Jak ugotować?

51. Data: 2007-11-30 07:00:51

Temat: Re: Jak ugotować?
Od: "wolim" <t...@n...pisz> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdalena Bassett" <i...@b...com> napisał w

> Najlepiej zrobic wlasne "kostki" - raz na jakis czas ugotuj duzy rosol z
> duza iloscia warzyw i ziol, gdy gotowy przelej przez sito i odparuj przez
> dosc dlugi czas, az zostanie gesty plyn na dnie, i przelej do pojemnika,
> ktory bedzie w zamrazalniku. Gdy potrzebna Ci "kostka", wybierz goraca
> lyzka kawalek zamrozonej esencji rosolowej i juz.

O! Ciekawy pomysł! Że też jeszcze sam na to nie wpadłem.
Jednak w kupie raźniej ;)

52. Data: 2007-11-30 08:23:48

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 29 Nov 2007 18:29:55 +0100, "Marta" <m...@w...pl> wrote:

>Użytkownik "Krysia Thompson" <K...@h...fsnet.co.uk> napisał w
>wiadomości
>
> Bardzo dziękuję. Krysiu, jakos mało Ciebie ostatnio tutaj:)

a, bo jakos malo wszystkiego tutaj...zeby nie obrazic stalych
jednak bywalcow - nudno jakby.....moze grupa odzyje, po staremu
na pewno sie nie da, ale chocby cien tego, co pare lat temu sie
tu dzialo!
Ale wpadam, czytam, jak moge cos dopisac to dopisuje, bardzo duzo
nie czytam, zrobilam sie francuski piesek ;))

trys
K.T. - starannie opakowana

53. Data: 2007-11-30 08:29:29

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 29 Nov 2007 09:04:03 +0100, "Marta" <m...@w...pl> wrote:

>Użytkownik "Panslavista" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

> Nie rozumiem tego zdania. Co to znaczy? I dlaczego te kostki, uzywane
>w świecie od dziesięcioleci maja być takie złe, że w tej grupie wzdrygacie
>sie na wspomnienie o nich?

Ja sie nie wzdrygam (tonem prawie ze oburzonym, hrehrehre), jam z
Zaslupia - tu wszystko dozwolone, choc sama uzywam ich z umiarem,
bo jakos mi trudno wycelowac czy jeszcze czegos za malo albo
czegos juz za duzo ;)

A wzdrygac sie wypada, bo tu panie dzieju, grupa kuchenna,
purystow duzo, a wkostce trutki czekaja ;))

trys, moze mieszajacy moze nie ;)
K.T. - starannie opakowana

54. Data: 2007-11-30 08:39:09

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Krysia Thompson" <K...@h...fsnet.co.uk> wrote in message

> [...]
> czegos juz za duzo ;)
>
> A wzdrygac sie wypada, bo tu panie dzieju, grupa kuchenna,
> purystow duzo, a wkostce trutki czekaja ;))

Zwłaszcza, gdy pod ręką nie ma pełnego zestawu przypraw.

55. Data: 2007-11-30 08:49:47

Temat: Re: Jak ugotowac?
Od: Krystyna Chiger <k...@h...people.pl> szukaj wiadomości tego autora

lemonka wrote:
(...)
> koncentrat pomidorowy dodawać do gara po
> zgaszeniu ognia pod kotłem (nie gotować).

A ten koncetrat nie przeszedł już przy stawaniu się koncentratem
takiej obróbki, że żadne gotowanie już mu nie zaszkodzi?

Najpiękniejszą muzyką przed snem

56. Data: 2007-11-30 08:59:42

Od: panta_rei <j...@c...znajdzie> szukaj wiadomości tego autora

Świadomie, albo i nie Wladyslaw Los napisał(a):

> Ac o z glutaminianem w mięsie, warzywach etc?

Czy na prawdę nie zrozumiałeś tych trzech zdań przytoczonych powyżej?

Pozdrawiam.
--
Sławomir Frąc- Braniewo LRU #271189 *Polska Grupa Freesco*
http://foto.sztrandek.int.pl jid:panta_rei(at)jabber.org

57. Data: 2007-11-30 09:37:37

Od: "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wladyslaw Los dość niespodziewanie napisał(a):

> A co tu rozwijać. W parmezanie i innych żółtych serach jest dużo
> glutaminianu sodu. Podobnie wpomidorach. Także w mięsie, rybach i
> licznych innych produktach.
>
> Władysław

Googiel nakarmiony dwoma słowami glutaminian parmezan wyrzuca już na
pierwszym miejscu taki artykulik sprzed dwóch lat z Polityki

http://wiadomosci.onet.pl/1245599,242,kioskart.html

--
Roman Rumpel GG 9429617 Skype: rumpel.roman
C Hollywood Homicide

58. Data: 2007-11-30 09:39:13

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"panta_rei" <j...@c...znajdzie> wrote in message

> Czy na prawdę nie zrozumiałeś tych trzech zdań przytoczonych powyżej?

Pewnie nie wie, że sól warzona zawiera duże ilości wodorotlenku sodu...

59. Data: 2007-11-30 09:40:48

Od: "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wladyslaw Los dość niespodziewanie napisał(a):

Dla nieklikatych:

Glutaminian występuje w pokarmach w dwóch postaciach: jako składnik białek
oraz jako czysty, wolny glutaminian. Tylko wolna forma może wpływać na kubki
smakowe i tylko on używany jest jako przyprawa. Duże ilości wolnego
glutaminianu zawierają wywary mięsne, sosy z ryb i ostryg, niektóre grzyby,
sos sojowy, dojrzałe pomidory i tradycyjna japońska sake. Mleko ludzkie
zawiera dziesięć razy więcej wolnego glutaminianu niż krowie. Prawdziwym
rekordzistą jest jednak dojrzały parmezan, w którym znajduje się ponad 1,2
proc. glutaminianu. Błędem byłoby więc założenie, że smak umami wykorzystują
tylko Azjaci.

Przeciętny europejski konsument zjada codziennie 0,5-1 g wolnego
glutaminianu i 10-20 g glutaminianu uwięzionego w białkach. Zapominamy
czasem, że jelita, do których trafia zmagazynowana w pokarmie energia, mają
do wykonania dużo pracy i same potrzebują energii. Spożywany glutaminian
jest szybko zużywany przez jelita jako substancja energetyczna. Zaledwie 4
proc. trafia do krwiobiegu i dlatego organizm musi produkować duże ilości
własnego glutaminianu na potrzeby innych narządów. Wyjątkowo duża zawartość
wolnego glutaminianu w kobiecym mleku tłumaczona jest potrzebami
dojrzewającego przewodu pokarmowego dziecka. Dlaczego jelita podkradają
glutaminian innym narządom? Jedna z hipotez zakłada, że zużywając
glutaminian jelita oszczędzają cukier (glukozę), który jest podstawowym
surowcem energetycznym dla mózgu.

60. Data: 2007-11-30 09:46:08

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl> wrote in message

> [...]
> zakłada, że zużywając glutaminian jelita oszczędzają cukier (glukozę),
> który jest podstawowym surowcem energetycznym dla mózgu.

Nie zapominaj o kwasie mlekowym - także substancji energetycznej.

PROCES PANSLAVISTY
Sałatka owocowa
prażonki
prosba o przepis -gazeta Viva