Re: Jak przechowujecie płyty DVD?

11. Data: 2016-01-09 15:29:32

Temat: Re: Jak przechowujecie płyty DVD?
Od: "jakson" <j...@e...org> szukaj wiadomości tego autora

> Na komputerze owszem, na zestawie kina domowego może być ciężko.
> Ale i tak wolał bym wszystko przegrać na dysk i zapomnieć o
> płytach. Zawsze na upartego można sobie nagrać na płytę
> wielokrotnego zapisu.

Zmien kino domowe / TV na takie, ktore obsluguje DLNA.

PS
Nie napisales co masz na tych plytach a z tego wynika,
co dalej chcialbys z tym robic a z tego wynikalyby kolejne rzeczy...

12. Data: 2016-01-09 16:47:19

Od: Adam <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-01-09 o 15:29, jakson pisze:

> Zmien kino domowe / TV na takie, ktore obsluguje DLNA.
>
> PS
> Nie napisales co masz na tych plytach a z tego wynika,
> co dalej chcialbys z tym robic a z tego wynikalyby kolejne rzeczy...

A właśnie.
Jak "wypchnąć" ISO przez DLNA?

Widziałem sporo NAS-ów, ale nie przypominam sobie, aby którykolwiek miał
taką opcję. Czyli chyba pozostaje tylko komp i coś w rodzaju Daemon Toolsa?

--
Pozdrawiam.

Adam

13. Data: 2016-01-09 17:31:12

Od: "Zygmunt" <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Bardzo dziękuję za wszystkie odpowiedzi.
Jestem mile zaskoczony takim zainteresowaniem
moim problemem.

Zdaję sobie sprawę z tego, że zarówno trzymanie
nagrań na płytach DVD, jak i przegranie na dysk(i)
ma swoje zalety i wady.
Przełożenie płyt z kopert papierowych do pudełek
plastikowych miałoby ewentualnie na celu opisanie
ich na grzbietach i dzięki temu łatwiejsze znalezienie.
W przypadku rozwiązania z segragatorem nie ma to
znaczenia.
Zapis na dyku/dyskach przy takiej ilości płyt wymagałoby
poświecenie na to wielu godzin.

Moje najstarsze płyty były nagrane w 2004 r. i nie ma
problemu z ich odczytaniem. Najważniejsze dla mnie
treści mam zapisane dwukrotnie na płytach różnych firm.
Na płytach są głównie filmy, ale nie tylko. Co do filmów
to jest trochę filmów fabularnych, ale większość popularno
-naukowych z dziedzin, które mnie interesują.
Odtwarzam je głównie na komputerze z Windows XP Pro,
ewentualnie na laptopie z Linuxem Mint, a czasem na
odtwarzaczu DVD firmy Bellwood.

Pozdrowienia
Zygmunt

14. Data: 2016-01-09 17:40:40

Od: "qwerty" <q...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "jakson" napisał w wiadomości grup
> Zmien kino domowe / TV na takie, ktore obsluguje DLNA.

DLNA nie jest wymagane. Kiedyś kupiłem DVD z biedronki i wystarczyło skopiować
pliki do folderu VIDEO_TS na pendrive i bez problemu odtwarzał.

15. Data: 2016-01-09 18:33:40

Od: "BUNIEK" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

>Na komputerze owszem, na zestawie kina domowego może być ciężko.
>Ale i tak wolał bym wszystko przegrać na dysk i zapomnieć o
>płytach. Zawsze na upartego można sobie nagrać na płytę
>wielokrotnego zapisu.

W takim wypadku kupujesz MINIX`a lub NAS`a z HDMI.
Minix - odtwarza wszystko soft o nazwie XBMC przechowujesz na NAS lub w
komputerze.
NAS z HDMI poza odtwarzaniem jest również miejscem przechowywania, dodatkowo
z zabezpieczeniem na wypadek uszkodzenia dysku.

Buniek

17. Data: 2016-01-09 18:38:32

Od: Przemysław Ryk <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 9 Jan 2016 15:01:56 +0100, Maciek napisał(a):

> Napęd wirtualny?

Napęd wirtualny to jedno. VLC bez problemu wciąga obraz ISO płyty DVD-Video.

[ Jeżeli czujesz, że życie chce ci dać kopa w dupę, to raczej się nie ]
[ odwracaj - jaja zdecydowanie bardziej będą bolały. (znalezione w necie) ]

18. Data: 2016-01-09 18:38:32

Od: Przemysław Ryk <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 9 Jan 2016 15:02:47 +0100, Maciek napisał(a):

> O warunku używania zestawu kina domowego pierwsze słyszę, więc należało
> chyba od tego zacząć :-)

Zestaw kina domowego obsługuje DLNA? Albo ma wejście HDMI?

[ Optymista nigdy nie będzie przyjemnie zaskoczony. (JoeMonster.org) ]

16. Data: 2016-01-09 18:38:32

Od: Przemysław Ryk <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 9 Jan 2016 17:31:12 +0100, Zygmunt napisał(a):

> Zdaję sobie sprawę z tego, że zarówno trzymanie
> nagrań na płytach DVD, jak i przegranie na dysk(i)
> ma swoje zalety i wady.

