Jak zacząć diete ketogeniczną?

1. Data: 2003-04-03 21:22:29

Temat: Jak zacząć diete ketogeniczną?
Od: "DIDLO" <d...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

od dwóch dni czytam różne teksty o dietach ubogo węglowodanowych i zupełnie
się pogubiłam. Chciałabym zacząć dietę ketogeniczną (inna nazwa to chyba
Atkinsa,) ale nie wiem jak mam się do tego zabrać tzn. jaki ma być stosunek
Białka do Tłuszczu do Węgli (50/30/20?) ? Czy mam jeść węgle do 50 IG czy
tylko do 35IG ? Co mam z czym łączyć? Ludzie pomóżcie ! Może macie jakieś
propozycje-przepisy na kilka dni? A może strony www ale takie konkretne.

TIA
DIDLO

2. Data: 2003-04-04 18:06:18

Temat: Re: Jak zacząć diete ketogeniczną?
Od: kamila slawinska <k...@s...killer.acdsl.com> szukaj wiadomości tego autora

DIDLO wrote:
> od dwóch dni czytam ró?ne teksty o dietach ubogo w?glowodanowych i zupe3nie
> si? pogubi3am. Chcia3abym zacz?ae diet? ketogeniczn? (inna nazwa to chyba
> Atkinsa,)

to dwie rozne diety. czy zagladalas na strone janka werbinskiego? tam w
FAQu jest troche o diecie ketogenicznej ( w jej odmianie tzw.
cyklicznej, najczesciej stosowanej przez kulturystow - 5 dni
tluszczowych, 2 dni carb load) i masa innych pozytecznych informacji.

>ale nie wiem jak mam si? do tego zabraae tzn. jaki ma byae stosunek
> Bia3ka do T3uszczu do W?gli (50/30/20?) ? Czy mam je?ae w?gle do 50 IG czy
> tylko do 35IG ? Co mam z czym 3?czyae?

jesli wolno sie troche powymadrzac:

1. nie zaczynac gwaltownie, zwlaszcza, jesli do tej pory bylas na
normalnej, wysokoweglowodanowej diecie. przez tydzien-dwa pracuj nad
stopniowa redukcja carbs w diecie. inaczej rozstroj zoladka murowany.

2. zdaje sie, ze nie ma zadnych godnych polecenia stron z jadlospisami
ketogenicznymi,a juz na pewno nie po polsku. jak stoi twoj angielski?
jesli ok, to moge podeslac ci na priv jedna pozyteczna rzecz.

3. o ile wiem, dieta ketogeniczna nie naklada zadnych sztywnych
restrykcji na IG spozywanych weglowodanow, pod warunkiem,ze jesz ich
_sladowo_ malo (<30g dziennie). jak dotre do domu, moge podrzucic pare
informacji, jak sie nalicza konkretne ilosci produktow z kazdej grupy w
zaleznosci od wagi ciala.
za to tluszcze lepiej jest roslinne (oliwa, oleje) niz zwierzece (maslo,
smalec). produkty pewnie im mniej przetworzone tym lepiej.
ja od 3 tygodni jestem na takiej diecie i na razie nie narzekam. a jem
rzeczy takie jak:
- sery roznej masci (zwlaszcza kozie, brie, camembert, gruyere)
- jajka pod wszelka postacia
- mieso - najwiecej chudej wolowiny i kurczecia, ale i kaczucha czy
prosieciem nie pogardze. przydaja sie francuskie przepisy typu
stek/eskalopek z jakims zmyslnym sosem. moge podeslac cos na grupe w
wolnej chwili.
- orzechy - zwlaszcza fistaszki i macadamia, ale z umiarem
- majonez, sos tysiaca wysp, sos vinaigrette
- tunczyk, makrela, losos, pstrag wedzony/swiezy/z puszki
- avocado (gora 1 dziennie - ma 7 g weglowodanow w 100g, czyli sporo)

uff! tyle mi sie na razie przypomnialo.

4. dieta ketogeniczna w podstawowej wersji nie wystarcza dla utrzymania
w formie organizmu zmuszanego do duzego wysilku. jesli uprawiasz jakies
sporty intensywniejsze niz lekki areobic/joga/jogging/rowerek,
zainteresuj sie albo wersja cykliczna, albo tzw. targeted ketogenic
diet.

5. (i najwazniesze) uwazaj z ta dieta. 4-5 tygodni gora. ABSOLUTNIE nie
decyduja sie na nia, jesli masz chocby niewielkie problemy z nerkami,
watroba czy sercem. przygotuj sie na to, ze kiedy juz zaczniesz wlasciwa
kuracje, przez pierwszy tydzien mozesz czuc sie naprawde okropnie
(zmeczenie, irytacja itd.) - kiedy wchodzisz w ketoze i organizm
przestawia sie na zycie z cial ketonowych zamiast cukrow, nie bardzo mu
sie to podoba. ja przez pierwszy tydzien bylam nieznosna, teraz (po 3
tygodniach) jest juz ok.
pij duzo wody. DUZO wody. organizm bardzo sie na tej diecie odwadnia.
pamietaj o witaminach i suplementach (blonnik, magnez, potas). taka
dieta nie dostarczy ci ich w wystraczajacej ilosci.
zakoleznakuj sie z kulturystami. oni pewnie wiedza o tej diecie wiecej
od lekarzy :)

tyle z doswiadczen srednio zaawansowanego praktyka. jesli w czyms
jeszcze moge pomoc, pytaj.

pozdrowienia,
kamila

--
"I firmly believe the death tax is good for people in all walks of life"
/George W. Bush/

3. Data: 2003-04-04 19:13:33

Od: "DIDLO" <d...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

nie mam zadnych problemów zdrowotnych, prócz duzej nerwicy. Raczej malo
cwicze. Z angielskim cieniutko ;-(. Dzieki za info

DIDLO

Uzytkownik "kamila slawinska" <k...@s...killer.acdsl.com> napisal w
wiadomosci news:3E8DC99A.7EF4F4C5@spam.killer.acdsl.com...

Miesiac na MM