Jak nalezy obslugiwac maszynke do ravioli VASA

1. Data: 2007-01-12 22:46:44

Temat: Jak nalezy obslugiwac maszynke do ravioli VASA
Od: "la-la" <d...@y...ie> szukaj wiadomości tego autora

Czesc

Dostalem Maszynke do Ravioli (VASA) i nie wiem jak sie jej uzywa.
Jest taka jak na tym zdjeciu:
http://images.google.com/images?q=tbn:1eQSOYX7G1xaeM
:http://www.meilleurduchef.com/mdc/photo/produits/lt
e/accessoire_ravioli_machine_petrisseuse_gd.jpg
http://images.google.com/imgres?imgurl=http://www.pa
nzarellafoods.com/_images/Ravioli_Machine.jpg&imgref
url=http://www.panzarellafoods.com/pasta.html&h=317&
w=188&sz=39&hl=en&start=7&tbnid=qFrmSwAorV3gZM:&tbnh
=118&tbnw=70&prev=/images%3Fq%3Dravioli%2Bmachine%26
svnum%3D10%26hl%3Den%26lr%3D%26sa%3DG
http://images.google.com/imgres?imgurl=http://www.ep
inions.com/images/opti/c6/68/Norpro_Ravioli_Pasta_Ma
chine_Small_Appliances-resized200.jpg&imgrefurl=http
://www.epinions.com/Norpro_Ravioli_Pasta_Machine_Sma
ll_Appliances/display_~latest_prices&h=200&w=200&sz=
6&hl=en&start=18&tbnid=fap0lEw41-qR7M:&tbnh=104&tbnw
=104&prev=/images%3Fq%3Dravioli%2Bmachine%26svnum%3D
10%26hl%3Den%26lr%3D%26sa%3DG

Jedna czesc, wedlug mnie, ma walkowac ciasto, a druga czesc, ma robic
te ravioli
z 2 kawalkow makaranu, ktore skleja ta druga przystawka, a miedzy te
kawalki wpada farsz czy cos podobnego.

Jakie zrobic ciasto aby ta maszynka je walkowala i jaka ustawic grubosc
?
Pozniej chyba trzeba odciac pasek tym wzornikiem, wyszuszyc troche
i wlozyc 2 paski z obu stron i cos do srodka.

Chcialbym zrobic pierogi z serem.
Czy ta maszynka je sklei tak mocno, ze bedzie je mozna ugotowac, czy to
tylko sie nadaje do pieczenia ?

Zrobilem ciasto na makaron, rozne wilgotnosci, ale pod spodem ten walek
raczej je rozrywa, sa dziury, a nie tak jak na zdjeciach.

2. Data: 2007-01-12 23:07:34

Od: "Harold" <krańtór@póćżtą.óńęt.pł> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "la-la" <d...@y...ie> napisał w wiadomości
s.com...

[...]
> Dostalem Maszynke do Ravioli (VASA) i nie wiem jak sie jej uzywa.

Bez obrazy, a co mówi instrukcja obsługi?

--

H.

3. Data: 2007-01-12 23:29:09

Od: "czeremcha " <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

la-la <d...@y...ie> napisał(a):

> Jakie zrobic ciasto aby ta maszynka je walkowala i jaka ustawic grubosc
> ?

Nie oglądałeś Blumenthala na Discovery? Ciasta na makaron się nie soli -
wtedy daje się wałkować.

> Chcialbym zrobic pierogi z serem.
> Czy ta maszynka je sklei tak mocno, ze bedzie je mozna ugotowac, czy to
> tylko sie nadaje do pieczenia ?

Przecież ravioli się gotuje.

> Zrobilem ciasto na makaron, rozne wilgotnosci, ale pod spodem ten walek
> raczej je rozrywa, sa dziury, a nie tak jak na zdjeciach.

J.w. To "wina" soli.

Ania

4. Data: 2007-01-12 23:52:03

Od: "Harold" <krańtór@póćżtą.óńęt.pł> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "czeremcha " <c...@g...pl> napisał w wiadomości
>[...]

> Nie oglądałeś Blumenthala na Discovery? Ciasta na makaron się nie soli -
> wtedy daje się wałkować.

Czy autor wątku pisał coś o soli?

> J.w. To "wina" soli.

J.w. Jakiej soli?

Przepis na ciasto. Na 100 g mąki "500" jedno jajko.

--
H.

5. Data: 2007-01-13 03:06:35

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"czeremcha " <c...@g...pl> wrote in message

> Nie oglądałeś Blumenthala na Discovery? Ciasta na makaron się nie soli -
> wtedy daje się wałkować.

> Przecież ravioli się gotuje.

> J.w. To "wina" soli.
>
> Ania

I obsuszania - ja nawet na makaron nie obsuszam - próbowałem - zaczęło się
rwać na walcach krających... robię na świeżo.

6. Data: 2007-01-13 09:40:37

Od: "czeremcha" <c...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Harold napisał(a):
> Użytkownik "czeremcha " napisał

> Czy autor wątku pisał coś o soli?

Nie pisał też o mące i jajkach.

> J.w. Jakiej soli?

Ty też nie oglądałeś tego programu! Jest dokładnym unaocznieniem
problemu autora wątku - ciasto na makaron z dodatkiem soli rwie się i
dziurawi w maszynce do makaronu.

Ania

7. Data: 2007-01-13 11:05:11

Od: "Harold" <krańtór@póćżtą.óńęt.pł> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "czeremcha" <c...@t...pl> napisał w wiadomości
ps.com...

[...]

>Nie pisał też o mące i jajkach.

A można zrobić makaron bez mąki i jajek?

>Ty też nie oglądałeś tego programu!

Oglądałem. Mam kilka włoskich(!) przepisów na pastę z użyciem soli.
Nic się nie rwie i nie dziurawi. I co mi zrobisz?

Moje propozycje:
-nie kupować chińskich "podróbek", szkoda pieniędzy;
-stosować dokładnie przepisy podane przez producenta sprzętu.

--

H.

Co na obiad i kolację?
lodówka Liebherr czy Bosch?
Jak chcecie sie pośmiać, to zajrzyjcie :-)))))))))))))
CIEKAWE
Sztućce Berghoff?