Jak przygotować ziemię pod siew.

1. Data: 2004-01-25 18:19:43

Temat: Jak przygotować ziemię pod siew.
Od: "Anna Kwiecińska" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kupiłam trochę nasion kwiatów jednorocznych m.in. nasturcje, groszek
pachnący, aksamitki, dzwonki, naparstnicelwia paszczka, łubin, tojad, maki
wschodnie itp. Czy trzeba zerwać darń i ziemię głęboko przekopać? czy po
prostu wrzucić nasiona w zięmię, do trawy i lekko przysypać? Czy posiane
nasiona należy podlać jakimś płynnym nawozem do kwiatów czy tylko wodą? A
może wymieszać ziemię z workiem próchnicy lub obornika?
Co radzicie? Pierwszy raz w życiu będę siać kwiaty jednoroczne.
Anka

2. Data: 2004-01-25 19:10:28

Temat: Re: Jak przygotować ziemię pod siew.
Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anna Kwiecińska" <l...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> może wymieszać ziemię z workiem próchnicy lub obornika?
> Co radzicie? Pierwszy raz w życiu będę siać kwiaty jednoroczne.

Trawę zerwać (dobra wiadomość:-)). Ziemię bardzo porządnie przekopać. Pod
aksamitki, łubin, nasturcje, lwie paszcze nie trzeba dawać dodatkowego
nawozu.

Groszku pachnącego nigdy nie uprawiałam, ale z literatury wynika, że lubi on
wyjątkowo idealne warunki słoneczno-wilgotnościowo-ziemne i dlatego go sobie
odpuściłam.

Natomiast maki wschodnie, naparstnice i tojad to nie są rośliny jednoroczne
i postępuje się z nimi inaczej.
Co do dzwonków nie mam zdania, nie wskazałaś, jaki to gatunek.

Pozdrawiam, Basia.

3. Data: 2004-01-25 19:53:21

Temat: Odp: Jak przygotować ziemię pod siew.
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Basia Kulesz <b...@i...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:bv14l8$oql$...@n...news.tpi.pl...

> [...]
on
> wyjątkowo idealne warunki słoneczno-wilgotnościowo-ziemne i dlatego go

Eee tam! Sypie się w ziemię i rośnie. Wszędzie :-)
Pozdrawiam :-)
Janusz

4. Data: 2004-01-25 20:09:11

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:bv11bq$cvo$1@nemesis.news.tpi.pl Anna Kwiecińska
<l...@w...pl> napisał(a):

> [...]
> nasiona należy podlać jakimś płynnym nawozem do kwiatów czy tylko wodą? A
> może wymieszać ziemię z workiem próchnicy lub obornika?

Hejka. Już myślałem, że nigdy w życiu nie będę się śmiał, ale
przeczytałem ten post.
Pozdrawiam rozweselająco Ja...cki

5. Data: 2004-01-25 20:21:39

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Hejka. Już myślałem, że nigdy w życiu nie będę się śmiał, ale
> przeczytałem ten post.
> Pozdrawiam rozweselająco Ja...cki

Tu się nie ma co śmiać !!!

Pozdrawia tragicznie boletus

6. Data: 2004-01-26 06:56:16

Od: "Anna Kwiecińska" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "boletus" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

> Tu się nie ma co śmiać !!!

pozdrawia z uśmiechem
Anka

7. Data: 2004-01-26 08:34:23

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Janusz Czapski" <j...@t...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> on
> sobie
>
> Eee tam! Sypie się w ziemię i rośnie. Wszędzie :-)

A! Lubelskie=jedyny czarnoziem w Polsce?

Pozdrawiam, Basia.

8. Data: 2004-01-26 08:46:11

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Basia Kulesz <b...@i...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:bv2jib$6u9$...@a...news.tpi.pl...

> A! Lubelskie=jedyny czarnoziem w Polsce?

Może i gdzieś tam jest...
Ja taką więcej piaszczysto-gliniastą mam.
Pozdrawiam ;-)
Janusz

9. Data: 2004-01-26 11:26:22

Od: "GabiS" <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> on
> sobie
>
> Eee tam! Sypie się w ziemię i rośnie. Wszędzie :-)

Rośnie zgoda, ale nie kwitnie jeśli nie jest w pełnym słońcu. W ogrodzie w
półcieniu zmarniał. Ten, który miałam na balkonie z wystawą południową, za
to kwitł do późnych przymrozków.
Gabi

10. Data: 2004-01-26 12:53:12

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "GabiS" <s...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> półcieniu zmarniał. Ten, który miałam na balkonie z wystawą południową, za

Jeszcze trochę takiej agitacji, a kupię i wysieję:-)

Gabi, co dawałaś temu groszkowi? Jakieś specyjały - ziemia, nawozy?

Pozdrawiam, Basia.

Korzeń fiołka i kłącza kosaćca
mszyce
Mebelek do ogrodu