Trzymanie na dysku ma tę zaletę, że dostęp jest szybszy, a oszczędność
samego miejsca (fizycznie) niebagatelna. Wadą jest to, że jak dysk
pierdyknie, to straty są znacznie większe.

Kolejna kwestia - finansowa. 500GB zewnętrzny WD Elements to koszt 209 PLN.
Żeby nagrać 500GB danych na płytach DVD (przy tym cudownym założeniu, że
każdą płytę zapisujemy po brzegi i nie marnuje się żaden kawałeczek
przestrzeni) potrzeba 107 płyt. Nie ma siły, trzeba kupić 5 cake'ów po 25
płyt (wychodzi 587,5 GB danych). Nie doliczamy tu kosztów opakowań /
segregatorów itp. Cake TDK DVD+R 4,7GB to 29 PLN za sztukę. Wychodzi 145PLN.
Taniej niż dysk - owszem. Wygodniej? Śmiem polemizować.

Ale - 1TB Toshiba kosztuje 249 PLN. 1TB w płytach DVD to 213 płyt, a to 8,5
cake'a. 9 cake'ów - 261 PLN. Jak by to powiedzieć...

> [...]
> ich na grzbietach i dzięki temu łatwiejsze znalezienie.
> W przypadku rozwiązania z segragatorem nie ma to

Znalezienie jest o wiele prostsze, gdy się dyski poopisuje (np. na płytach
numerację wrzuci), a zawartość skataloguje jakimś programem. Ja akurat
używam WhereIsIt i bardzo sobie chwalę. :D

> Zapis na dyku/dyskach przy takiej ilości płyt wymagałoby
> poświecenie na to wielu godzin.

Ale robisz to raz i masz z dyńki.

> Moje najstarsze płyty były nagrane w 2004 r. i nie ma
> problemu z ich odczytaniem.

Jeszcze. Swego czasu, jak zrzucałem archiwum filmowe na dysk, to sporo płyt
poszło do kosza. A korzystałem głównie z TDK nagrywanych z prędkością x8.
Wygoda użytkowania dysku twardego jest znacznie większa, niż zrzuty z płyt.
Przy czym mnie się udało kupić kieszenie do stacjonarnego kompa, które 2,5"
dysk w obudowie wpinają po interfejsie SATA, a jednocześnie taki dysk 2,5"
może służyć jako zewnętrzny, podpinany przez USB 2.0.

> [...]
> które mnie interesują. Odtwarzam je głównie na komputerze z Windows XP
> Pro, ewentualnie na laptopie z Linuxem Mint, a czasem na odtwarzaczu DVD

I te filmy wszystkie masz jako DVD-Video? :)

[ Dreams have a nasty habit of going bad when you're not looking. ]
[ (Max Payne) ]

19. Data: 2016-01-09 19:57:35

Od: "Zygmunt" <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Przemysław Ryk" <p...@g...com> napisał w wiadomości
fo...
> Dnia Sat, 9 Jan 2016 17:31:12 +0100, Zygmunt napisał(a):

> Kolejna kwestia - finansowa. 500GB zewnętrzny WD Elements to koszt 209
> PLN.
> Żeby nagrać 500GB danych na płytach DVD ...
Weź jednak pod uwagę, że ja już to na płytach DVD mam. Czasami tylko
coś dochodzi.

> I te filmy wszystkie masz jako DVD-Video? :)
Nie, nie wszystkie, ale sporą część.

Pozdrowienia
Zygmunt

20. Data: 2016-01-09 20:42:49

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2016-01-09 18:38, obywatel Przemysław Ryk uprzejmie donosi:

> [...]
> segregatorów itp. Cake TDK DVD+R 4,7GB to 29 PLN za sztukę. Wychodzi 145PLN.
> Taniej niż dysk - owszem. Wygodniej? Śmiem polemizować.

Nie wiem, jak w świecie, ale w mojej wsi zaczyna w sklepach brakować
ładnych a niedrogich "pudełeczek" na cd/dvd.

> Ale - 1TB Toshiba kosztuje 249 PLN. 1TB w płytach DVD to 213 płyt, a to 8,5
> cake'a. 9 cake'ów - 261 PLN. Jak by to powiedzieć...

No i nie zapominajmy o jednej ważnej kwestii - w jakimś momencie zaczyna
brakować miejsca. Zwykłych fizycznych m2, m3. W domu.

> Znalezienie jest o wiele prostsze, gdy się dyski poopisuje (np. na płytach
> numerację wrzuci), a zawartość skataloguje jakimś programem. Ja akurat
> używam WhereIsIt i bardzo sobie chwalę. :D

Też polecam.

Re: Jak przechowujecie płyty DVD?
drukarka
Re: Zawory "inteligentne" do kaliryferow
ile w takie mrozy idzie wam gazu na ogrzewanie
co wodoodpornego na podłoge