Jak zmar(y)nować wątróbkę z dorsza?

1. Data: 2006-02-19 11:25:21

Temat: Jak zmar(y)nować wątróbkę z dorsza?
Od: "Atunia " <a...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam się pięknie w ten wiosenny ;) poranek,

Szanowna Grupo, może ma ktoś pomysł/przepis na zmarynowanie wątróbki z dorsza.
Jedzie właśnie do mnie świeżutka, znad morza, wczoraj złowiona. Jadłam takie
cudo w cudzym wykonaniu - ale przepis nie do zdobycia niestety :(. Na pewno
były w tym zioła prowansalskie, na pewno czosnkiem delikatniutko potraktowane
było. Wątróbka w skład tego wchodziła i olej, chyba octu ciutka... Ktokolwiek
słyszał, ktokolwiek wie, niecierpliwie czekam na informacje i pomoc...

Atunia

2. Data: 2006-02-19 12:12:38

Temat: Re: Jak zmar(y)nować wątróbkę z dorsza?
Od: "marek x" <m...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nigdy tego nie robiłem. Moim zdaniem należy przygotować odpowiadającą gustowi
marynatę z oliwy, octu winnego (balsamicznego), czosnku i innych przypraw wg.
gustu. W słoiku zalać dobrze wymoczoną wątróbkę z dorsza marynatą i
zapasteryzować przez kilkanaście minut.

3. Data: 2006-02-19 13:26:03

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Atunia napisał(a):
> [...]
> słyszał, ktokolwiek wie, niecierpliwie czekam na informacje i pomoc...

Zdaje się, że tu widziałem jakiś przepis,
http://www.vivarium.com.pl/sklep/index.php?SessID=&m
ode=1&kategoria=6&indeks=36175&str=no
teraz nie podam bo książeczka gdzieś się była zapodziała.
pozdr. Jerzy

4. Data: 2006-02-19 15:24:53

Od: "maf" <m...@a...alpha.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Atunia " <a...@W...gazeta.pl> wrote in message
> [...]
dorsza.
> Jedzie właśnie do mnie świeżutka, znad morza, wczoraj złowiona. Jadłam
Witam
Jest zimno, to moze ta watrobka dojedzie.
Watrobka z dorsza jest najwczesniej sie psujacym elementem dorsza. Mam takie
doswiadczenia /z polowow dorszy z kutra na wedke/. Watrobka po 10 godz juz
nie nadawala sie do smazenia.
Pozdr
maf

5. Data: 2006-02-19 15:24:56

Od: " JaMyszka" <j...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Atunia <a...@W...gazeta.pl> napisał(a):

> Szanowna Grupo, może ma ktoś pomysł/przepis na zmarynowanie wątróbki z dorsza.
> [...]

Pierwszy raz słyszę o takim "jadle":(
(człowiek uczy się aż do śmierci;p)
Czy można prosić o opis? Da się jakoś słowami opisać jej smak? Wygląd? Sposób
spożywania?

--
Pozdrawiam :)
JM

6. Data: 2006-02-19 17:54:25

Od: "Atunia " <a...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

maf <m...@a...alpha.pl> napisał(a):

> Watrobka z dorsza jest najwczesniej sie psujacym elementem dorsza. Mam takie
> doswiadczenia /z polowow dorszy z kutra na wedke/. Watrobka po 10 godz juz
> nie nadawala sie do smazenia.

No to właśnie ta dojechała, wczoraj tato łowił na wędkę na kutrze, od razu tam
została wydobyta i przyjechała. Jakoś specjalnie się przejawia to, że już sie
nie nadaje do smażenia? Wprawdzie chcę "swoją" część marynować, ale ZTCW to
część została do smażenia, właśnie drukuję tacie jakieś przepisy wyguglane...

Atunia

7. Data: 2006-02-19 19:54:04

Od: "marek x" <m...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> słyszał, ktokolwiek wie, niecierpliwie czekam na informacje i pomoc...

Atunia to z ilu dorszy ta wątroba? Zazdroszczę Ci, jadłem wątróbkę z miętusa,
niebo w gębie, a jako że dorsz i słodkowodny miętus to kuzyni i Twoja z dorsza
będzie wyborna.

8. Data: 2006-02-19 19:58:41

Od: "maf" <m...@a...alpha.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Atunia " <a...@N...gazeta.pl> wrote in message
> [...]
> nie nadaje do smażenia? Wprawdzie chcę "swoją" część marynować, ale ZTCW
> część została do smażenia, właśnie drukuję tacie jakieś przepisy

Nie wiem jak zmarynowac, ale jezeli jest jakby zepsuta to tylko widac
podczas smazenia, jak sie rozlatuje. Poza tym, z calej ekipy /20 ludzi/
zlowionych dorszy bylo spora /ja 18 szt/ tylko ja bralem od kumpli watrobke.
Bez przepisow, bo nie znam, intuicyjnie, usmazyl bym watrobke, lub ugotowal
na parze, i z przyprawami wrzucil bym ja w olej.
pozdr
maf
ps. zazdroszcze polowow z kutra

9. Data: 2006-02-19 23:47:39

Od: Marsjasz <m...@p...NOSPAM.neostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

Atunia napisał(a):
> [...]
> słyszał, ktokolwiek wie, niecierpliwie czekam na informacje i pomoc...

jadlem takie cudo na Helu...
rewelacja pamietam ze byla usmazona i podawana na cieplo...
pozdrawiam
Mars

10. Data: 2006-02-20 00:22:16

Od: Marsjasz <m...@p...NOSPAM.neostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marsjasz napisał(a):

> jadlem takie cudo na Helu...
> rewelacja pamietam ze byla usmazona i podawana na cieplo...
> pozdrawiam
> Mars
tylko teraz tak sobie pomyslalem czy jest to danie zdrowe...
Baltyk do najczystszych nie nalezy a w watrobie zbiera sie wiekszosc
zanieczyszczen...
w koncu pelni funkcie filtra...
Mars

pieczenie ziemniakow