Jak poprawić akustykę?

161. Data: 2015-03-21 15:28:21

Temat: Re: Jak poprawić akustykę?
Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Qrczak pisze:

> Ale idea haka nie zanika.

Wręcz przeciwnie -- mamy zalew idealistów,
którzy starają się ja twórczo rozwijać

--
Jarek

162. Data: 2015-03-21 15:33:16

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-03-21 o 14:59, Qrczak pisze:
> Dnia 2015-03-21 14:22, obywatel Ikselka uprzejmie donosi:

> Coś w tym jest, cholercia.

No, kto nie jest bogaty z domu, musi zadowolić się nowobogactwem, na
służbę już nie starcza.

Ewa

163. Data: 2015-03-21 15:53:11

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Ewa napisała:

> No, kto nie jest bogaty z domu, musi zadowolić się nowobogactwem, na
> służbę już nie starcza.

Przecież nawet te centralne układy rzadko oznaczały przywiązanie do
geometrycznego środka. W wielkiej sali pałacowej ze złoconymi aniołkami
na suficie może częściej, ale w zwykłej kamienicy, skromnym dworku, czy
w chłopskiej izbie -- to już niekoniecznie. To dopiero nowobogactwo
uznało prymat linijki nad okiem. Temu samemu nowobogactwu we łbie się
nie mieści, że tak jak teraz, tak i przed wiekami, ludzie w domach
nie tylko jedli. Te niecentralne, niesymetryczne układy pomieszczeń
są regułą choćby w gabinetach (gdzie ludzie pracowali), bibliotekach
(gdzie nie tylko czytali) itp.

--
Jarek

164. Data: 2015-03-21 15:54:14

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Qrczak pisze:

> ze stołem centralnie w serwerowni

A serwantka w niej jaka?

--
Jarek

165. Data: 2015-03-22 13:41:32

Od: " 666" <...@...6> szukaj wiadomości tego autora

Mam okna plastikowe z 1997 roku i drewnianie wołomińskie g... z 2000 roku.
Plastik (to był jeden z lepszych wówczas profili bodajże KBE) trochę siada na
okuciach, bo okna są jednoskrzydłowe 150*150 cm.
Dobrze izolują akustycznie.
Podobnie na okuciach siada drewno (meranti) z 2008 r. (wyciagają się wkręty z drewna
przy górnych okuciach), wysokie 240 cm skrzydła
balkonowe.
Drewniane g... wołomińskie z 2000 roku nie zapewnia żadnej izolacyjności ani cieplnej
ani akustycznej.

Wolałbym plastik od drewna malowanego na biało.
Każde okno wymaga kultury uzytkowania, ale z niektórymi trudno cokolwiek sensownego
zrobić nawet od nowości.

-----
> Znaczy jedno kupione było wtedy, jeszcze na dołku, a drugie sprzedane kilka lat
później.

166. Data: 2015-03-24 20:09:05

Od: "MB" <k...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Chcę poprawić akustykę w salonie. Generalnie jestem minimalistką w
> aranżacji wnętrz, ale powoli dorosłam do tego, że jednak coś trzeba. Na
> razie oczywiście stanęło na tym, żeby kupić spory dywan. To chyba
> najprostsze rozwiązanie, ale może coś jeszcze mogłoby pomóc?
> A jeśli jednak dywan, to drugie pytanie - czy ktoś ma doświadczenia z
> dywanami firmy "agnella" z Białegostoku? Czy ma sens inwestowanie w ich
> wełniane wyroby? Są ze 4 razy droższe od syntetycznych, ale może warto?
>
> Ewa

Nie wypowiem się na temat akustyki, ale jeśli chodzi o dywany z Agnelli to z
czystym sumieniem polecam. W pierwszym okresie użytkowania gubią trochę
włosia (trzeba częściej odkurzać), ale to normalne i producent uprzedza o
tym. W dalszym okresie eksploatacji, nawet kiedy po latach stracą nieco
puszystości, są nieporównywalnie lepsze od zbitego elektryzującego się
plastiku w który zmienia się każdy dywan z tworzyw sztucznych.

Pozdrawiam
MB

---
Ta wiadomosc zostala sprawdzona na obecnosc wirusow przez oprogramowanie antywirusowe
Avast.

167. Data: 2015-03-24 22:31:43

Temat: Re: Jak poprawi? akustyk??
Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-03-24 o 20:09, MB pisze:

> Nie wypowiem się na temat akustyki, ale jeśli chodzi o dywany z Agnelli to z
> czystym sumieniem polecam.

Dzięki. :)

> W pierwszym okresie użytkowania gubią trochę
> włosia (trzeba częściej odkurzać), ale to normalne i producent uprzedza o
> tym.

Gubienia włosia jeszcze nie zauważyłam.

> W dalszym okresie eksploatacji, nawet kiedy po latach stracą nieco
> puszystości, są nieporównywalnie lepsze od zbitego elektryzującego się
> plastiku w który zmienia się każdy dywan z tworzyw sztucznych.

No właśnie przed zakupem dywanu ze sztucznego tworzywa powstrzymała mnie
m.in. obawa, że będzie się elektryzować.

Ten wełniany ma jeszcze jedną zaletę, którą już zdążyłam zaobserwować -
nie odgniata się tak jak sztuczne. Dość ciężki fotel prawie w ogóle nie
zostawia śladów.

Ewa

168. Data: 2015-03-24 22:44:42

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Ewa napisała:

> Gubienia włosia jeszcze nie zauważyłam.

Koty gubią na wiosnę, więc może u dywanów jest podobnie?

Jarek

--
Pasą się pasą barany wełniane
owieczki białe pasą się pasą

169. Data: 2015-03-24 23:01:42

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Koty gubią na wiosnę, więc może u dywanów jest podobnie?

Czyli powiada Pan, że hiacynty w moim ogródku się pospieszyły?

Ewa

170. Data: 2015-03-24 23:19:09

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Ewa napisała:

> Czyli powiada Pan, że hiacynty w moim ogródku się pospieszyły?

Ani chybi, bo moje wigilijne tulipany, to dopiero ledwie ledwie.
Wiosna zjawiskiem jest nieprzewidywalnym -- trwa trzy miesiące,
a nigdy nie wiadomo, co kiedy wywinie. Koty zresztą naturę mają
podobną. Niby marzec, a one jakoś tak w tym roku wyjątkowo ciche
i spokojne. Wzmożonego gubienia włosia też u nich jeszcze nie widzę.

Jarek

--
É o pé é o chao
É a marcha estradeira