Jak wyzwolic ludzi od Zła

31. Data: 2013-07-22 18:14:23

Temat: Re: Jak wyzwolic ludzi od Zła
Od: mememe <m...@m...me> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-07-22 17:26, m...@g...com pisze:

> A przynajmniej ty sobie tego życzysz ;P

wiec slucham, co jest dobrego w cierpieniu? zeby ulatwic ci zadanie,
ogranicz sie do podanych przeze mnie przypadkow.
potrafisz? czy bedziesz rznal glupa jak ikselka, kiedy brakuje jej
argumentow?

32. Data: 2013-07-22 18:57:23

Od: LaL <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

m...@g...com
W dniu niedziela, 21 lipca 2013 14:13:33 UTC+2 użytkownik LaL napisał:
> Ale brednie, katolicy nie mają pojęcia o Jezusie, bo im ta religia jest jedynie
potrzebna aby kogoś nienawidzieć.

Przecież Tobie również jest potrzebna do tego samego! ;P
Powinienes wiec ich dobrze rozumieć... ;)

Tak wiem stwierdzić że ktoś ma różową sukienke to samemu w niej chodzić .

33. Data: 2013-07-22 21:15:08

Od: m...@g...com szukaj wiadomości tego autora

W dniu poniedziałek, 22 lipca 2013 18:14:23 UTC+2 użytkownik mememe napisał:

> [...]
>
> ogranicz sie do podanych przeze mnie przypadkow.
>
> potrafisz? czy bedziesz rznal glupa jak ikselka, kiedy brakuje jej

Jeśli nie potrafisz samodzielnie odnaleźć wartości -np. w cierpieniu,
znaczy ze twój potencjal osobowosciowy nie pozwoli ci również przyjąć
i zaakceptować czyichś argumentow w temacie. Wiec w mocy pozostaje nadal
pierwsza udzielona ci przeze mnie odpowiedz...
A w cierpieniu najlepszy jest jego koniec ;P

34. Data: 2013-07-22 21:23:06

Od: m...@g...com szukaj wiadomości tego autora

W dniu poniedziałek, 22 lipca 2013 18:57:23 UTC+2 użytkownik LaL napisał:
> [...]
>
> Powinienes wiec ich dobrze rozumieć... ;)
>

> Tak wiem stwierdzić że ktoś ma różową sukienke to samemu w niej chodzić .

Ty widzisz ją u innych inni widza ją na tobie i jesteśmy kwita... ;P

35. Data: 2013-07-22 21:25:08

Od: mememe <m...@m...me> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-07-22 21:15, m...@g...com pisze:

> Jeśli nie potrafisz samodzielnie odnaleźć wartości -np. w cierpieniu,
> znaczy ze twój potencjal osobowosciowy nie pozwoli ci również przyjąć

projekcja :D

> i zaakceptować czyichś argumentow w temacie. Wiec w mocy pozostaje nadal

argumentow? nie masz zadnych.

> pierwsza udzielona ci przeze mnie odpowiedz...
> A w cierpieniu najlepszy jest jego koniec ;P

czyli nie potrafisz. tylko tak sobie bajdurzysz.

36. Data: 2013-07-23 11:22:52

Od: m...@g...com szukaj wiadomości tego autora

W dniu poniedziałek, 22 lipca 2013 21:25:08 UTC+2 użytkownik mememe napisał:
> [...]
wybacz ale twoje ograniczenia mnie nie dotyczą, bo i z jakiego powodu?
Twojego chciejstwa? ;P

> projekcja :D

projekcja projekcji ;P

> czyli nie potrafisz. tylko tak sobie bajdurzysz.

tobie bajdurze łowieczko -nic innego nie przyswoisz ;P
A tak na marginesie zagadujesz zagadujesz a przy okazji
ciągniesz watek (to ładnie z twojej strony) ;)

37. Data: 2013-07-23 11:26:14

Od: m...@g...com szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Powinienes wiec ich dobrze rozumieć... ;)
>

> Tak wiem stwierdzić że ktoś ma różową sukienke to samemu w niej chodzić .

Nienawisc czyjejś (choćby i wyimaginowanej) nienawiści
jest nadal tylko nienawiscią. No bo chyba to nie milosc.
Tu dwa znaki ujemne nie dają jak w matematyce dodatniego ;)

38. Data: 2013-07-23 13:50:26

Od: m...@g...com szukaj wiadomości tego autora

W dniu niedziela, 21 lipca 2013 09:12:56 UTC+2 użytkownik m...@g...com
napisał:
> Zniewolenie ideą istnienia zła jest powszechne. Instynkt samozachowawczy karze nam
odróżniać co jest dla nas lepsze a co gorsze -ze względu na przetrwanie więc i
pozycję w stadzie. Ale jest to zachowanie odzwierzęce a nie ludzkie. Humanizm

