Re: Jak odróżnić zero od uziemienia w instalacji elektrycznej?

Data: 2002-01-26 06:40:59
Temat: Re: Jak odróżnić zero od uziemienia w instalacji elektrycznej?
Od: "Adam" <a...@w...de>

Wylacznik roznicowy jak go nazywacie stosuje sie w lazienkach czy na
zewnatrz (balkon) po
1) nie tylko do oswietlenia ale i to gluwnie do gniezdek
2) do lamp ktore posiadaja obudowe metalowa obojetnie jaka bedzie oprawka
dla zarowki.
3) uziemia sie obudowe lamp, pralek itp rzeczy.
Jezeli stosuje sie urzaddzenia o obudowie z tworzywa sztucznego to twuj
przewud uziemiajacy sie poprostu nie podpina.
Tak samo jest z uzimieniem wanny jezeli jest z plastiku to sie ja nie
uzimia.
Jezeli oprawka lamp (szczegulnie starszego typu jest metalowa to posiada
mostek z obudowa, ale gluwnie powinno cie interesowac uziemienie obudowy bo
to jest dla mieszkancow i uzytkownikow wazne.
Pozdr.Adam
Szczegulowe wyjasnienia mozna pytac na www.iekspert.pl