Jak przyrzadzic szpiak?

1. Data: 2001-06-03 20:23:18

Temat: Jak przyrzadzic szpiak?
Od: p...@p...onet.pl (Robert) szukaj wiadomości tego autora

Czesc

Kupilem szpinak.
Slyszalem ze jest dobrym zrodlem zelaza.

Ale jak to przyrzadzic?

Ponoc ugotowac? Jak dlugo? Czy w ogole? A czy na surowo przejdzie?

Wdzieczny za jakiekolwiek sugestie

Robert
Największy katalog polskich internetowych tablic ogłoszeniowych
http://www.ogloszeniownia.z.pl

1. Data: 2001-06-03 20:48:20

Temat: Re: Jak przyrzadzic szpiak?
Od: Konrad Brywczyński <b...@w...pdi.net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Robert" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Czesc
> Kupilem szpinak.

Napisz, w jakiej formie go kupiłeś? Świeży, w puszce (rozdrobnione
liście), mrożony Hortexu czy mrożony Bonduelle?

Taki najczęściej spotykany, czyli rozrywany granatem hortex należy
rozmrozić, odcisnąć nadmiar wody, wrzucić do rondla i mieszając
podgrzewać. Doprawić solą, gałką muszkatałową (z umiarem - na smak)
i czosnkiem. Można dodać trochę masła. Ja lubię tak przygotowany
w zestawie obiadowym z jajkiem sadzonym i frytkami.

Oczywiście pomysłów na szpinak jest mnóstwo, więc dobrze by było,
gdybyś nieco sprecyzował swoje upodobania. Fajna jest lasagna ze
szpinakiem (albo inna zapiekanka makaronowa), kiedyś robiłem
pierogi podobne do ruskich, ale z farszem serowo-szpinakowym.

--
Konrad J. Brywczyński Riding on a unicorn
b...@w...pdi.net Stranded in my mind

1. Data: 2001-06-04 08:44:00

Od: fghfgh <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Na surowo równiez jak najbardziej. Listki szpinaku dobre sa w salatkach
- np zwykla pomidorowa z sosem vinegret

pzdr
agi

1. Data: 2001-06-04 09:08:45

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

na surowo jak najbardziej - jako urozmaicenie/dodatek do salaty
Moze byc z roznymi rzeczami - na zasadzie, to kto l;ubi). Dobry
jest zwiezy po prostu przelany wrzatkiem - zwiedly szpinak.
Mrozony robie wruzajac te mrozone kawalki do mikrofali (nie
trzeba, ale szybciej i mniej brudzenia), w tzw miedzyczasie
siekam cebulke i szczypiorek jak mam. Osobno tre ostry zolty ser.
Jak sie rozmrozi i ugotuje (?) ten szpinak, to wrzucam do niego
to pokrojone i starte, mieszam, nazad na chwile do mikrofali, w
tym czasie mieszam kwasnej smietany z odrobina maki, dodaje,
niech sie znow zagotuje i voila!

Kiedy w domu jest tylko ser, ktory jedynie sie nadaje do pulapki
na myszy, ALE mam w domu serek topiony kremowy, to sie nie bawile
w ser, smietane i make, tylko to wrzucam w kawalkach. Wychodzi
fajne. Jak dla mnie.

Krysia

K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-06-04 09:29:24

Od: "Eponina" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Robert" <p...@p...onet.pl> napisał

> Slyszalem ze jest dobrym zrodlem zelaza.

A to podobno nieprawda. Efekt pomylki sprzed lat, kiedy jakis
naukowiec postawil blednie przecinek. I od wtedy pokutuje
przekonanie ze szpinak ma w sobie straszne ilosci zelaza. A ma
tylko troche.
Hurra, nie musze go jesc.

Monika

1. Data: 2001-06-05 07:43:12

Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> naukowiec postawil blednie przecinek. I od wtedy pokutuje
> przekonanie ze szpinak ma w sobie straszne ilosci zelaza. A ma

1. Źródłem żelaza jest, ale nie takim, jakim go widział Popeye. Źle
postawiony przecinek to też prawda. Szpinak ma mniej więcej tyle samo
żelaza, co i inne zieleniny, czyli dość dużo.
2. Niechęć ludności do szpinaku, w szególności nieletnich jest
spowodowana przede wszystkim nachalnością w karmieniu zieleninką a także
sposobem przyżądzania. Mnie też przekręca, jak widzę te krowie placki na
talerzu...

Waldek

1. Data: 2001-06-05 08:16:31

Od: "AgataW" <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Szpinak - na swój sposób dla mnie warzywo bez wyrazu . Moje
kontakty z wyżej wymienionym to : wspomniana przez innych
breja z siedzącym obok rozlazłym jajkiem , ugotowane liście
z orzeszkami pini i oliwą ( tylko czemu do diabła ppiach tak
zgrzytał, szanująca się warszawska restauracja włoska a taki
piach) i ostatnie podanie szpinaku - na talerzyku,
zapieczony z żółtym, ciągnącym się niemiłosiernie,
naczosnkowanym serem i chyba ta ostatnia wersja jest w
stanie zachęcić mnie do szpinaku.

A swoją drogą to nie ma gorszych rzeczy ( teoretycznie) w
makowcu ( maku), zupie ( majeranek) i warzywach
niedomytych) niż zgrzytający piach.
AgataW.

1. Data: 2001-06-05 08:51:13

Od: Adam Majtyka <m...@s...pekao.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Co wy gadacie!!!

szpinak jest rewelacyjny , nie bede sie dokladnie rozbisywal co i jak
bo tu wszyscy sa fachowcy i sobie poradza,
moje danie ktore mi strasznie smakuje to zapiekanka

robie sie bryje ze szpinaku (podsmazonego na masle z jajkiem itp .. co
lubicie)
dodaje sie kupe czochu - naprawde kupe, bo szpinak potrafi ukryc jego
smak...

i dalej :
ukladam warstwe makaronu do lazanie (tak zeby byl wylozony spod i boki
blachy lub naczynia)
na to rozkladamy ta bryje i wrzucamy w to kawalki fety , na gore druga
warstwa makaronu lazanie
tak zeby sie stykala z ta pierwsza, zalewamy z gory gestym ciastem
nalesnikowym , posypujemy tarym serem

i zapiekamy ..... PYCHA!!!

a.

1. Data: 2001-06-05 15:10:47