Jak rozpoznać oliwę z młodych oliwek

11. Data: 2008-09-30 04:51:31

Temat: Re: Jak rozpoznać oliwę z młodych oliwek
Od: ab <a...@i...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Kiedyś dostałam oliwę świeżą, ze starych drzew oliwkowych,
> która też nie miała tego zapaszku. Myślę, że on powstaje
> potem, w trakcie przechowywania i nie zależy to od wieku
> drzew. na mój smak jest to zapach lekkiego zjełczenia,

Rozmawialiśmy z panią, która była właścicielką sadu oliwnego od
50 lat i to ona nam załatwiła tę oliwę w tłoczarni. Kobieta
powiedziała nam, że delikatność oliwy zależy od wieku drzewa i
im młodsze tym oliwa delikatniejsza. Być może jednak ty masz
rację z tym zjełczeniem, bo akurat o to nie pytaliśmy, a ja
po prostu pomyślałem, że może brak zapachu jest też efektem
wynikającym z wieku drzew. Pomijając inne walory smakowe.

--
Bestsellery książkowe:
"Los Barwą Malowany" (o reinkarnacji i rozwoju duchowym)

12. Data: 2008-09-30 04:53:39

Od: ab <a...@i...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Próbowałaś oliwę GOYA? IMHO najlepsza. Nie ma wprawdzie
> mocno zielonego koloru, a ten podobno jest oznaką oliwy
> dziewiczej, ale w smaku właśnie nie wyczuwa się tego
> "zjełczenia".

Trzeba będzie kiedyś spróbować :-)

13. Data: 2008-09-30 05:28:57

Od: J-23 <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 30 Wrz, 01:39, "Dariusz K. Ładziak" <l...@w...pdi.net> wrote:

> Powiedz kto cię tak oszukał - może uda się ciebie pomścić???
>
> W życiu nie próbowałeś nieklarowanej oliwy?
>
> --
> Darek

Moze bardziej szczegolowo przedstawisz meritum, bo nijak nie moge
odczytac sensu. Ze osad jest lepszy? Niektorzy wyjadaja fusy z kawy
"po turecku-polsku". To oto chodzi?

J-23 itede

14. Data: 2008-09-30 15:13:44

Od: znany kucharz <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Gamban Rambutayan pisze:
> [...]
.googlegroups.com...

> a ty pane tez nie jedzi smalec bo juz stara jestesi
dobżę prawi, dać mu vvódki

15. Data: 2008-09-30 15:16:04

Od: znany kucharz <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

ab pisze:
> Trafiła mi niedawno w ręce oliwa tłoczona z oliwek rosących na
> tylko młodych drzewach oliwkowych. Pochodziła bezpośrednio z
> tłoczni i była pozbawiona jakichkolwiek informacji czy etykiety.
> W smaku to supełnie inna jakość, brak specyficznego zapachu itd.
> Nie mam pojęcia czy takie oliwy w stanie czystym trafiają w
> ogóle do handlu, czy są mieszane z innymi. Może wie ktoś
> cokolwiek w tym temacie i potrafi taką oliwę rozpoznać w
> sklepie. Na jakie cechy w opisach zwracać uwagę?

to tak jakby zapytać: jak odróżnić pipkę od siusiaka! Każdy fachowiec od
garów wie takie dyrdymały i nie dziwi mnie fakt, iż niejaki p.
Panslawiska czy jakoś tak nie ma w tej sprawie nic konstruktywnego do
powiedzenia :)

16. Data: 2008-09-30 15:21:41

Od: znany kucharz <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Gamban Rambutayan pisze:
.googlegroups.com...

> a ty pane tez nie jedzi smalec bo juz stara jestesi

starość to rzecz względna, chociaż po 60-tce trzeba szczególnie uważać
na to, co się je. Tuszę, iż ten pan właśnie przekroczył tą nieodwracalną
granicę i powinien z większą uwagą przyglądać się temu, co spożywa.
Chyba, że wcześniejsza podróż w zaświaty nie jest mu straszna. Wygląda
na to, że nie bo to Polak z krwi i kości (a może raczej z tłuszczu?).
Chciałbym się mylić...

17. Data: 2008-09-30 15:57:41

Od: "Prawusek" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"znany kucharz" <k...@o...pl> wrote in message

> [...]
> Chyba, że wcześniejsza podróż w zaświaty nie jest mu straszna. Wygląda
> na to, że nie bo to Polak z krwi i kości (a może raczej z tłuszczu?).

Nic co polskie nie jest mi straszne... :-P))))))))))))))))))))
Nawet nadwaga!!!

18. Data: 2008-09-30 19:38:15

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 29 Sep 2008 11:25:37 +0200, medea napisał(a):

> Próbowałaś oliwę GOYA? IMHO najlepsza.

Sama już nie pamiętam. Różnych próbowalam. Kupię i posmakuję, może
rzeczywiście najlepsza.

19. Data: 2008-09-30 23:46:03

Od: "Dariusz K. Ładziak" <l...@w...pdi.net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik J-23 napisał:

> Moze bardziej szczegolowo przedstawisz meritum, bo nijak nie moge
> odczytac sensu.

A niby o czym mielibyśmy dyskutować jeśli po prostu nie wiesz co to jest
oliwa nieklarowana? Pochodź po porządnych sklepach (dla wyjaśnienia - w
Biedronce i Lidlu raczej nie szukaj), popytaj, kup, spróbuj - i wówczas
możemy dyskutować czy ci smakuje (i dlaczego ) albo czy nie smakuje (też
dlaczego). Bo na razie to po prostu nie kojarzysz o czym mowa.

--
Darek

20. Data: 2008-10-01 04:55:31

Od: ab <a...@i...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Napisane przez "znany kucharz", dnia 30 wrz 2008:

> to tak jakby zapytać: jak odróżnić pipkę od siusiaka! Każdy
> fachowiec od garów wie takie dyrdymały

Może to nie jest tak oczywiste, ale istnieje takie coś jak
etykieta na opakowaniu produktu i tam czasami wypisywane są
różne informacje (pomijam czy prawdziwe). Jeśli z mojego postu
nie wynikało to aż tak jednoznacznie to dodaję, że pytałem
właśnie o to co na etykiecie by mi pomogło w namierzeniu
właściwej oliwy. A poza tym fachowcem od garów nie jestem i
dlatego pytam. Od tego są m.in. grupy dyskusyjne. Jeśli ty
fachowcem jesteś to mi po prostu pomóż. Będzie z takiej
wypowiedzi więcej korzyści, być może nie tylko dla mnie.

--
Bestsellery książkowe:
"Los Barwą Malowany" (o reinkarnacji i rozwoju duchowym)
"Życie z Reiki" (doskonały podręcznik nt. Reiki i rozwoju)
Ezoteryka: http://alfabeta.of.pl

[reklama] Bordeaux, Burgundia, najlepsze wina w sieci!
PEROHY
patelnię żeliwną - jaką
Ukraiński garnek
biryani