Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!not-for-mail
From: "Dorota ***" <d...@W...op.pl>
Newsgroups: pl.soc.dzieci.starsze
Subject: Re: Jak wygląda u Was nauka w zerówce?
Date: Mon, 9 Oct 2006 22:23:08 +0200
Organization: Onet.pl
Lines: 32
Message-ID: <egeb3f$sem$1@news.onet.pl>
References: <egbl3u$mq4$1@opat.biskupin.wroc.pl>
NNTP-Posting-Host: z-debica.mt.pl
X-Trace: news.onet.pl 1160425391 29142 213.199.194.1 (9 Oct 2006 20:23:11 GMT)
X-Complaints-To: u...@n...onet.pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 9 Oct 2006 20:23:11 +0000 (UTC)
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.2180
X-Sender: dBRCahSgaO3jJxdwrYn7pA==
X-RFC2646: Format=Flowed; Response
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.2180
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.dzieci.starsze:18997
Ukryj nagłówki
Z relacji pani Adrzejka (obecnie II-klasisty): absolutnie nie powinno się
uczyć w zerówce pisania liter bo , niestety, często panie nie tłumaczą
sposobu pisania (w którą stronę się zaczyna literkę i takie tam dyrdymały).
Czytania raczej nie, choć dzieci powinny poznać literki, dzieci chętnie mogą
czytać przypadkowe sylaby (sa- ga- wa- itd.). Całkowicie należy odejść w
zerówkach od czytania przez literowanie! Jeśli nauka czytania - to metodą
Majchrzak (całościowe czytanie).
Co powinny dzieci umieć po zerówce wg naszej pani:
- zapamiętać, co przynieść na nastęny dzień do szkoły (przedszkola) - z tym
dzieci mają największy problem
- umieć skupić uwagę przez dłuższy czas (nie wiem jaki)
- "wyrobić" rączkę - lepić drobne elementy z plasteliny, umieć prawidłowo
trzymać pędzelek i nim operować podczas malowania, potrafić wybrać drobne
elementy (np. ziarenka ryżu spomiędzy groszku), nawlekać na nitkę itd.
- doskonalić pamięć przez naukę piosenek i wierszyków
- potrafić wyrazić swoje potrzeby w odpowiednim momencie
- umieć czekać na swoją kolej
- potrafić samodzielnie wykonywać czynności samoobsługowe (umyć rączki,
zrobić siku)
- umieć utrzymać miejsce pracy w porządku - posprzątać papierki po wycinaniu
itd
- dokładnie kolorować rysunki, nie naciskając za mocno kredką i nie
wyjeżdżając za linie
- rysować proste szlaczki ze znaków literopodobnych (fale, itd),
- prowadzić pióro/ołówek/długopis po śladzie bez częstego odrywania go od
papieru (np po konturze misia)
Reszty nie pamiętam, te najważniejsze utkwiły mi w głowie.
Dorota
|