> pozwala stanąć ponad uleganie zwierzęcym instynktom i wszystko co spotyka nas w
życiu umiec wykorzystywać do rozwoju osobistego i społecznego -wszystko przemieniać w
Dobro. Wzorcem tej postawy jest...Jezus...który nawet poddanie go ukrzyżowaniu
potrafił przekuć w akt wyzwalający (rozumiejących to) od zwierzęcego lęku przed
cierpieniem i śmiercią. I na tym właśnie polega Jego Dzieło Zbawcze
-wybawienie-wyzwolenie-uwolnienie 'idących za nim' od Lęku o siebie -w myśl idei że
wszystko co nas spotyka jest 'dane nam z ręki Boga' -jako Dobrego Ojca - czyli
prowadzi do konkluzji że cała Rzeczywistość jest DOBRA -bez wyjątku... :)

W dniu niedziela, 21 lipca 2013 12:17:13 UTC+2 użytkownik dfTruF napisał:

> Jeżeli chcesz werbować nowych wyznawców poglądu, który wyznajesz to musisz wykazać
się większą świeżością podejścia do tematu.

> Z tego co widzę, to dla wielu ludzi religie instytucjonalne są źródłem zakłamania w
społeczeństwie. Pomyśl ile ludzi w przeszłości wyzwoliłoby się od zła, gdyby nie
zostali zmuszeni do wyznawania określonej religii, za pomocą szantażu, presji
społecznej, lub przemocy.

Wlasciwie pelna zgoda...chyba ze przymus również może sluzyc do zbudzenia się
by się z niego wyzwolić, lub zaakceptować ze nie trzeba nic zmieniac... ;)

> Rozróżnianie rzeczywistości na dobrą i złą to spłycanie tematu. Świat nie jest
czarno-biały. Jest wiele zjawisk neutralnych (ani pozytywnych, ani negatywnych) i
wiele zjawisk mieszanych (dobro miesza się ze złem w wielu proporcjach i
konfiguracjach).

Ale ja nie rozróżniam na dobro i zło -tylko proponuję próbę spojrzenia na WSZYSTKO
jako na okazję do osiągania większego -niż dotychczas- dobra.
Dlatego -upraszczając/syntezując- proponuję uznanie wszystkiego za DOBRE :)

> Całej ludzkości nie wyzwolisz od zła, nawet jeżeli się ukrzyżujesz. To by było zbyt
naiwne pójście na skróty. Mechaniczne powtarzanie modlitw i rytuałów również nie
przybliżają ludzi do wybawienia, co najwyżej powielają stereotypy.

Z wyzwalaniem ludzkości jest tak ze każdy musi?może?próbuje? wyzwolić się sam.
Tylko jest pytanie: czy jest się z czego wyzwalac? Bo może się okazac ze walczymy z
wiatrakami które mielą nam ziarno na chleb... :)

39. Data: 2013-07-23 19:14:12

Od: mememe <m...@m...me> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-07-23 11:22, m...@g...com pisze:

> wybacz ale twoje ograniczenia mnie nie dotyczą, bo i z jakiego powodu?
> Twojego chciejstwa? ;P

> projekcja projekcji ;P

> tobie bajdurze łowieczko -nic innego nie przyswoisz ;P

kiepska wymowka

> A tak na marginesie zagadujesz zagadujesz a przy okazji
> ciągniesz watek (to ładnie z twojej strony) ;)

why not? w koncu to usenet. tylko ze twoje wicie sie bylo zabawne
jeszcze kilka postow temu, teraz tylko sie pograzasz, bo nadal nie masz
nic do powiedzenia
zreszta, tak samo jak nie miales zakladajac ten watek.

40. Data: 2013-07-23 21:40:05

Od: m...@g...com szukaj wiadomości tego autora

W dniu wtorek, 23 lipca 2013 19:14:12 UTC+2 użytkownik mememe napisał:

> kiepska wymowka

szyta na twoja miare... ;P

> why not? w koncu to usenet. tylko ze twoje wicie sie bylo zabawne
>
> jeszcze kilka postow temu, teraz tylko sie pograzasz, bo nadal nie masz
>
> nic do powiedzenia

milo znac twoje zdanie choć się już powtarzasz, w sumie nadal utwierdzasz
mnie w przekonaniu slusznosci pierwszej danej ci odpowiedzi, oczywiście
próbuj dalej przekonać siebie ze masz rację i wszyscy milcząco przyjęli
to do wiadomości, ciekawe jak sobie z tym poradzisz zwłaszcza ze już
skonczyl ci się arsenal argumentow -wiec pozostaly ci jedynie powtorki :P

> zreszta, tak samo jak nie miales zakladajac ten watek.

Alez masz rację! TOBIE nic nie miałem do powiedzenia :)
Po prostu zalóż ze to nie było do ciebie i będziesz mieć
swiety spokoj. Martwy spokoj. ;P

to ja się głodzę a te larwy śmietankę spijają
debska olo ghost eniłan!
Pokłosie
Spokojnej nocy...
Czarne Łabędzie przybywajcie!