Jak poprawić swój intelekt?

51. Data: 2009-01-09 18:29:59

Temat: Re: Jak poprawić swój intelekt?
Od: adamoxx1 <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

lusterus pisze:
> [...]
> przecież moje prawdziwe JA a nie wykreowana sztuczność. Problem polega
> jednak na tym, że taka taktyka prowadzi do wspomnianego odosobnienia,
> izolacji, przynajmniej tak to wyglądało z mojego punktu widzenia. Nie
> odpowiada mi ten stan rzeczy. Chciałbym mieć grono kumpli, przyjaciół, ale
> wiem, że aby ta osiągnąć muszę dostosować się do pewnych "standardów".
> Przecież powszechnie wiadomo, że to osoby otwarte, towarzyskie, bystre są
> tymi, które lubi się najbardziej. Czy mi się to uda osiągnąc...szczerze mam
> pewne wątpliwości. Chyba za długo ten stan już trwa u mnie. Będę jednak

Może potrzebujesz czegoś WIĘCEJ, a kiedy już to masz, okazuje się że to
za mało. Mam na myśli tą przyjaźń np. która "od wewnątrz" może się
okazać nie tym czego szukałeś.
To tak jak z kobietami które wychowują się na filmach o miłości.

Mówisz "będę próbował". Samo słowo "próbować" kryje w sobie porażkę.
A już "będę próbował" w formie niedokonanej, to katastrofa ;)
Taki stan rzeczy będzie sprawiał, że wciąż będziesz zadawał sobie
pytanie "To już mi się udało, czy jeszcze nie?"
Może właśnie przestań próbować?

Ja mogę jedynie polecić wszelkie działania, które pozwalają ci nabrać
tego dystansu oraz nie bać się tego, że dla jednych będziesz zimny a dla
drugich gorący. Nie jesteś od uszczęśliwiania każdego i lizania tyłka
każdemu.

Ponadto potrzebni ci są do tego odpowiedni ludzie nadający na podobnych
falach.

--
//-\\ || )) //-\\ ][\/][

52. Data: 2009-01-09 18:31:14

Od: adamoxx1 <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

tren R pisze:

> zważ że ja też się zaliczam do zbioru, o którym piszę :)

To w niczym nie przeszkadza. Chodzi o relacje "grupa vs. ludzie spoza grupy"

--
//-\\ || )) //-\\ ][\/][

53. Data: 2009-01-09 18:32:06

Od: "lusterus" <T...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Nagash" <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Ile masz lat ?

Zbyt dużo, aby nie wiedzieć jak sobie radzić w życiu z takimi problemami. A
jednak...Mam 29 lat.

54. Data: 2009-01-09 18:33:48

Od: tren R <t...@n...sieciowy> szukaj wiadomości tego autora

adamoxx1 pisze:

> To w niczym nie przeszkadza. Chodzi o relacje "grupa vs. ludzie spoza grupy"

a ja jestem "grupa" czy "spoza grupy"?

--
http://www.teologiapolityczna.pl/
http://www.lastfm.pl/label/trener

55. Data: 2009-01-09 18:33:50

Od: "lusterus" <T...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "lusterus" <T...@o...pl> napisał w wiadomości

> Tutaj wspomnę jeszcze o tym, że nie mam wystarczającej pewności siebie,
> ale to chyba da się wywnioskować z moich wcześniejszych postów. W związku
> z tym zrobienie czegoś podobnego do tego o czym mówisz nawet nie tak
> radykalnego byłoby dla mie nie lada wyzwaniem. Ale dzięki temu co
> napisałeś wiem, że klucz do rozwiązania mojego problemu leży też w nabyciu
> wpomnianej pewności siebie i olewaniu opinii otoczenia choć w sposób
> całkowicie bezkrytycznie. Pozostaje teraz tylko znalezienie metodyu na
> to...

Ten post wyszedł mi chyba "najlepiej" miejscami sam siebie nie roumiem:)

56. Data: 2009-01-09 18:34:54

Od: tren R <t...@n...sieciowy> szukaj wiadomości tego autora

lusterus pisze:
> Użytkownik "Nagash" <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
>
> Zbyt dużo, aby nie wiedzieć jak sobie radzić w życiu z takimi problemami. A
> jednak...Mam 29 lat.

a tego typu kłopoty od dawna?

57. Data: 2009-01-09 18:38:34

Od: adamoxx1 <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

lusterus pisze:
> [...]
> której sie obawiają. Czasami naprawdę wolałbym porozmawiać o zwykłych
> głupich rzeczach niż o np. wyborach w USA. To jednak przychodzi mi z
> największą trudnością. Nie wiem dlaczego. Jadąc tramwajem z kumplem z
> wielkim trudem przychodzi mi wymyślanie jakichkolwiek tematów do rozmów
> podczas podróży a jeszcze gorzej, aby je w sposób przemyślamny rozwijać
> (inteligentnie, elokwentnie - po prostu w sposób interesujący dla
> rozmówcy).Gdybym opanował tą umiejętność byłbym o wiele szczęśliwszy aniżeli
> ktoś kto ma 3 doktoraty i stypendium NASA.

Nie stawiaj sobie warunków. Mam na myśli warunkowe szczęście, typu "Będę
szczęśliwy gdy:
1.
2.
3.
.
(n-1).
n."
Im więcej tego, tym większy syf.

Robisz sobie kuku, "wymyślając" tematy. Jeśli chcesz zagiąć rozmówce,
wystarczy że powiesz: "Zarzuć jakiś ciekawy temat". Rozmowa się kończy.
Tak, wiem, że to nieładnie olać kumpla i powiedzieć mu "Stary, nie chce
mi sie z tobą gadać"
O, wiesz co mi to przypomina? Analogia do tego gościa:

http://www.youtube.com/watch?v=nnsE6genHdw

--
//-\\ || )) //-\\ ][\/][

58. Data: 2009-01-09 18:40:45

Od: adamoxx1 <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

tren R pisze:

> a ja jestem "grupa" czy "spoza grupy"?

Skoro sie udzielasz, to grupa

--
//-\\ || )) //-\\ ][\/][

59. Data: 2009-01-09 18:43:08

Temat: Re: Jak poprawi� sw�j intelekt?
Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

A moze chcesz byc dorosly,ale jeszcze nie czujesz sie na silach?

60. Data: 2009-01-09 18:45:38

Od: "lusterus" <T...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "adamoxx1" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> każdemu.
>
> Ponadto potrzebni ci są do tego odpowiedni ludzie nadający na podobnych

No tak tylko, że jedne osoby rodzą się z tymi zdolnościami "towarzyskimi" i
nie muszą udawać kogoś kim nie są. Inne z kolei, do których zaliczam sie ja,
takich umiejętności nie wyssali z mlekiem matki. Ich natura jest inna od tzw
gaduł i dusz towarzystwa. Dlatego zakładając, że przedstawiciele obu
rodzajów ludzi zachowują się w ten sam sposób w kontaktach międzyludzkich,
przy czym tej pierwszej osobie przychodzi to naturalnie a tej drugiej
niestety nie - wtedy musi ona udawać by osiągnąć cel jakim jest akceptacja
społeczna. To cholernie niesprawiedliwie.

Wsiadł do autobusu człowiek ze stymulatorem
KIDNAPERIADA
O ogniu, łkaniu w kominie, jednym pijaczku i dwóch kibolach
POCZĄTEK KONCA...
Z dedykacją noworoczną...