Jak odróżnić zero od uziemienia w instalacji elektrycznej?

1. Data: 2002-01-17 09:32:14

Temat: Jak odróżnić zero od uziemienia w instalacji elektrycznej?
Od: "Matias" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pytanie jak w temacie?
Czy jeżeli na zerze i uziemieniu jest zwarcie, gdy nie jest podłączonu żaden
odbiornik to oznacza że gdzieś mam źle podłączone gniazdka?
Jakie są tego konsekwencje i jak to najszybciej naprawić?
Pozdrawiam
Mateusz

1. Data: 2002-01-17 09:54:47

Od: Mariusz Wołek <m...@l...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Matias" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Pytanie jak w temacie?

Zasadniczo przewoz uziemiajacy jest zolto-zielony

> Czy jeżeli na zerze i uziemieniu jest zwarcie, gdy nie jest podłączonu
żaden
> odbiornik to oznacza że gdzieś mam źle podłączone gniazdka?

Nie. W starszych instalacjach bez przewodu uziemiajacego laczy sie po prostu
bolec w gniazdku z przewodem zerowym. W nowszych przewod zerowy laczy sie z
uziemiajacym gdzies w okolicy skrzynki z bezpiecznikami.

Zaslav

1. Data: 2002-01-17 10:19:51

Od: "Jacek" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Pytanie jak w temacie?
Witam
odroznic ciezko jezeli montazysta wykonal instalacje niezachowujac
kolorystyki przewodow
jedyny chyba sposob to odpiac zero na tablicy z zabezpieczeniami i sprawdzic
na ktorym przewodzie zero pozostalo.
> [...]
> odbiornik to oznacza że gdzieś mam źle podłączone gniazdka?
> Jakie są tego konsekwencje i jak to najszybciej naprawić?

nie wiem o co chodzi z tym zwarciem .W nowszych instalacjach do przewodu
ochronnego sie nie podepniesz z poborem pradu bo wylacznik roznicowopradowy
zadziala .Nie wolno wtedy tez spinac zera z ochronnym.W innym przypadku
zwarcie przewodow zera i ochronnego nic nie robi .

pozdroo
Jacek

1. Data: 2002-01-17 13:03:31

Temat: Re: Jak odrˇ“niŠ zero od uziemienia w instalacji elektrycznej?
Od: Grzegorz Szyszlo <z...@a...wbc.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Matias wrote:

> Pytanie jak w temacie?
> Czy jeżeli na zerze i uziemieniu jest zwarcie, gdy nie jest podłączonu żaden
> odbiornik to oznacza że gdzieś mam źle podłączone gniazdka?

nie.

> Jakie są tego konsekwencje i jak to najszybciej naprawić?

przeczytac przepisy? ale skad je wziasc ???

--
/===================================\ oOOo (C) Publikacja tego

1. Data: 2002-01-17 17:28:09

Od: "Adam" <a...@w...de> szukaj wiadomości tego autora

Bez filozofji
Masz poprostu wszystko dobrze podlaczone.
Wylacznik roznicowy jak go tam ktos nazwal monzuje sie tylko w Lazienkach do
instalacji zewnetrznych i w pomieszczeniach wilgotnych.
Jak maszproblemy to idz na strone
www.iekspert.pl
Pzdr.Adam

1. Data: 2002-01-17 19:29:07

Od: "Jerzy Stanisław" <j...@c...retsat1.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> odbiornik to oznacza że gdzieś mam źle podłączone gniazdka?
> Jakie są tego konsekwencje i jak to najszybciej naprawić?
Domyslam sie ze masz instalacje zabezpieczona wylacznikiem ochronnym
roznicowo-pradowym. W takim przypadku jezeli masz jakie kolwiek polaczenie
przewodu ochronnego (nazywasz to uziemieniem) z przewodem neutralnym
(nazywasz to zerem) poza tym wylacznikiem to zawsze bedzie on wylaczal.
Niestety trzeba znalezc to polaczenie a najprawdopodobnie jest ono w ktoryms
punkcie odbioru poprzez wykonanie mostka miedzy zaciskiem ochronnym a
przewodem neutralnym.
powodzenia w szukaniu.
Jesli nie masz roznicowek to te dwa przewody moga ze soba pozostac polaczone
w kazdym miejscu i nic sie nie stanie.

--
Jerzy Stanisław

1. Data: 2002-01-17 20:06:07

Od: a...@s...pl (Wojciech) szukaj wiadomości tego autora

troche off-topic.
mam gniazdko,
sprawdzilem probnikiem - prad(prond) jest na jednym z zaciskow,
a zadne urzadzenie podlaczone do tego gniazdka nie dziala.
co moze byc przyczyna i jak to naprawic?

pozdrowka

--
k...@r...pl

1. Data: 2002-01-17 21:35:27

Od: "Jerzy Stanisław" <j...@c...retsat1.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wojciech" <a...@s...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> a zadne urzadzenie podlaczone do tego gniazdka nie dziala.
> co moze byc przyczyna i jak to naprawic?

Jeżeli rzeczywiście jest potencjał na jednym z zacisków to zapewne jest
przerwa w przewodzie neutralnym (zerowym). Niestety trzeba poszukać przerwy
i ją usunąć. trzeba zacząć od najbliższej tego gniazdka puszki rozdzielczej

--
Jerzy Stanisław

1. Data: 2002-01-18 09:34:26

Od: "Jarek P." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Adam" <a...@w...de> napisał w wiadomości

> Wylacznik roznicowy jak go tam ktos nazwal monzuje sie tylko w Lazienkach
do
> instalacji zewnetrznych i w pomieszczeniach wilgotnych.

?????
Od ladnych kilku lat wszystkie nowowykonywane instalacje musza byc
zabezpieczone roznicowka. W kazdym razie kazda nowsza mieszkaniowa
instalacja zaczyna sie od roznicowki odcinajacej wszystko, nie tylko
lazienki itp.

J.

1. Data: 2002-01-18 10:32:07

Od: Mariusz Wołek <m...@l...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jarek P." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> zabezpieczone roznicowka. W kazdym razie kazda nowsza mieszkaniowa
> instalacja zaczyna sie od roznicowki odcinajacej wszystko, nie tylko

Chyba jednak nie. Moje mieszkanie (odbior za 2 tygodnie) ma tylko lazienke
zabezpieczoną różnicowoprądowo

Zaslav

termowentylator łazienkowy
Pralki: którą wybrać?