Jak u Was z orzechami?

21. Data: 2014-09-26 10:14:05

Temat: Re: Jak u Was z orzechami?
Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

news:m01tqr$fe1$1@mx1.internetia.pl...

> :)
> O ile nie spłucze go deszcz tuż po wykonaniu, oprysk wykonany dokładnie,
> we właściwym czasie i odpowiednim preparatem to w pełni wystarczy.

Hejka. A który preparat jest odpowiedni?
Pozdrawiam dociekliwie Ja...cki

22. Data: 2014-09-30 11:26:27

Od: Trybun <I...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-09-25 22:07, Tadeusz Smal pisze:
> :)
> Jednoroczne to takie bez bocznych odrostów
> ale leszczyna wypuszcza je przez cały sezon wegetacyjny
> wieć te z wiosny ubiegłego roku będą roślejsze /grubsze niz te
> wypuszczone późnym latem.
> Wybierz z krzewu dwa dla najładniejsze prosto rosnące równomiernie
> się rozgałęziające. Jeżeli nie maja one jak piszesz to sie tym nie
> przejmuj bo przycięte i gdy wytniesz pozostałe to wypuszczą gałęzie
> poniżej

No, spróbuje na wiosnę tak przyciąć. Teoretycznie, takie przycięcie
powinno za skutkować wypuszczeniem pędów z niższych partii konara.. i
tak być może uda się stopniowo obniżyć krzak do pożądanych - 2,5-3
metrów. Dzięki za sugestię.

> [...]
> O ile nie spłucze go deszcz tuż po wykonaniu, oprysk wykonany
> dokładnie, we właściwym czasie i odpowiednim preparatem to w pełni

To oczywiste że gdy deszcz spłucze oprysk zaraz po zastosowaniu to
zabieg trzeba powtórzyć.. I tu dziękuję za radę.

23. Data: 2014-09-30 11:26:49

Od: Trybun <I...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-09-25 18:07, Dirko pisze:
> Użytkownik "Trybun" <I...@j...com> napisał w wiadomości

> Hejka. Dlaczego tanie wina są dobre bo są tanie. :-)
> Pozdrawiam enologicznie Ja...cki
> PS "Co ciekawe - preparaty miedziowe wg badań AR w Lublinie mają
> działać ...stymulująco na rozwój moniliozy w leszczynie." - to cytat z
> portalu sadowniczego

Powiedziałbym tak - po co przepłacać skoro nie widać różnicy... ;-)

Coś kombinują, i nie ma to nic wspólnego z nauką, a z głupkowatymi
dyrektywami UNII. Na jakiś czas nawet była wstrzymana sprzedaż
Miedzianu. Teraz na szczęście został przywrócony do sprzedaży. Czekam
jeszcze na opamiętanie względem znakomitego środka do ochrony pomidorów
i ogórków - Bravo 500SC, dzięki któremu mogłem ogórki zbierać do
pierwszych przymrozków. Unia zakazała, ale nie wskazała środka który by
mógł skutecznie zastąpić owe Bravo..

24. Data: 2014-09-30 14:26:44

Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> pierwszych przymrozków. Unia zakazała, ale nie wskazała środka który by

Hejka. Czekaj tatka latka. Sprawiasz wrażenie osoby inteligentnej a nie
potrafisz znaleźć środków zawierających identyczną substancję czynną jak
Bravo?
Pozdrawiam substytucyjnie Ja...cki

25. Data: 2014-10-05 20:00:16

Od: Trybun <I...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-09-30 14:26, Dirko pisze:
> [...]
>
> Hejka. Czekaj tatka latka. Sprawiasz wrażenie osoby inteligentnej a
> nie potrafisz znaleźć środków zawierających identyczną substancję

No i polecili mi w sklepie coś w zastępstwie Bravo - preparat nazywa się
Acrobat. No i po pomidorach i ogórkach nie ma nawet śladu w ogródku.
Równie dobrze mogłem opryskać samą wodą.

26. Data: 2014-10-06 15:53:52

Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> No i polecili mi w sklepie coś w zastępstwie Bravo - preparat nazywa się
> Acrobat. No i po pomidorach i ogórkach nie ma nawet śladu w ogródku.
> Równie dobrze mogłem opryskać samą wodą.

Hejka. A to pech.
Pozdrawiam empatycznie Ja...cki

27. Data: 2014-10-08 12:25:02

Od: ikselk%g...@g...com szukaj wiadomości tego autora

W dniu poniedziałek, 15 września 2014 12:23:22 UTC+2 użytkownik Trybun napisał:

> Włoski u mnie jeszcze nie owocuje, natomiast laskowych tyle w tym roku
>
> co kot napłakał.

Ja zostawiam dla wiewiórek :-)

28. Data: 2014-10-08 12:27:34

Od: ikselk%g...@g...com szukaj wiadomości tego autora

W dniu niedziela, 5 października 2014 20:00:16 UTC+2 użytkownik Trybun napisał:

> No i polecili mi w sklepie coś w zastępstwie Bravo - preparat nazywa się
>
> Acrobat. No i po pomidorach i ogórkach nie ma nawet śladu w ogródku.
>
> Równie dobrze mogłem opryskać samą wodą.

Nie "pryszczę" wcale, ALE mam pomidory pod folią zawsze - i to daje sporo, bo do tej
pory zbieram pomidory, tzn niektóre odmiany do tej pory wytrzymały i owoce są OK,
oczywiście póki ich przymrozki nie zwarzą. Przy czym ważne - od pocz. wrześnie już
wcale nie podlewam, pod folią jest suchutko, pomidory dojrzewają i nie gniją.

29. Data: 2014-10-15 11:02:37

Od: Trybun <I...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-10-06 15:53, Dirko pisze:
> Użytkownik "Trybun" <I...@j...com> napisał w wiadomości

> Hejka. A to pech.
> Pozdrawiam empatycznie Ja...cki

Pech? Raczej istniejąca rzeczywistość, ktos świadomie likwiduje nasze
dobre środki ochrony roślin aby mógł na rynku zaistnieć Bayer i inne
tego typu zagraniczne firmy.

30. Data: 2014-10-15 11:03:05

Od: Trybun <I...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-10-08 12:27, ikselk%g...@g...com pisze:

> [...]
wcale nie podlewam, pod folią jest suchutko, pomidory dojrzewają i nie gniją.

Pewnie też z czasem pomyślę o jakiejś szklarence, czy większym
inspekcie. Jednak na dzisiejszy, przy uprawie gruntowej bez oprysku nie
ma co marzyć o pomidorach.

śliwki i przymrozki
nożyce do żywopłotu
Jaka to roslina