Re: Jak poprawić swój intelekt?

From: Ikselka <i...@g...pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Jak poprawić swój intelekt?
Date: Fri, 9 Jan 2009 17:46:07 +0100

Dnia Fri, 9 Jan 2009 17:41:05 +0100, lusterus napisał(a):

> Właśnie na tym polega trudność mojego przypadku, że nie potrafię do końca
> określić na czym dokładnie polega mój problem. Może być nawet tak, że przez
> całe życie miałem taki poziom intelektu jak obecnie, ale dopiero teraz
> zdałem sobie sprawę jak bardzo on mi utrudnia codzienne funkcjonowanie wśród
> ludzi. To juz nawet nie chodzi o to, że próbuję dowartościować się tym, że
> jestem bardzo skomplikowaną osobowością i dlatego ciężlko u mnie
> zdiagnozować poprawnie na czym polega mój problem. O ile łatwiej przecież
> byłoby mi gdyby to były li tylko kompleksy. Prosta terapia i po krzyku.
> [...]

Powodem Twojego odstawania wcale nie musi być Twoja "gorszość"
intelektualna, a wręcz przeciwnie,.. chciałam zauważyć. Często i mnie to
spotyka (pochlebiam sobie tutaj, oczywiście), ze na jakimś tam kursie czy w
luźnym towarzystwie pewne osoby grupują się poza mną - ale raczej zauważam
potem, że to z powodu ich małych oczekiwań wzgl. siebie nawzajem, ot,
wystarczy im tępa mowa o piwie czy wczorajszym filmie w Kinopleksie albo o
tym, który biustonosz najlepszy czy samochodzio. Boją się mnie? Obawiają?
Nie wiem, ale coś w tym stylu. Nie cierpię z tego powodu, ponieważ mam i
swoje towarzystwo, w którym nie ma takich rozwarstwień, ale tutaj cały czas
mówię o typowej, przypadkowej zbieraninie ludzi...