Jak odstraszać szpaki, kawki itp z czareśni?

21. Data: 2012-06-21 10:01:59

Temat: Re: Jak odstraszać szpaki, kawki itp z czareśni?
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 21 Jun 2012 00:42:11 -0700 (PDT), czeremcha napisał(a):

> Chyba zacznę szukać czegoś, co płoszy sokoły.

:-DDD
--
XL

22. Data: 2012-06-22 23:52:08

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Ania napisała:

> Ty chyba czytasz inaczej... Albo zrozumienie jako następstwo
> przeczytania nie działa u ciebie prawidłowo.

Czytam zawsze tak samo. Czyli to musi być to drugie.

> Nie pisałam, że biegałam z mikrofonem dookoła naszej katedry, bo tam
> się gnieżdżą pustułki czy coś w tym rodzaju, że je nagrałam i potem
> odtworzyłam. Nie pisałam, że uprosiłam pana odstraszacza o jego
> nagranie.

Literalnie, to było napisane, że profesjonalni odstraszacze znajdują
w necie głos jastrzębia i puszczają go szpakom. Hmmm... z profesjonalnymi
odstraszaczami miałem kontakt -- nomen omen -- przelotny, jednak tyle
się dowiedziałem, że oni inaczej pozyskują te głosy.

> Napisałam - że wygooglalam, że wystawiłam głośniki - ba, głośniczki...
> Wygooglałam i spróbowałam pierwsze lepsze. Nie zadałam sobie nawet
> trudu, żeby zapisać, skąd wzięłam te odgłosy.

No to świetnie. Wielu profesjonalistów by pozazdrościło. Tylko szkoda,
że cenna wiedza empiryczna poszła na zatracenie.

> Bo potem ktoś może się wahać i bać się na własną rękę pogooglać i
> spróbować. Bo mu wypłoszy kury z okolicy. Albo zleci się jeszcze
> więcej szpaków, żeby podziwiać głos jastrzębia.

Możliwe, że są i tacy. Moje obawy dotyczyły wyłącznie tego, że nie
każde nagranie musi być tak samo skuteczne.

> Chyba zacznę szukać czegoś, co płoszy sokoły.

Jarek

--
Hej, hej, hej sokoły
Omijajcie góry, lasy, pola, doły

23. Data: 2012-06-24 08:27:21

Od: czeremcha <1...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 23 Cze, możliwości zwierząt. Jeśli reagują one wyłącznie na
naturalne odgłosy wydawane paszczą ;-) lub innymi częściami ciała
przez inne zwierzę - to jak się to ma do powyższej teorii stosowanie
tego rodzaju wynalazków?

http://www.wabiki.net/

I na tym temat kończę.

Ania

24. Data: 2012-06-24 14:22:22

Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "czeremcha" <1...@g...com> napisał w wiadomości
bb.googlegroups.com...

> [...]
> naturalne odgłosy wydawane paszczą ;-) lub innymi częściami ciała
> przez inne zwierzę - to jak się to ma do powyższej teorii stosowanie

Hejka. Wabiki to jedno a umiejętność wabienia to drugie a właściwie
sztuka. Rzadko kto potrafi mimo posiadania nawet najdroższego wabika.
Pozdrawiam wtajemniczająco Ja...cki

25. Data: 2012-06-24 16:58:04

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pan Dirko napisał:

> Hejka. Wabiki to jedno a umiejętność wabienia to drugie a właściwie
> sztuka. Rzadko kto potrafi mimo posiadania nawet najdroższego wabika.
> Pozdrawiam wtajemniczająco Ja...cki

A wabiony, to jeszcze co innego. Trzeba trafić na jelenia, który da
się nabrać na takie pierdu-pierdu.

Wracając do naszych ptaszków -- wabienie to jedno, płoszenie drugie.
Płoszyć można również wydając paszczą odgłos "a sio". Każdym hałasem
można płoszyć, każdym nagraniem ściągniętym z netu. I przepłoszyć
przynajmniej na sąsiednie drzewo. Ale płoszenie hałasem, to nie to
samo, co płszenie informacją "wynoś się stąd gdzie pieprz rośnie,
bo cię zadziobią". Może jednak faktycznie należy skończyć temat, bo
nikogo tu takie szczegóły nie interesują.

Jarek

--
My, pełni wiary, choć łeb nam ciąży, ciąży jak ołów,
Że żadna siła nas nie pogrąży... orłów, sokołów!

26. Data: 2012-06-25 07:17:12

Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Przed chwileczką w trójce mówili że szukają gości w celu dopierdzielenia
grzywny którzy odtwarzanym odgłosem drapieżnych ptaków odstraszali jakieś
ptaszki co im przeszkadzały.

Marek

27. Data: 2012-06-25 17:16:01

Od: "s_13" <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Przed chwileczką w trójce mówili że szukają gości w celu dopierdzielenia
> grzywny którzy odtwarzanym odgłosem drapieżnych ptaków odstraszali jakieś
> ptaszki co im przeszkadzały.

a jest jakiś paragraf na to? bo chyba nie prawa autorskie...:-)

pozdrawiam
s_13

28. Data: 2012-06-25 19:28:52

Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> a jest jakiś paragraf na to? bo chyba nie prawa autorskie...:-)
> pozdrawiam

Hejka. Jeżeli dobrze pamiętam to zwierząt (ptaków) pod ochroną nie wolno
zabijać, chwytać a nawet płoszyć.
Pozdrawiam prawnie Ja...cki

29. Data: 2012-06-26 07:29:41

Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> a jest jakiś paragraf na to? bo chyba nie prawa autorskie...:-)

Chodzi o to że zwierząt nie wolno płoszyć.

Marek.

30. Data: 2012-06-26 07:57:16

Od: "s_13" <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Chodzi o to że zwierząt nie wolno płoszyć.

ale to chodzi chyba o jakieś głupie zabawy podpadające pod znęcanie się...
bo inaczej za każdego stracha na wróble kryminał...

pozdrawiam
s_13

MSZYCE - wszędzie i powracajace
Sosna pinia