Jak poradzic sobie z kornikami i innymi owadami w drewnie kominkowym?

1. Data: 2008-02-11 14:18:34

Temat: Jak poradzic sobie z kornikami i innymi owadami w drewnie kominkowym?
Od: "ZS" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam pod wiatą 20 m3 roznego drewna. Wiekszosc juz ponad rok lezy. W lecie
gdy sie staneło obok niego to istny ul było słychać i latało mnówstwo
przeróżnych owadów w koło. Chcialbym się tego pozbyć ponieważ, gdy to drewno
przynosilem do domu wychodzily z niego rózne robale. Wiercily dosłownie
tunele w drewnie a na zewnatrz lezaly trociny. Nie chciabym żeby przezło to
na mój dach albo na wiate drewnianą. Zna ktos albo wie gdzie mozna znaleźć
jakieś sprawdzone środki? Moze takie które leśnicy na korniki stosują? Nie
wygladaja jak korniki z wikipedii ale śrutują drewno równo. Znalazlem kwas
borowy http://www.allegro.pl/item299145757_299145757.html ale czy to
skuteczne i czy mi wystarczy na 20m3 drewna? Może cos innego zastosować?
Drewno z lasu jest różne i nieraz to suche ma w sobie całe zastepy robactwa.
Co z tym robic?

2. Data: 2008-02-11 14:40:19

Od: "mikont" <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ZS" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> skuteczne i czy mi wystarczy na 20m3 drewna? Może cos innego
> zastosować? Drewno z lasu jest różne i nieraz to suche ma w sobie

przynoś tyle żeby strczyło na rozpalenie :), a następnie na bierząco
az

3. Data: 2008-02-11 15:16:28

Od: "ZS" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> przynoś tyle żeby strczyło na rozpalenie :), a następnie na bierząco
> az
Tak robie, ale chciałbym choć zeby na wieczór starczyło. Poza tym to boje
się o wiate drewnianą i troche denerwujące są te owady w lecie na ogrodzie.

4. Data: 2008-02-11 16:53:18

Od: "waldek" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tak robie, ale chciałbym choć zeby na wieczór starczyło. Poza tym to boje
> się o wiate drewnianą i troche denerwujące są te owady w lecie na
> ogrodzie.
Związki boru nie są obojętne dla organizmu człowieka. Podczas spalania
takiego drewna bor będzie dostawał się do spalin i opadał na twój ogródek
:(. Nie polecał bym! Jest wiele owadów drapieżnych które zabijają inne owady
np. niszczone nagminnie osy i szerszenie. Jak nie będziesz za bardzo
ingerował to żadne z nich nie rozmnożą się za bardzo.
Pozdrawiam - Waldek

5. Data: 2008-02-12 09:50:26

Od: "qlphon" <q...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> http://www.allegro.pl/item299145757_299145757.html ale czy to skuteczne i
> czy mi wystarczy na 20m3 drewna? Może cos innego zastosować?

na dach bym tego nie dawał - koszt cłego dachu jest niewspółmierny do
róznicy jaką musiałbyś
dopłacic przy wymianie tego drewna na zdrowe

słyszałem o sprytnej metodzie na robale w suchym drewnie (mokre drewno się
nie sprawdzi):
kupujesz mikrofale, wycinasz z przodu w dzrwiczkach i tylnej sciance otwór
dobrze dopasowany do
elementu drewanianego, który chcesz odrobaczyć,
włączasz na maksa i przesuwasz belki powoli przez środek

6. Data: 2008-02-12 15:03:19

Od: "ZS" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> dobrze dopasowany do
> elementu drewanianego, który chcesz odrobaczyć,
> włączasz na maksa i przesuwasz belki powoli przez środek

Ja chce sie z drewna złożonego w wiacie 20m3 drewana. Jaka to duza by
musiała być mikrofalówka:)
Ale można każdy pieniek drewna władać osobno na 20s:) Tylko ze to by kilka
dni zajeło a koszt prądu byłby niewspómierny do efektów :(

7. Data: 2008-02-12 15:21:21

Od: "qlphon" <q...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Ja chce sie z drewna złożonego w wiacie 20m3 drewana. Jaka to duza by
> musiała być mikrofalówka:)

prawidłowo wykonana wiatka nie ma conajmniej jednej scianki
więc istnieje mozliwośc wyjęcia czegoś ze środka

nikt nie obiecywał, że istnieje tania metoda pozwalająca na przeprowadzenie
desynsekcji drewna w wiatce przy pomocy pilota od telewizora i bez
wychodzenia z salonu

> Ale można każdy pieniek drewna władać osobno na 20s:) Tylko ze to by kilka
> dni zajeło a koszt prądu byłby niewspómierny do efektów :(

policzmy zgrubnie:
krawędziaki 5x5 cm = 8000mb
w odcinkach 3m = 3 tys. listewek
1 listewka = minuta przejście przez kuchenkę
= 3000 minut = 50 godzin
porządna kuchenka 1000W daje nam 50 kWh
weźmy ten drogi prąd 50 gr/kwh

i mamy 25 złotych... zgrubnie liczone od góry

8. Data: 2008-02-12 21:48:40

Od: " 666" <j...@w...eu> szukaj wiadomości tego autora

Ale jaja.....
JaC

-----

9. Data: 2008-02-13 07:32:34

Od: "Moorek" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jest różne i nieraz to suche ma w sobie całe zastepy robactwa. Co z tym
Na discovery ostatnio podawali najskuteczniejszą metodę pozbywania się
korników.
CO2 - dwutlenek węgla.

Myślę że można byłoby to zrobić. Szczelnie zamknąć drewno w worku/lub w
kołnieżu foliowym - i zastosować gaz CO2 stosowany do gazowania napoi.
Zużyć całą butlę żeby gaz dobrze wypełnił wszystkie zakamarki i poczekać -
nie wiem ile myślę że dzionek bo powietrze może jeszcze ukrywać się w
zakamarkach drewna.

Jak masz znajomego na statkach to myślę że byłoby łatwiej - zamknąć w
szczelnym pomieszczeniu - puścić co2 - w które każdy statek jest wyposażony.

:-)
Mówię tak trochę żartem - ale na Discovery podali tą metodę że jest
stosowana do restaurowania starych mebli (przepraszam do unieszkodliwiania
korników).

Pozdrowienia
Tomek

10. Data: 2008-02-13 07:34:02

Od: "qlphon" <q...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Ale jaja.....

słuszna uwaga
jaja też zawierają wodę
więc powinny się również zagotować a na pewno poważnie uszkodzić
zapobiegając wykluciu owada

Czajnik bezprzewodowy czy czajnik na plyte indukcyjna?
Solidny pawlacz
drzwi classen
Jaka kupic suszarke do wlosow?
Sztućce Kitchen King