Jak poprawić akustykę?

141. Data: 2015-03-21 07:43:23

Temat: Re: Jak poprawić akustykę?
Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

a-kuchni,w573.html

> "Rewitalizacja" kuchni medyczną szafką na leki i narzędzia w charakterze
> serwantki mnie wręcz powaliła... Zdecydowanie brakuje fotela
> ginekologicznego w charakterze leżanki. A do wagi sklepowej w tle
> koniecznie pasowałby sporej wielkości pieniek do rozrąbywania mięsa z
> wbitym weń słusznych rozmiarów toporkiem rzeźnickim.
> Nie ma to jak eklektyczne podejście w urządzaniu... domu?
> 3-]

Wiedziałam, że na Ciebie można liczyć.

142. Data: 2015-03-21 11:06:25

Od: " 666" <...@...6> szukaj wiadomości tego autora

No widzisz, i sąsiad badylarz ma instalację cichą, a po Twoim PCV spuszczana woda tak
napier...a, że budzi w środku cały dom.
Tacy jak Ty instalowali sobie w bloku grzejniki z blachy 1,25 mm "bo nowoczesne i
ładne" i patrzyli z pogardą na mnie nie
pozwalającego ruszyć grzejników żeliwnych.

143. Data: 2015-03-21 11:07:54

Od: " 666" <...@...6> szukaj wiadomości tego autora

To cytat z filmu "Futro"?

-----
> "Byłem kiedyś na przyjęciu, to była któraś generacja parapetówy, więc w nowym domu.
Dom ładny, świetnie położony i w ogóle same
> zalety. Tylko wykonawca wpadł na pomysł, by zamiast wewnętrznych tynków
przyklajstrować płytę kartonowo-gipsową. Ściany z cegły, a

144. Data: 2015-03-21 11:26:13

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-03-21 o 00:02, Qrczak pisze:
> Dnia 2015-03-20 23:24, obywatel FEniks uprzejmie donosi:

> Bo ja wiem, czy specjalne...
> https://www.pinterest.com/pin/487233253408404297/
> https://www.pinterest.com/pin/487233253408404308/
> http://www.domzpomyslem.pl/blog/wnetrza/rewitalizacj
a-kuchni,w573.html

A nie? Przynajmniej w tym ostatnim przypadku jest. Tam jeszcze tylko
haftowanej makatki z pawiem brakuje...
Ten dywanik wielkanocny śliczny jest. Ja natomiast chciałam uniknąć
takiego właśnie efektu, jaki powstał w linkowanym wnętrzu - czyli
zasłonięciu najładniejszego. Takie kogutki trzeba by powiesić na ścianie
albo rzeczywiście nie obstawiać już niczym, ewentualnie jakoś sprytnie
wkomponować.

Ewa

145. Data: 2015-03-21 11:27:35

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-03-20 o 23:51, Qrczak pisze:

> To jasne. Nie zawsze da się pozbyć mebli tylko dlatego, że nie pasują
> do nowego dywanu.

No niestety. Podłogę też trudno wymienić.

Ewa

146. Data: 2015-03-21 12:17:21

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Ewa napisała:

> No niestety. Podłogę też trudno wymienić.

Ale jak się już wymienia, a są na tej podłodze jakieś ornamenta,
to łatwo zrobić to dopasowując ich nowe rozmieszczenie do sposobu
wykorzystania pomieszczenia, ustawienia mebli itd. A nie tak, jak
to często bywa na początku w pierwotnym projekcie, kiedy to nikt
jeszcze nie wiedział jak wyglądać będzie życie we wnętrzach. Walnął
więc na przykład coś na środku czegoś, a potem ten realny środek
odsunął się znacznie od środka geometrycznego. Ta sama uwaga dotyczy
też na przykład rozmieszczenia punktów oświetleniowych i w ogóle
organizacji przestrzeni.

Jarek

--
Otwórzmy więc ich drzwi...
zajrzyjmy im do wnętrza

147. Data: 2015-03-21 12:42:28

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2015-03-21 12:17, obywatel Jarosław Sokołowski uprzejmie donosi:

> [...]
> odsunął się znacznie od środka geometrycznego. Ta sama uwaga dotyczy
> też na przykład rozmieszczenia punktów oświetleniowych i w ogóle

Centralne walnięcie oświetlenia jest typowe w mieszkaniówce, od kamienic
przez "apartamentowce" aż po pałace. Widać wiecznie żywa jest legenda,
że w każdym pokoju na środku stoi stół.

148. Data: 2015-03-21 12:45:04

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

a-kuchni,w573.html

> A nie? Przynajmniej w tym ostatnim przypadku jest. Tam jeszcze tylko
> haftowanej makatki z pawiem brakuje...

Nie bardzo wiem, gdzie by ona leżeć miała...

> [...]
> zasłonięciu najładniejszego. Takie kogutki trzeba by powiesić na ścianie
> albo rzeczywiście nie obstawiać już niczym, ewentualnie jakoś sprytnie

Hm... ale to tylko dywan. W dodatku żaden muzealny unikat.

149. Data: 2015-03-21 12:46:48

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Ale jak się już wymienia, a są na tej podłodze jakieś ornamenta

Mnie akurat bardziej chodziłoby o kolor.

> [...]
> znacznie od środka geometrycznego. Ta sama uwaga dotyczy też na
> przykład rozmieszczenia punktów oświetleniowych i w ogóle organizacji

Nad tym myśleliśmy dość poważnie i punkty oświetleniowe zostały
dokładnie zaplanowane, nawet z uwzględnieniem wielkości stołu. W takiej
sytuacji istotna zmiana jednego elementu pociągałaby za sobą daleko
idące konsekwencje. Między innymi też z tego powodu dywan jako centralny
obiekt zdobniczy nie wchodził w grę, choć trochę teraz szkoda, bo coraz
bardziej mi się podoba. ;)

Ewa

150. Data: 2015-03-21 13:04:13

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Qrczak pisze:

> Centralne walnięcie oświetlenia jest typowe w mieszkaniówce, od kamienic
> przez "apartamentowce" aż po pałace. Widać wiecznie żywa jest legenda,
> że w każdym pokoju na środku stoi stół.

Co ciekawe, ludzie w większości nie mają nawet takich pomysłów, by chcieć
mieć to jakoś inaczej. Tradycja lampy nad okrągłym stołem, przy którym
się siedzi i prowadzi rozmowy, to jedno. Ale to też relikt tych czasów,
kiedy wszyscy chodzili spać z qrami. Wieszało się na środku lampę naftową,
żeby oświetlała w miarę równomiernie skąpym światłem cały pokój, a człek
idąc spać nie pozabijał się o meble. Wysiadywanie po nocach nie było wtedy
w modzie.

Jarek

--
A może byśmy tak, najmilszy,