Jak skarmelizować banana

1. Data: 2004-05-22 10:11:04

Temat: Jak skarmelizować banana
Od: "mruczek" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pieczony banan w tosterze wypuszczając część soku cudownie się karmelizuje.
Czy znacie jakąś metodę, aby skarmelizować go w częściach lub całego?
mruczek

1. Data: 2004-05-22 11:48:31

Temat: Re: Jak skarmelizować banana
Od: "Medea" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "mruczek" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> Pieczony banan w tosterze wypuszczając część soku cudownie się
karmelizuje.
> Czy znacie jakąś metodę, aby skarmelizować go w częściach lub całego?

Czy to aby na pewno jest karmelizacja? Myślałam, że karmelizuje się tylko
cukier. Wg mnie to, co Ty opisujesz to bardziej kandyzowanie. Jadłam kiedyś
jako dziecko takie kandyzowane banany na wakacjach w Bułgarii, rzeczywiście
pychotka. Nigdy więcej nie udało mi się takich nigdzie dostać. Może poszukać
czegoś w kuchni bułgarskiej?
Pozdrawiam
Ewa

1. Data: 2004-05-22 14:39:28

Od: "Sowa" <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Medea" <e...@p...fm> napisał w wiadomości

> karmelizuje.
>
> Czy to aby na pewno jest karmelizacja?

Tak. Karmelizacja czyli topienie się i przypalanie cukru - banan i inne
owoce, warzywa w mniejszym czy większym stopniu zawierają węglowodany
(cukry), które się karmelizują podczas przypiekania.

Sowa

1. Data: 2004-05-22 15:30:14

Od: "Medea" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sowa" <m...@b...pl> napisał w wiadomości
> Tak. Karmelizacja czyli topienie się i przypalanie cukru - banan i inne
> owoce, warzywa w mniejszym czy większym stopniu zawierają węglowodany
> (cukry), które się karmelizują podczas przypiekania.

Niech będzie. Ale wydaje mi się, że kandyzowane banany i tak byłyby lepsze
niż karmelizowane ;-).
Ewa

1. Data: 2004-05-24 10:57:20

Od: "sMOCZYCA" <smoczyca @NOSPAMgower.pl> szukaj wiadomości tego autora

" Pieczony banan w tosterze ..........."
======
a co do niego dodajesz? robisz jakieś tosty z tego? podziel się przepisem
Ania

potrawy na parapetowe
Pieczeń
Bajaderki