Jak rozpoznać oliwę z młodych oliwek

21. Data: 2008-10-01 08:17:10

Temat: Re: Jak rozpoznać oliwę z młodych oliwek
Od: J-23 <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 1 Paź, 06:55, ab <a...@i...wroc.pl> wrote:
> [...]
> nie wynikało to aż tak jednoznacznie to dodaję, że pytałem
> właśnie o to co na etykiecie by mi pomogło w namierzeniu
> właściwej oliwy. A poza tym fachowcem od garów nie jestem i
> dlatego pytam. Od tego są m.in. grupy dyskusyjne. Jeśli ty
> fachowcem jesteś to mi po prostu pomóż. Będzie z takiej
> wypowiedzi więcej korzyści, być może nie tylko dla mnie.
>
> --
> Bestsellery książkowe:
>   "Los Barwą Malowany" (o reinkarnacji i rozwoju duchowym)
>   "Życie z Reiki" (doskonały podręcznik nt. Reiki i rozwoju)

Moze to cos wyjasni. http://www.oliwazoliwek.pl/dp/cms/content.xml?mp=mid
21&mi=mid21
Na etykiecie, na ogol niewiele jest informacji dot. walorow smakowych
oliwy, ale ogoln wiedza na temat pozwoli na odpowiednia selekcje
oferowanych na polski rynku produktow. To jest podobnie jak z winem,
"swoje trzeba wypic" zeby cos wiedziec. Np.wspomniana w tym watku
oliwa GOYA, to jest wloska delikatna oliwa o niezbyt intensywnym
bukiecie.

22. Data: 2008-10-01 10:45:31

Od: J-23 <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 1 Paź, 01:46, "Dariusz K. Ładziak" <l...@w...pdi.net> wrote:

> A niby o czym mielibyśmy dyskutować jeśli po prostu nie wiesz co to jest
> oliwa nieklarowana? Pochodź po porządnych sklepach (dla wyjaśnienia - w
> Biedronce i Lidlu raczej nie szukaj), popytaj, kup, spróbuj - i wówczas
> możemy dyskutować czy ci smakuje (i dlaczego ) albo czy nie smakuje (też
> dlaczego). Bo na razie to po prostu nie kojarzysz o czym mowa.
>
> --
> Darek

Chyba mylisz pojecia. Napisalem ze oliwa powinna byc "klarowna" tzn.
przefiltrowana, nie klarowana. Co jak sadze jest okresleniem
nieprecyzyjnym bo zapewne chodzi o rafinacje. Dodac warto ze niemal
wszystkie dopuszczone do handlu oliwy sa rafinowane, bowiem tluszcze
nienasycone zawarte w oliwie ulegaja szybkiemu zjelczeniu, w sytuacji
kiedy w swiezej oliwie pozostalaby chocby odrobina wody. Dalej niemal
wszystkie oliwy to sa mieszanki smakow powstale w wyniku mieszania
roznych gatunkow, i jest to wielka sztuka odpowiednio dobrac wlasciwy
smak i bukiet zapachowy. Oliwa jednego gatunku jest najczesciej
b.niedobra. Dziwne rzeczy pisza osoby, ktore rzekomo otrzymaly jakas
oliwe z jednej uprawy, i byla super. Tyle w kwestii spraw podstawowych
dot. oliwy w zakresie wiedzy ogolnej, zas kwestia smaku jest
indywidualna cecha kazdego czlowieka, i nie kazdemu musi podobac sie
ta sama Beatrycze.

J-23 Flegiell von Trop

23. Data: 2008-10-01 15:27:24

Od: J-23 <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 1 Paź, 10:17, J-23 <k...@g...pl> wrote:

> [...]
> "swoje trzeba wypic" zeby cos wiedziec. Np.wspomniana w tym watku
> oliwa GOYA, to jest wloska delikatna oliwa o niezbyt intensywnym

Goya to hiszpanska oliwa, niezla wloska to Monini

24. Data: 2008-10-01 17:15:09

Od: "yapann" <y...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Próbowałaś oliwę GOYA? IMHO najlepsza.
też mi sie tak wydaje, póki co, więc jak ktoś zna lepszą ..
oliwki też zwykle biorę Goya z resztą

25. Data: 2008-10-01 18:01:09

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

J-23 pisze:

> Goya to hiszpanska oliwa, niezla wloska to Monini

Dobrze, że się poprawiłeś, bo już chciałam wkroczyć. ;)

Czy to, że ma delikatny "bukiet" znaczy, że jest gorsza?
Tak czy owak, mi smakuje. Monini też jest IMO całkiem niezła, ale nie
tak delikatna.

Ewa

26. Data: 2008-10-02 00:11:14

Od: "Dariusz K. Ładziak" <l...@w...pdi.net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik J-23 napisał:

> Chyba mylisz pojecia. Napisalem ze oliwa powinna byc "klarowna" tzn.
> przefiltrowana, nie klarowana.

Nadal nie wiesz o czym toczy się rozmowa... W życiu nie próbowałeś
nieklarowanej, niefiltrowanej, metnej, ze wszystkimi resztkami
organicznymi pochodzącymi z tłoczenia oliwy i próbujesz tu wszystkim
wciskać mądrości sklepowej zza rogu.

--
Darek

27. Data: 2008-10-02 08:08:05

Od: J-23 <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 2 Paź, 02:11, "Dariusz K. Ładziak" <l...@w...pdi.net> wrote:

> [...]
> nieklarowanej, niefiltrowanej, metnej, ze wszystkimi resztkami
> organicznymi pochodzącymi z tłoczenia oliwy i próbujesz tu wszystkim

Tak wyglada pierwszy wpis tego wateku:

[...]

Czy Twoje uwagi w jakis sposob nawiazuja do niego? Moze wyjasnisz o
czym sie ta rozmowa "toczy". Jezeli uda Ci sie zdobyc na odrobine
uprzejmosci. Bo ze jestes przystojny i inteligentny, to widac slychac
i czuc.

J-23 Flegiell von Trop

28. Data: 2008-10-02 09:51:56

Od: J-23 <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

Czy Twoje uwagi w jakis sposob nawiazuja do niego? Moze wyjasnisz o
czym sie ta rozmowa "toczy". Jezeli uda Ci sie zdobyc na odrobine
uprzejmosci. Za propozycje kupowania produktu drozszego i gorszego -
dziekuje i nie skozystam. Jak ktos sobie wykombinowal ze oliwa
zanieczyszczona odpadami z wytlokow jest produktem pelnowartosciowym i
zdrowym to jego rzecz. Ale ze ktos z smieci w postaci nietrawionej
celulozy chce placic, to mnie dziwi. Tak jak wczesniej napisalem, kawe
pijam bez fusow. Jezeli rozumiesz analogie, i odniesienie, to oliwe
tez wole czysta.

J-23 Flegiell von Trop

29. Data: 2008-10-02 13:08:57

Od: J-23 <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> nieklarowanej, niefiltrowanej, metnej, ze wszystkimi resztkami
> organicznymi pochodzącymi z tłoczenia oliwy i próbujesz tu wszystkim

Darek pisze "wszystkimi resztkami organicznymi pochodzącymi z
tłoczenia oliwy"

Znaczy osad. Takie odpady co w Grecji za 1/2euro mozna kupic kilka
litrow.

[reklama] Bordeaux, Burgundia, najlepsze wina w sieci!
PEROHY
patelnię żeliwną - jaką
Ukraiński garnek
biryani