Jak ogórkowa, to tylko na kości

31. Data: 2015-03-06 12:24:30

Temat: Re: Jak ogórkowa, to tylko na kości
Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Trybun pisze:

> Czyli można przyjąć że są różne zupy jarzynowe, niektóre ich warianty
> faktycznie nie nadają się do jedzenia.

Można wręcz przyjąć, że istnieją "ludzie" (taki specjalnie uzdolniony
ich wariant), którzy potrafią uwarzyć zupę, której głównym składnikiem
*NIE* jest woda.

Jarek

--
A dworzanin widzi, ze Józek warzy na ogniu bryjke, takom dość mizernóm,
to mu pado: "Kiebyś ty Józek umioł troche karku zginać, to byś ty na

32. Data: 2015-03-06 12:59:59

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .03.2015 o 20:37 wolim <n...@p...tu> pisze:

Dajcie już spokój tej Ogórkowej!

--
Trefniś

33. Data: 2015-03-06 17:09:36

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2015-03-06 12:24, obywatel Jarosław Sokołowski uprzejmie donosi:

> Można wręcz przyjąć, że istnieją "ludzie" (taki specjalnie uzdolniony
> ich wariant), którzy potrafią uwarzyć zupę, której głównym składnikiem
> *NIE* jest woda.

NIE MOŻ LI WE ...

Kobieta została stworzona po to, by umilać życie mężczyźnie, a nie -
żeby cały dzień pracować, wieczorem zaś gotować mu mrożonki.

34. Data: 2015-03-06 18:18:54

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-03-06 o 12:59, Trefniś pisze:
> W dniu .03.2015 o 20:37 wolim <n...@p...tu> pisze:
>
> Dajcie już spokój tej Ogórkowej!

W dodatku na skórze i kościach.

Ewa

35. Data: 2015-03-06 21:46:49

Temat: Odp: Jak ogórkowa, to tylko na kości
Od: "@" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jadałam u "ludzi" takie, w którym głównym składnikiem była woda, więc..
> :-)

Ja tam sie moze nie znam (do tego wniosku dochodze czytajac ten watek:)),
ale np. pomidorowej, ogorkowej, brukselkowej, brokulowej, porowej,
jarzynowej i pewnie jeszcze kilku innych, jakos sobie nie wyobrazam na
wywarze miesnym. Po prostu mi nie smakuja.
Natomiast krupnik, kapusniak, zupa meksykanska, no i oczywiscie rosol, jak
najbardziej z wkladka.
A, i jeszcze grochowka :)

Pozdrawiam
@

---
Avast.

36. Data: 2015-03-06 23:20:25

Temat: Re: Odp: Jak ogórkowa, to tylko na kości
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 6 Mar 2015 21:46:49 +0100, @ napisał(a):

> [...]
> jarzynowej i pewnie jeszcze kilku innych, jakos sobie nie wyobrazam na
> wywarze miesnym. Po prostu mi nie smakuja.

Ponieważ musi do nich być odpowiednie mięso - akurat do nich najlepsza jest
cielęcina (ze wzgl. delikatny tłuszcz i aromat rosołu z niej), ale np
pomidorową robię na każdym mięsie - drób, kości chabowe i karczkowe
wieprzowe, wołowina (tzn na rosole wołowym). Nie wyobrażam sobie jej
"postnej". No niby jak?
--

XL
pewni siebie.

37. Data: 2015-03-07 06:27:53

Temat: Odp: Odp: Jak ogórkowa, to tylko na kości
Od: "@" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> pomidorową robię na każdym mięsie - drób, kości chabowe i karczkowe
> wieprzowe, wołowina (tzn na rosole wołowym). Nie wyobrażam sobie jej

Ja robie na ten przyklad tak: na tarce (duze oczka) scieram marchewke,
pietruszke, seler, kroje seler naciowy (troszke, nie za duzo) i pora.
podsmazam to wszystko w miare szybko na masle klarowanym, zalewam potem
odrobina wody i dusze (tez dosc krotko). Jak wszystko zmieknie, wrzucam
pomidory - najlepiej swieze, czasem jednak, jak swieze sa niezjadliwe, to z
puszki.
Dodaje mnostwo ziol, obowiazkowo natke pietruszki (jak swieza to pod koniec
gotowania, jak mam tylko suszona to razem z pomidorami), ale tez m. in.
oregano, troche tymianku, czabru, bazylie, ciut czosnku niedzwiedziego, jak
mam to odrobine trawy cytrynowej. Jest naprawde pyszna. Ja zwykle jem w
takiej postaci, natomiast moje dziecie uwielbilo sobie makaron "swiderki",
wiec mu miksuje (co by sie nie dopatrywalo elementow wyciaganych przez pol
godziny na brzeg talerza - do pewnych skladnikow trzeba "dorosnac":)),
dodaje smietane, uwielbiony makaron i.. kazdy zadowolony :)
W ogole do zup dodaje bardzo duzo ziol, sa wtedy aromatyczne i nie trzeba
ich traktowac sola czy (o zgrozo) maggi.
A jesli juz musze dodac doprawic czyms a la vegeta, to uzywam tego:
http://www.avogel.ca/en/health-food/herbamare.php

Pozdrawiam
@

---
Avast.

38. Data: 2015-03-07 13:12:21

Temat: Re: Odp: Odp: Jak ogórkowa, to tylko na kości
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 7 Mar 2015 06:27:53 +0100, @ napisał(a):

> [...]
> ich traktowac sola czy (o zgrozo) maggi.
> A jesli juz musze dodac doprawic czyms a la vegeta, to uzywam tego:

Przepis mi się podoba, z wyjątkiem "dużo ziół" - wolę pomidorową o smaku i
aromacie pomidorowym, więc do tej zupy, poza tzw włoszczyzną, wolę minimum
obcych dominujących jej "pomidorowość" smaków i zapachów. Wyjątek - czasem,
kiedy pomidorowa jest do odgrzania na następny dzień, dodaję do
odgrzewaniej czosnek, co ją odmienia i jest ciekawa w tym wydaniu. Jedno
też muszę dodać - zawsze mam przecier z własnych pomidorów, bo "ten" smak
jest nie do osiągnięcia za pomocą kupnych, nawet "puszkowych". To cóż mi
więcej trzeba, skoro go mam :-)
--

XL
pewni siebie.

39. Data: 2015-03-07 18:30:54

Od: Marsjasz <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-03-06 o 12:59, Trefniś pisze:
> W dniu .03.2015 o 20:37 wolim <n...@p...tu> pisze:
>
> Dajcie już spokój tej Ogórkowej!

wlasnie ile mozna o tych majowych wyborach!

40. Data: 2015-03-07 18:47:03

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .03.2015 o 18:18 FEniks <x...@p...fm> pisze:

> W dodatku na skórze i kościach.

"Kości zostały rzucone!" powiedział mąż rzucając chudą żonę.

--
Trefniś

marta.czystolowska@gmail .com
STOP "polskim obozom koncentracyjnym"!