Strona główna Grupy pl.rec.dom Jak poradzic sobie z kornikami i innymi owadami w drewnie kominkowym? Re: Jak poradzic sobie z kornikami i innymi owadami w drewnie kominkowym?

Re: Jak poradzic sobie z kornikami i innymi owadami w drewnie kominkowym?

From: "Moorek" <m...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.budowanie,pl.rec.dom
Subject: Re: Jak poradzic sobie z kornikami i innymi owadami w drewnie kominkowym?
Date: Wed, 13 Feb 2008 08:32:34 +0100

Użytkownik "ZS" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
news:foplfm$o6a$1@news.dialog.net.pl...
> Mam pod wiatą 20 m3 roznego drewna. Wiekszosc juz ponad rok lezy. W lecie
> gdy sie staneło obok niego to istny ul było słychać i latało mnówstwo
> przeróżnych owadów w koło. Chcialbym się tego pozbyć ponieważ, gdy to
> drewno przynosilem do domu wychodzily z niego rózne robale. Wiercily
> dosłownie tunele w drewnie a na zewnatrz lezaly trociny. Nie chciabym żeby
> przezło to na mój dach albo na wiate drewnianą. Zna ktos albo wie gdzie
> mozna znaleźć jakieś sprawdzone środki? Moze takie które leśnicy na
> korniki stosują? Nie wygladaja jak korniki z wikipedii ale śrutują drewno
> [...]
Na discovery ostatnio podawali najskuteczniejszą metodę pozbywania się
korników.
CO2 - dwutlenek węgla.

Myślę że można byłoby to zrobić. Szczelnie zamknąć drewno w worku/lub w
kołnieżu foliowym - i zastosować gaz CO2 stosowany do gazowania napoi.
Zużyć całą butlę żeby gaz dobrze wypełnił wszystkie zakamarki i poczekać -
nie wiem ile myślę że dzionek bo powietrze może jeszcze ukrywać się w
zakamarkach drewna.

Jak masz znajomego na statkach to myślę że byłoby łatwiej - zamknąć w
szczelnym pomieszczeniu - puścić co2 - w które każdy statek jest wyposażony.

:-)
Mówię tak trochę żartem - ale na Discovery podali tą metodę że jest
stosowana do restaurowania starych mebli (przepraszam do unieszkodliwiania
korników).

Pozdrowienia
Tomek