Ale
większy obszar aktywności mózgu może sprawiać, że niektóre z czynności
potrzebnych podczas porozumiewania się przychodzą im łatwiej.
Kobiety są bardziej podatne na stres niż mężczyźni, ponieważ w
sytuacji, kiedy spotyka je coś nieprzyjemnego, ich organizm uwalnia
większą ilość estrogenów, co uaktywnia większą ilość neuronów (komórek
mózgu). Jednocześnie jednak wyższy poziom estrogenów w organizmie
kobiet sprawia, że lepiej niż mężczyźni wykonują one zadania, które
wymagają zapamiętywania.
Mężczyźni potrafią lepiej rozpoznawać po wyrazie twarzy czy tonie głosu
gwałtowne uczucia, takie jak złość, agresja. Gorzej jednak niż kobiety
wyczuwają subtelne, niewerbalne przejawy smutku czy lęku.
To nie wszystkie odkrycia dotyczące mózgu. Okazuje się też, że różnice
w funkcjonowaniu mózgu kobiet i mężczyzn zmniejszają się wraz z
wiekiem. Ich zacieraniu służy fakt, że kobiety i mężczyźni przez całe
życie uczą się od siebie nawzajem, czyli z czasem dogadują się coraz
lepiej. Proces ten można jeszcze przyspieszyć. Oto 8 zasad sprawdzonej
strategii, dzięki której mężczyzna usłyszy dokładnie to, co chcesz mu
powiedzieć.

1. Wytłumacz mu, co czujesz
Mężczyźni mają więcej problemów z interpretowaniem wyrazu twarzy niż
kobiety. Tymczasem dla nas mimika jest często środkiem przekazu
informacji. Ty sądzisz więc, że Twoje potrzeby są ignorowane, podczas
gdy mąż jest rozdrażniony Twoją nieczytelną dla niego miną. Kobiety
często mówią tak: "Nie chcę go prosić, by wyjął naczynia ze zmywarki.
Chcę, żeby sam na to wpadł i zauważył, że jestem zmęczona!". Takie
oczekiwania to pułapka. Osiągniesz o wiele więcej, mówiąc: "Miałam
okropny dzień". W innej sytuacji zamiast posyłać mu zranione spojrzenia
po niemiłej uwadze, powiedz po prostu: "To mnie zabolało. Naprawdę
chciałeś mi dokuczyć?". Jeśli będzie zdziwiony, to kolejny dowód, że
nie ignorował Twoich uczuć, tylko nie zdawał sobie z nich sprawy.

2. Poproś go o uwagę
Kobiety mają większą zdolność koncentracji. Zawdzięczamy to wyższemu
poziomowi dopaminy - neuroprzekaźnika, który działa w obszarze mózgu
odpowiedzialnym za mowę i zapamiętywanie. Jeśli więc masz zamiar
przekazać mężowi jakąś istotną wiadomość, powiedz mu: "Spójrz mi w
oczy, chcę, byś uważnie mnie wysłuchał".

3. Nie próbuj rywalizować z otoczeniem
Mężczyźni, jak dowiedziono, nie potrafią wykonywać kilku czynności
naraz tak dobrze jak kobiety. Zaczynanie więc rozmowy w momencie, gdy
mąż ogląda np. mecz, z góry skazuje Cię na przegraną. Na rozmowę
wybierz czas najdogodniejszy dla Was obydwojga.

4. Postaw na pozytywy
Nie zaczynaj rozmowy od słów: "Ty nigdy mnie nie wysłuchasz" albo "Masz
ogromną wprawę w niesłuchaniu mnie". Lepiej będzie, jeśli powiesz:
"Jest pewien problem w naszym związku, ale wierzę, że wspólnie możemy
go rozwiązać". To działa, bo mężczyzna lubi, gdy się go prosi, by
przedstawił swój punkt widzenia.

5. Proś dokładnie o to, czego oczekujesz
Mężczyźni są tak zaprogramowani, że zależy im, by jak najszybciej
rozwiązać problem. Kobiety czasem wolą obgadać sprawę i dopiero potem
wybrać najlepsze wyjście. Dlatego już na początku rozmowy powiedz np.:
"Mam kilka wariantów wyjścia z sytuacji. Chcę Ci je przedstawić i
wspólnie z Tobą wybrać najlepszy". Jeśli szukasz konkretnego
rozwiązania, zapytaj męża wprost, co zrobiłby na Twoim miejscu.

