Jak poprawić swój intelekt?

41. Data: 2009-01-09 18:10:57

Temat: Re: Jak poprawić swój intelekt?
Od: "lusterus" <T...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "adamoxx1" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:gk81fa$7al$1@news3.onet...

> [...]
> zidioceniem. Bardzo chcesz uniknąć zwykłości.
> Tylko zamiast postrzegać te swoje cechy jako coś negatywnego, uznaj je
> za swoje unikalne dość zalety. Czujesz społeczną presję, żeby gadać o
> pierdołach, podczas gdy stoi to w sprzeczności z twoją naturą. Nie
> jesteś do samego siebie przekonany.
> Nie mam na myśli, żebyś stał się arogancki i miał w dupie zdanie innych
> (co jest tak bardzo popularne w popkulturze), lecz nabrał więcej odwagi
> i skłonności do ryzyka. Autoironia jest pomocna w nabieraniu dystansu do
> siebie i w razie jakichkolwiek porażek (w Twoim oglądzie) do obracania

Kiedyś ktoś mi powiedział, że "musisz polubić siebie aby inni zrobili to
samo a jeśli siebie nie lubisz takim jakim jesteś musisz się zmienić". Przez
dłuższy czas żeczywiście próbowałem nie zwracać uwagi na presję otoczenia
aby w jakimś stopniu się do nich dopasowywać. Jaki byłem taki byłem ale to
przecież moje prawdziwe JA a nie wykreowana sztuczność. Problem polega
jednak na tym, że taka taktyka prowadzi do wspomnianego odosobnienia,
izolacji, przynajmniej tak to wyglądało z mojego punktu widzenia. Nie
odpowiada mi ten stan rzeczy. Chciałbym mieć grono kumpli, przyjaciół, ale
wiem, że aby ta osiągnąć muszę dostosować się do pewnych "standardów".
Przecież powszechnie wiadomo, że to osoby otwarte, towarzyskie, bystre są
tymi, które lubi się najbardziej. Czy mi się to uda osiągnąc...szczerze mam
pewne wątpliwości. Chyba za długo ten stan już trwa u mnie. Będę jednak
próbował.

42. Data: 2009-01-09 18:16:39

Od: tren R <t...@n...sieciowy> szukaj wiadomości tego autora

Nagash pisze:

> [....]
>
> Dobrze, że nie napisał prawdy :))

prawda nie istnieje :D

--
http://www.teologiapolityczna.pl/
http://www.lastfm.pl/label/trener

43. Data: 2009-01-09 18:17:15

Od: tren R <t...@n...sieciowy> szukaj wiadomości tego autora

adamoxx1 pisze:

> Pojęcie wzgledne :D

zważ że ja też się zaliczam do zbioru, o którym piszę :)

44. Data: 2009-01-09 18:17:52

Od: "lusterus" <T...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> luźnym towarzystwie pewne osoby grupują się poza mną - ale raczej zauważam
> potem, że to z powodu ich małych oczekiwań wzgl. siebie nawzajem, ot,
> wystarczy im tępa mowa o piwie czy wczorajszym filmie w Kinopleksie albo o
> tym, który biustonosz najlepszy czy samochodzio. Boją się mnie? Obawiają?
> Nie wiem, ale coś w tym stylu. Nie cierpię z tego powodu, ponieważ mam i
> swoje towarzystwo, w którym nie ma takich rozwarstwień, ale tutaj cały
> czas
> mówię o typowej, przypadkowej zbieraninie ludzi...

Byc może te osoby po prostu uważają mnie za gbura a nie osobę mądrzejszą,
której sie obawiają. Czasami naprawdę wolałbym porozmawiać o zwykłych
głupich rzeczach niż o np. wyborach w USA. To jednak przychodzi mi z
największą trudnością. Nie wiem dlaczego. Jadąc tramwajem z kumplem z
wielkim trudem przychodzi mi wymyślanie jakichkolwiek tematów do rozmów
podczas podróży a jeszcze gorzej, aby je w sposób przemyślamny rozwijać
(inteligentnie, elokwentnie - po prostu w sposób interesujący dla
rozmówcy).Gdybym opanował tą umiejętność byłbym o wiele szczęśliwszy aniżeli
ktoś kto ma 3 doktoraty i stypendium NASA.

45. Data: 2009-01-09 18:18:16

Od: "Nagash" <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "tren R" <t...@n...sieciowy> napisał w wiadomości

> prawda nie istnieje :D

amen :)

46. Data: 2009-01-09 18:19:21

Od: tren R <t...@n...sieciowy> szukaj wiadomości tego autora

lusterus pisze:

> [...]
> pewne wątpliwości. Chyba za długo ten stan już trwa u mnie. Będę jednak

eee, nie dasz rady

47. Data: 2009-01-09 18:24:46

Od: tren R <t...@n...sieciowy> szukaj wiadomości tego autora

Nagash pisze:

> Użytkownik "tren R" <t...@n...sieciowy> napisał w wiadomości

> amen :)

19. nagash - bot, który został zaprogramowany do tropienia oszustów.
działa na zasadzie testu turinga

48. Data: 2009-01-09 18:25:27

Od: "lusterus" <T...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "adamoxx1" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Czy Twoj stres i odosobnienie wynikają z tego, że czujesz sie jak
> aspołeczna cipka, której znowu nie udało się ładnie odegrać
> towarzyskiego osobnika?
> Widzisz. Też mam tak. I planuje zrobić coś, żeby pokonać pewne głupie
> ograniczenia. Np. chodzić po mieście, jeździć autobusami ze smoczkiem w
> gębie. Zapasowy będę nosił w kieszeni, żeby ewentualnie poczęstować
> kogoś, kto będzie na mnie dziwnie patrzył.
>
> --
> //-\\ || )) //-\\ ][\/][

Tutaj wspomnę jeszcze o tym, że nie mam wystarczającej pewności siebie, ale
to chyba da się wywnioskować z moich wcześniejszych postów. W związku z tym
zrobienie czegoś podobnego do tego o czym mówisz nawet nie tak radykalnego
byłoby dla mie nie lada wyzwaniem. Ale dzięki temu co napisałeś wiem, że
klucz do rozwiązania mojego problemu leży też w nabyciu wpomnianej pewności
siebie i olewaniu opinii otoczenia choć w sposób całkowicie bezkrytycznie.
Pozostaje teraz tylko znalezienie metodyu na to...

49. Data: 2009-01-09 18:25:45

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 09 Jan 2009 19:06:42 +0100, tren R napisał(a):

> no, zaczyna wychodzić, że mam rację.
> grupa pokrzywieńców, nic więcej :)

Popaprańców - to moje ;-P

50. Data: 2009-01-09 18:27:58

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 9 Jan 2009 19:17:52 +0100, lusterus napisał(a):

> [...]
> rozmówcy).Gdybym opanował tą umiejętność byłbym o wiele szczęśliwszy aniżeli
> ktoś kto ma 3 doktoraty i stypendium NASA.

Jedno zdanie na koniec moich wywodów: jeśli w czyimś towarzystwie musisz
wymyslać tematy rozmów - znaczy, że to nie TO towarzystwo; w tym własciwym
tematy same sie lęgną :-)

Wsiadł do autobusu człowiek ze stymulatorem
KIDNAPERIADA
O ogniu, łkaniu w kominie, jednym pijaczku i dwóch kibolach
POCZĄTEK KONCA...
Z dedykacją noworoczną...