6. Trzymaj się tematu
Kobiety lepiej niż mężczyźni zapamiętują usłyszane informacje. Z badań
wynika, że zdolność tę zawdzięczamy zwiększonemu dopływowi krwi do tej
części mózgu, która systematyzuje to, co słyszy. Dzięki temu możemy
przechowywać informację w pamięci, a potem ją odzyskiwać. Warto więc
nauczyć się "wyrzucać" z niej stare oskarżenia. To służy porozumieniu.
Jeśli mąż zapomniał zapłacić na czas za mieszkanie, nie kryj złości.
Ale nie wypominaj mu, że w ubiegłym roku umówił się z kolegą akurat w
rocznicę Waszego ślubu. Powiedz tylko, że oczekujesz, by lepiej
planował domowe obowiązki.

7. Zakończ rozmowę, zanim sama się skończy
Ponieważ kobiety lepiej interpretują mimikę twarzy, zakończ rozmowę,
jeśli widzisz, że mąż zaczyna się nudzić lub traci cierpliwość. Lepszy
efekt osiągniesz podczas kilku krótszych "sesji".
Przedstaw wnioski
Jeśli osiągnęliście porozumienie, podsumuj rozmowę: wskaż mężowi, co z
niej wynika dla każdej ze stron.

http://www.onet.pl/5c7

http://zdrowie.onet.pl/1306140,2041,0,1,,jak_mowic_d
o_mezczyzny,psychologia.
html

2. Data: 2006-08-20 19:05:38

Temat: Re: Jak mówić do mężczyzny? ;)
Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org> szukaj wiadomości tego autora

["Followup-To:" header set to pl.soc.rodzina.]
epsilon$ while read LINE; do echo ">$LINE"; done < Sky
>Jak mówić do mężczyzny?

[...]

Ale oczywiście zdajesz sobie sprawę, że tekst na stronie onetu jest
chroniony prawem autorskim i nie wolno go bez zgody uprawnionego ot tak
wklejać?

--
d'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'Yb 007 of Borg: Assimilations are Forever
`b K...@e...eu.org d'

3. Data: 2006-08-20 19:21:54

Od: "Qrczak" <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jak mówić do mężczyzny?
[ciach]

Krótko. Zdecydowanie. Wynieś śmieci. Siad. Kup kwiatka. Zapłać za to futro.

;-)

Qra

4. Data: 2006-08-20 19:26:33

Od: "---------------------- ==================" <a...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sky <s...@o...pl> napisał(a):

> [...]
> jeśli widzisz, że mąż zaczyna się nudzić lub traci cierpliwość. Lepszy
> efekt osiągniesz podczas kilku krótszych "sesji".
Nie powiem, ciekawe. Próbowałam się moim facetem dogadywać wręcz modelowo,
chociaż nie znałam jeszcze wiedzy z onetu. Wszelkie moje proby kończyły się
fiaskiem. Dopiero kiedy nauczyłam się jego języka, zaczął mnie słuchać ze
zrozumieniem.

5. Data: 2006-08-20 22:27:25

Od: es_ <es_uomikim@ALA_MA_KOTA.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sky wrote:
(...)
> [...]
> mąż ogląda np. mecz, z góry skazuje Cię na przegraną. Na rozmowę
> wybierz czas najdogodniejszy dla Was obydwojga.

Dziwne, moja koleżanka za to wyznaje zupełnie odwrotną teorię i znajduje
na to wiele przykładów : >

Znalezienie przykładów na kobiety nie radzące sobie z robieniem kilku
rzeczy na raz i mężczyznami - robiącymi je, też nie nastręczyło by imho
większych problemów.

"Jak dowiedziono" - kto dowiódł? Chętnie poczytam : >

--
"Przyjacielu, lepiej nas dobrze wypieprz zamiast prawić nam kazania.
Nawrócić nas nie zdołasz..." Marquis Donatien Alphonse François de Sade

6. Data: 2006-08-20 22:56:21

Od: Quasi <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

es_ napisał(a):

> "Jak dowiedziono" - kto dowiódł? Chętnie poczytam : >

Ja sobie z tym absolutnie nie radze :-P Np. nie jestem w stanie ruszyc
samochodem przy wlaczonym radiu lub otwartych szybach przepuszczajacych
halas z ulicy (efekt rozpraszania uwagi + efekt zagluszania odglosu
silnika, ktory jest mi bardzo przydatny). Nie moge nic robic przy
cykajacym (qrva jego mac!) zegarku, nie moge wydajnie pracowac z
zegarkiem na reku (nie uzywam), jakims zwisem na szyi (nie uzywam) i
pelnymi kieszeniami (zawsze wszysto z nich wyjmuje, zanim czymkolwiek
sie zajme). Zupelnie nie potrafie tanczyc, uprawiac sportu (koszykowka,
pilka nozna), cwiczen gimnastycznych (np. przewroty, salta, stanie na
rekach), sztuk walki, fatalnie plywam i przez tyle lat nie moge sie tego
nauczyc :-( Nawet nie potrafie grac w RTSy i sprawnie pisac na
klawiaturze... :-( Ilez lat musialem sie uczyc/przyzwyczajac by idac
poruszac takze rekami i to synchronicznie z nogami... Ech...

Tyle ze w moim wypadku to najprawdopodobniej wina AS, a nie meskosci...

pozdrawiam
Quasi

--
"Nothing in Biology Makes Sense Except in the Light of Evolution"
Theodosius Dobzhansky

7. Data: 2006-08-20 23:22:27

Od: "Slawek [am-pm]" <sl_d(na_poczta.onet.pl)@tutaj.nic> szukaj wiadomości tego autora

"Sky" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...] Oto 8 zasad sprawdzonej
> strategii, dzięki której mężczyzna usłyszy dokładnie to, co chcesz mu
> powiedzieć.
>
> 1. [...]

> 7.

Kto ukradł ósmą zasadę?

--
Sławek

8. Data: 2006-08-20 23:55:44

Od: Immon <"po_kropce_i_bez cyfr.immon999priv"@wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 21 Aug 2006 00:56:21 +0200, Quasi napisał(a):

> Ja sobie z tym absolutnie nie radze :-P Np. nie jestem w stanie ruszyc
> samochodem przy wlaczonym radiu [...]

No to teraz wzbudziłeś współczucie i ludzie łatwiej ci wybaczą twoją
porywczość na forum ;)

--
Immon

9. Data: 2006-08-21 01:05:22

Od: "Bluzgacz" <b...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Sky" <s...@o...pl> wrote in message news:ecaa7n$dm0$1@news.onet.pl...
> Jak mówić do mężczyzny?
>
> Pytanie wcale nie jest błahe. Coraz więcej kobiet skarży się: "Rozmowa
> z moim mężem przypomina walenie głową w mur. On albo mnie nie słucha,
> albo zaraz się denerwuje, albo milczy".

Babskie kurwa problemy.
Domem i bachorami niech sie zajma a nie filozofowaniem i roztrzasaniem
pierdol.
Zapierdalamy w pracy zeby mogly dac upust swoim potrzebom materialnym i
jeszcze zle im kurwa.
Jak mowic do faceta zeby sluchal?
Proste: trzeba umiec do niego dotrzec - ale to widocznie wymaga wysilku a
cipy chcialyby od razu wszystko miec na gotowe.
--

Bluzgacz
GG:5015

10. Data: 2006-08-21 01:08:33

Od: "Bluzgacz" <b...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

"---------------------- ==================" <a...@W...gazeta.pl>
wrote in message news:ecad19$k52$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
> modelowo,
> chociaż nie znałam jeszcze wiedzy z onetu. Wszelkie moje proby kończyły

O kurwa, "modelowo"?
Czy myslisz ze kazdy facet jest taki sam, ze to jest jakis schemat?
Rownie dobrze mozna powiedziec ze kazdy facet kocha futbol co jest wierutna
bzdura.
Macie nas facetow za idiotow? Czy same jestescie takie ograniczone?

Dopiero kiedy nauczyłam się jego języka, zaczął mnie słuchać ze
> zrozumieniem.

Oooooo, a jednak mozna - gratuluje i widze ze wlozylas troche wysilku.
Widzicie dziewczyny? Trzeba sie kurwa postarac a nie tak jak pisalem posta
wyzej: na latwizne.
W udanym zwiazku musi byc kooperacja, obie strony musza sie starac,
roszczeniowo albo schematycznie to chuja osiagniecie....
--

Bluzgacz
GG:5015

nic nie rozumiem